Tentoonstelling 29 mei

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Tentoonstelling 29 mei

Bericht door Jan »

Hey,

aankomende zondag, de 29ste mei Is er in Geldrop een tentoonstelling over wo2 te zien. Deze tentoonstelling zal alleen die zondag te zien zijn. Ook zijn er enkele voertuigen aanwezig waaronder een Humber Pantserwagen en een Half-trach met vierling AA.

De tentoonstelling is opgezet door mij en er zullen 5 poppen staan en wat klein spul in vitrines. Ook zijn er +- 100 foto's te zien van de bevrijding van Geldrop. Ook wordt er een film gedraaid van de bevrijding van geldrop die de voormalige doktor uit Geldrop heeft gemaakt op 21 sept. 1944.

De tentoonstelling wordt gehouden in Cultureel Centrum Hofdael te Geldrop. Het begint om 11:00 en zal eindigen om 17:00.

Komt allen kijken

Jan
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

van de site http://www.hofdael.nl:
29 mei Meise Mert

Vandaag is de inmiddels overbekende "Meise Mert".
Ook op die zijn wij geopend en zal op gepaste wijze haar bijdrage aan deze dag leveren!
Vertegenwoordigers van Creativiteitscentrum "de Wiele", de Muziekschool Geldrop en de Volksuniversiteit Geldrop zullen op die dag hun nieuwe cursusprogramma 2005-2006 presenteren

en de bezoekers aan de "Meise Mert" hierover verder informeren.
Ook is er op deze dag een expositie van de inmiddels bekende Geldroppenaar Jan van der Sanden.

Zo toont hij onder meer zijn verzameling foto's uit de Tweede Wereldoorlog. In de theaterzaal is er een doorlopende film- en diapresentatie uit die periode

en laat hij verder een verzameling kleding en voorwerpen uit de Tweede Wereldoorlog zien.
Verder treedt om 13:00 uur en 15:00 uur het Zeelieden Koor de Salty Dogs uit Mierlo op.
Gedurende de gehele dag is wederom "Theater op Zolder" aanwezig in en om Sociaal Cultureel Centrum Hofdael

en zullen zij de bezoekers ook op deze dag kostelijk amuseren en kunnen kinderen, gratis, geschminkt worden



31 mei Voorspeelavond leerlingen Muziekschool

Aanvang: 19.00 uur

Entree gratis
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Adres is misschien ook wel handig voor die mensen die even langs willen komen:

Sociaal Cultureel Centrum Hofdael
Molenstraat 23
5664HV Geldrop
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het zag er leuk uit Jan! Ik had alleen helemaal niet door dat het van jou was :oops:. Is het binnen net zo druk geweest als het overal buiten was?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Martijn schreef:Het zag er leuk uit Jan! Ik had alleen helemaal niet door dat het van jou was :oops:. Is het binnen net zo druk geweest als het overal buiten was?
Binnen is het niet zo druk geweest, omdat we een beetje uit de loop lagen. Maar ik had zeker niet te klagen. Ik krijg binnenkort ook weer nieuwe spulletjes van mensen die nog wat hadden liggen. Dus dat is allemaal mooi meegenomen. En we hadden gelukkig heel mooi weer :)

Jan
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Zag er zeker zeer leuk uit Jan :) (Ook namens Alissa ;))

Ik miste alleen wat dingetjes, maar daar kom ik op korte termijn wel een keer voor langs jouw privémuseum ;)

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie