grondwet invloed op verzamelen wo2 ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja als je zegt bij een verzameling hoort geen wapen moet je ook zeggen in de tweede wereld oorlog hebben ze geen wapens gehad !

bij een mooie pop hoort een mooi geweer !

toch ?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

killingspree schreef:ja als je zegt bij een verzameling hoort geen wapen moet je ook zeggen in de tweede wereld oorlog hebben ze geen wapens gehad !

:?

In Stalingrad hadden ze ook geen eten. Hoe lang heb jij al niet gegeten?

:?
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hauptmann schreef:Met alle respect mar je bent 16 jaar. Vindt je het verstandig dat jij daar dan wapens zou kunnen kopen?
Ik spreek ook niet namens mezelf :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hauptmann schreef:
killingspree schreef:ja als je zegt bij een verzameling hoort geen wapen moet je ook zeggen in de tweede wereld oorlog hebben ze geen wapens gehad !

:?

In Stalingrad hadden ze ook geen eten. Hoe lang heb jij al niet gegeten?

:?
Hij bedoelt dat bij een komplete wapenuitrusting/uniform ook een wapen hoort: een mes/geweer/pistool enz.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

FELIX schreef:
Hauptmann schreef:
killingspree schreef:ja als je zegt bij een verzameling hoort geen wapen moet je ook zeggen in de tweede wereld oorlog hebben ze geen wapens gehad !

:?

In Stalingrad hadden ze ook geen eten. Hoe lang heb jij al niet gegeten?

:?
Hij bedoelt dat bij een komplete wapenuitrusting/uniform ook een wapen hoort: een mes/geweer/pistool enz.
Dat weet ik :wink:
Alleen vind ik dat niet, tenzij je een museum bent.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja dat slaat toch nergens op van je hauptmann !!! :D

en trouwens ik heb mijn pop toch ook geen boterham in de hand geven dus wat nou :D hahaha
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

killingspree schreef:ja dat slaat toch nergens op van je hauptmann !!! :D

en trouwens ik heb mijn pop toch ook geen boterham in de hand geven dus wat nou :D hahaha
Hahahahahaha :lol:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

killingspree schreef:ja dat slaat toch nergens op van je hauptmann !!! :D

en trouwens ik heb mijn pop toch ook geen boterham in de hand geven dus wat nou :D hahaha
Jij begint in mijn ogen met kromme vergelijkingen. Nu moet je de zaak niet gaan omdraaien als ik dat ook doe.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Hauptmann schreef:
killingspree schreef:ja dat slaat toch nergens op van je hauptmann !!! :D

en trouwens ik heb mijn pop toch ook geen boterham in de hand geven dus wat nou :D hahaha
Jij begint in mijn ogen met kromme vergelijkingen. Nu moet je de zaak niet gaan omdraaien als ik dat ook doe.
Huppa daar gaan we weer, we moeten jou vandaag wel hebben hé Killingspree :wink:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Skylighter schreef:
Nick schreef:
Skylighter schreef: Moeilijker maken om eraan te komen kan toch? Als is het maar om te ontmoedigen, want als je weet dat je overal een wapen kan kopen (ook al is deze gedemilitariseerd), dan is de stap toch kleiner om hiermee is te doen, dan wanneer je er echt speciaal voor op zoek moet gaan.
Moeilijker maken kan altijd ja, maar dat zijn WIJ VERZAMELAARS de dupe.
Een crimineel weet echt wel waar hij moet zijn voor wapens, ook al schaf je alle wapens af in Nederland. Het verkomen ervan lukt niet!!!
En een boefje hoeft niet op zoek te gaan naar een pistool.
So what? Is je verzameling echt zoveel slechter af zonder vuurwapens?
Niet iedereen is altijd 100% in zijn of haar hoofd. Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een opwelling een vuurwapen kopen en dan een bank overvallen?
En dan wil jij zorgen, dat ze deze wapens bij elke standaarddump kunnen kopen (in dat geval dan wel onklaar gemaakt, maar geen hond die dat ziet).
Zelfs voor mensen die wel 100% bij hun hoofd zijn is het nog duizend maal gemakkelijker om een wapen in de winkel zonder verdere plichtplegingen te kopen dan zich in het criminele circuit te begeven.

Als je vind dat wapens in een verzameling zó belangrijk zijn, dan zorg je toch gewoon voor een vergunning? Dat kan dan wel veel moeite zijn, maar als ik sommigen hoor praten over het belang van vuurwapens moeten ze het zeker voor over hebben.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Er wordt hier eindeloos geluld, en heel wat onwaarheden verteld.....

Er zijn nu eenmaal verschillen tussen de NL en BE wetgeving terzake en daar dien je je bij neer te leggen...
Je kan trouwens als verzamelaar in NL relatief gemakkelijk aan blank-vuurwapens raken, lijkt me.... Dat kan in BE ook niet zonder vergunning.... Wat Antwerp X zegt dat je tegenwoordig nog zonder registratie ook maar iets kan kopen, is niet waar.... Dat het Centrale Wapenregister hapert, zal wel aan de Walen liggen...
In BE bestaat het systeem van de Verzamelaar/Privémuseum (ook in NL??) en het is dus aan iedereen vrij om dit aan te vragen.... Het kost idd geld en tijd...
Als je het niet eens bent met de wet, dan kan je proberen deze te laten veranderen door de verkozenen in het bestuur....
Ja, de verzamelaars zijn de dupe van de anderen.... Dat is in het verkeer ook zo..... De hoge boetes in BE zijn het resultaat van enkelingen die zich niet aan de regels houden...

En een laatste bemerking..... Als idd alles verboden is in NL en iedereen zich daaraan houdt..., waarom zie ik dan overal wapens in de collecties van onze NL vrienden op dit forum...... :?:

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Omdat de NL verzamelaars met wapens vergunningen hebben ( Neem ik aan ). Het duurt lang om een vergunning te krijgen in NL, en dan moet je noch een jaar wachten voordat je meerdere wapens mag bezitten. Justitie licht je helemaal door en dat gekombineerd met bureaucratie duurt dat gewoon lang. Geduld is een schone zaak! Als dan je papieren in orde zijn heb je er veel plezier van! ;)
Daar is 'ie weer!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Peter schreef:Het duurt lang om een vergunning te krijgen in NL, en dan moet je noch een jaar wachten voordat je meerdere wapens mag bezitten. Justitie licht je helemaal door en dat gekombineerd met bureaucratie duurt dat gewoon lang. Geduld is een schone zaak! Als dan je papieren in orde zijn heb je er veel plezier van! ;)
Het gaat hier niet sneller!!! Ik deed een aanvraag voor de verzamelaarsvergunning in Januari 1995 en kreeg de vergunning in December 1995!! Een adresverandering duurde nog eens 14 maanden....

Ik heb de indruk dat de nieuwe generatie verzamelaars alles in één keer willen....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

johan willaert schreef:Wat Antwerp X zegt dat je tegenwoordig nog zonder registratie ook maar iets kan kopen, is niet waar....
Ik lees het net, ik sta iets van een 3 jaar achter met mijn informatie :wink:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

johan willaert schreef:
Peter schreef:Het duurt lang om een vergunning te krijgen in NL, en dan moet je noch een jaar wachten voordat je meerdere wapens mag bezitten. Justitie licht je helemaal door en dat gekombineerd met bureaucratie duurt dat gewoon lang. Geduld is een schone zaak! Als dan je papieren in orde zijn heb je er veel plezier van! ;)
Het gaat hier niet sneller!!! Ik deed een aanvraag voor de verzamelaarsvergunning in Januari 1995 en kreeg de vergunning in December 1995!! Een adresverandering duurde nog eens 14 maanden....

Ik heb de indruk dat de nieuwe generatie verzamelaars alles in één keer willen....

Johan
Die indruk heb ik ook, echter verliezen ze wel uit het oog dat ze het risico lopen strafrechtelijk vervolgd worden als ze illegaal wapens en/of reproducties ervan bezitten. Het is geen sinecure iemand een vergunning te verlenen, de antecedenten moeten goed nagetrokken worden, iemand met een gewelddadig verleden kun je moeilijk een vergunning toekennen... In tegenstelling tot in België is in Nederland een Tommygun ook met vergunning niet mogelijk daar alle automatische wapens per definitie verboden zijn.
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie