Je nieuwste aankoop - Deel 3

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

101st Michiel schreef:Mooi!!! Is de hoes ook orgineel?
Ja die is ook origineel :)

Jan
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Gisteren op de rommelmarkt 3 Belgische diploma's (oorkonden, certificaten, brevetten) van WO1 van dezelfde persoon tegengekomen voor 1 euro per stuk. Na sterk afbieden heb ik ze meegenomen voor 2 EUR :P

Het gaat om diploma van de Ijzermedaille en van het Oorlogskruis met palmen (met vermelding van dapperheid en zware verwonding). Leuk is wel dat hij 2 keer dezelfde medaille heeft gekregen (ijzermedaille), eens op naam van Jean Schepmans, en eens op naam van Jean-Joseph Schepmans. Er zal waarschijnlijk wel een geldsom verbonden zijn aan die medailles, de sloeber :)
Gebruikersavatar
deRaf2ndranger
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 apr 2005, 21:23

Bericht door deRaf2ndranger »

*GI Collectors Guide door Henri Paul Enjames ( ISBN 2-913903-87-8 )*
Dit boek beschrijft aan de hand van honderden kleurenfoto's de uitrusting en kledij door de GI in Europa gebruikt.
*WW2 GI in Colour Photographs door Windrow and Hawkins ( ISBN 1-872004-74-1 )*
Dit boek toont met re-enactment kleurenfoto's de verschillende GI's.
*M1 Helmet door Mark Reynosa ( ISBN 0-7643-0074-1 )*
De WO 2 US Helm in de diepste details.
*US Infantry Weapons of WW2 door Bruce Canfield ( ISBN 0-917218-67-1 )*
Alles wat je moet weten over de standaard bewapening van de GI.
Dank je wel, Johan!! :lol:

Daar kan ik een heel stuk verder mee! :wink:

groeten

Raf
Rangers lead the way
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Tim schreef:Gisteren op de rommelmarkt 3 Belgische diploma's (oorkonden, certificaten, brevetten) van WO1 van dezelfde persoon tegengekomen voor 1 euro per stuk. Na sterk afbieden heb ik ze meegenomen voor 2 EUR :P

Het gaat om diploma van de Ijzermedaille en van het Oorlogskruis met palmen (met vermelding van dapperheid en zware verwonding). Leuk is wel dat hij 2 keer dezelfde medaille heeft gekregen (ijzermedaille), eens op naam van Jean Schepmans, en eens op naam van Jean-Joseph Schepmans. Er zal waarschijnlijk wel een geldsom verbonden zijn aan die medailles, de sloeber :)
Ten eerste is dat geen geld :shock:
Maar er hing geen rente oid aan vast aan de IJzermedaille.
Zijn het twee dezelfde diploma's? Misschien een voorlopig en een definitief of zo. Kan je een foto plaatsen eventueel?
Interesseert me wel, twee diploma's voor eenzelfde persoon... Heb zelf ook een stapeltje diploma's van dezelfde persoon en daar zitten er twee bij voor de herinneringsmedaille 40-45, 1 met trofee "gekruiste sabels" en 1 met trofee "gekruiste bliksems". Wat niet normaal is.

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Hallo Marc

Het eerste is uitgereikt door de Etat Major van de 2de divisie, getekend door luitenant-generaal Collyns, en uitgereikt op 25 januari 1919.
Het tweede is uitgereikt door de Etat Major van het 3de legerkorps, getekend door luitenant-generaal de Posch, en uitgereikt op 30 juli 1928.

Daar zit dus wel wat tijd tussen, maar dat eerste kan toch moeilijk een voorlopig diploma zijn als het uitgereikt is een jaar na de oorlog ? Voor de rest zijn de diploma's identiek, op het detail in de naam na, misschien een administratieve vergissing ?

Hij zat in het 15de linieregiment. Het citaat voor zijn Croix de Guerre luidt als volgt: "Très bon soldat, au front depuis le début de la campagne. A été blessé grièvement au cours de l'offensive des Flandres, pendant laquelle il fit preuve des plus belles qualités militaires."

Ik heb overigens geen idee van de waarde van zulke diploma's. Al had ik wel een idee dat 2 EUR te weinig was :wink: Kan je me evt een waardebepaling geven, ik kan ook foto's sturen.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Tim schreef:Hallo Marc

Het eerste is uitgereikt door de Etat Major van de 2de divisie, getekend door luitenant-generaal Collyns, en uitgereikt op 25 januari 1919.
Het tweede is uitgereikt door de Etat Major van het 3de legerkorps, getekend door luitenant-generaal de Posch, en uitgereikt op 30 juli 1928.

Daar zit dus wel wat tijd tussen, maar dat eerste kan toch moeilijk een voorlopig diploma zijn als het uitgereikt is een jaar na de oorlog ? Voor de rest zijn de diploma's identiek, op het detail in de naam na, misschien een administratieve vergissing ?

Hij zat in het 15de linieregiment. Het citaat voor zijn Croix de Guerre luidt als volgt: "Très bon soldat, au front depuis le début de la campagne. A été blessé grièvement au cours de l'offensive des Flandres, pendant laquelle il fit preuve des plus belles qualités militaires."

Ik heb overigens geen idee van de waarde van zulke diploma's. Al had ik wel een idee dat 2 EUR te weinig was :wink: Kan je me evt een waardebepaling geven, ik kan ook foto's sturen.
Je zou zijn dossier in het Legermuseum eens moeten nakijken, misschien dat daar een oplossing in zit, of misschien kunnen ze daar wel zeggen hoe dat komt, administratieve vergissing/rechtzetting of iets anders...

Waarde ligt gemiddeld rond de 10 euro per stuk, als je ze daar al voor vindt - verschil waarde/prijs weet je wel.

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nieuw:

U.S. MOUNTAIN TROOPS SKI GOGGLES
Afbeelding



Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Mooi Robin, viel de prijs nog mee?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ja,was een aantal euro's lager,dan waar ik ze elders had gezien.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

robin.h schreef:Ja,was een aantal euro's lager,dan waar ik ze elders had gezien.
Toch meegenomen, die paar euro komen misschien nog wel van pas bij je volgende aankoop :lol: :!:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Vandaag m,n raincoat binnengekregen, met dank aan Tankdestroyer :)

Afbeelding

De jas

Afbeelding

Het label, goed leesbaar en 1943 gedateerd.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Mooie Coat!

Schiet al lekker op met de collectie he Peter!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Stravers schreef:Mooie Coat!

Schiet al lekker op met de collectie he Peter!
Het gaat erg lekker! Ik heb reeds 3 1/2 uniformen bij elkaar gesprokkeld :) Ik leg me toe op het vergaren van de uitrustingsstukken en de peroonlijke dingen ( Coca-cola, Gilette :wink: ) Als ik wat leuks zie op US gebied kan ik het niet weerstaan, ik ben erger dan mijn vriendin, wat dat betreft :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

Mooie raincoat Peter! Die moet er bij mij ook eens bij komen...
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik heb natuurlijk ook weer wat nieuwe aankopen gedaan deze maand, meeste zit nog in het vliegtuig :lol: 8)

- WWII US Purple Heart, Numbered & Cased!
- Zwarte Wound Badge (Verwunten Abzeichen) Citation, zakje en badge
- 3 rollen ribbon bar rollen (EKII, Eastern Front and KVK ribbons) elke rol ongeveer een totale lengte van een meter!
- Orig WWII 45 Colt Auto Pistol Magazine Pouch *MINT*
- Orig WWII US Army 1943 Dated Pistol Belt
- Original WWII US Army M1936 Mussette Bag 1941 dated
- 2x Wool shirt's, 1 met patch!
- M1943 Field Jacket Dated 1943
- Reversible Mountain Troops Pull Over Parka
- Packboard, Shelf en Touw
- Garrison cap
- M1 Carbine pouch met mags

Meeste is nog onderweg, foto's zal ik in 1 keer posten 8)
Ben er allemaal erg blij mee, meeste is in zeer mooie staat! Kan niet wachten tot het allemaal binnen is! Zal in het verzamelaars gedeelte is een update van de verzameling plaatsen als alles van deze maand binnen is.
Gesloten