Duitse helm, gevonden nabij Groningen, April 1945.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

RelicHunter44 schreef:Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Oefenhulzen... stalen.... die schoten ze af om hun wapens te controleren.. maar ik had er maar 4 ofzo hoor.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

RelicHunter44 schreef:Oefenhulzen... stalen.... die schoten ze af om hun wapens te controleren.. maar ik had er maar 4 ofzo hoor.
Weet ik dat ook weer, vond er pas ook 1 weet niet of ik hem bewaard heb....
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Stalen hulzen betekent gewoon laat-oorlogs hoor.. maar als er ribbels aan de zijkant zitten of een klein randje aan de zijkant van de huls is het oefen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
RelicHunter44 schreef:Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.
Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef:
BjornSpiN schreef:
RelicHunter44 schreef:Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.
Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is :wink: .
Alleen was iedere Duitser die in Z'wolde zat (als ze er al zaten)al richting Delfzijl gevlucht toen de eerste Canadezen er aankwamen... :) :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Mooyman schreef:
BjornSpiN schreef: Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.
Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is :wink: .
Alleen was iedere Duitser die in Z'wolde zat (als ze er al zaten)al richting Delfzijl gevlucht toen de eerste Canadezen er aankwamen... :) :P
Het hoeft niet te betekenen dat als een dorp als bvb Zuidwolde niet direct in de HKL(frontlinie) lag er ook daadwerkelijk geen troepen zaten.
Een front is vaak enkele kilometers diep, en de strijd "golft" dikwijls op en neer.
Geloof me, er zijn daadwerkelijk Duitse troepen aanwezig geweest in dorpen als Zuidwolde, en of ze nu van uit het dorp geschoten kunnen hebben of net daar buiten doet niet af aan het feit dat het gebied tussen stad Groningen en Delfzijl een en al frontgebied geweest is.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dat is een feit in veel van de kleine dorpjes in Groningen hebben troepen gezeten. Velen zijn direct of na een kort opstandje terug getrokken naar Groningen en hebben in de stad zelf geprobeerd de canadezen tegen te houden. Toen bleek dat dat niet mogelijk was is het front nog verder naar achteren geschoven en eindigde voor Groningen bij Delfzijl.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tex schreef:dat is een feit in veel van de kleine dorpjes in Groningen hebben troepen gezeten. Velen zijn direct of na een kort opstandje terug getrokken naar Groningen en hebben in de stad zelf geprobeerd de canadezen tegen te houden. Toen bleek dat dat niet mogelijk was is het front nog verder naar achteren geschoven en eindigde voor Groningen bij Delfzijl.
Jij vat in het kort samen wat ik reeds ook bedoelde Tex :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dacht ik verduidelijk de boel nog even een klein beetje, zo vullen we elkaar mooi aan
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tex schreef:dacht ik verduidelijk de boel nog even een klein beetje, zo vullen we elkaar mooi aan
Inderdaad :wink: , mijn dank daar voor :) .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie