Directeur Oorlog en Verzetsmuseum Overloon ontslagen!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Directeur Oorlog en Verzetsmuseum Overloon ontslagen!

Bericht door Mooyman »

Las deze morgen op teletekst dat de directeur Temming van het Oorlog en Verzetsmuseum in Overloon ontslagen is na 19 jaar dienstverband.
Wie kan daar meer informatie over verstrekken, er zitten hier genoeg leden uit Noord Brabant en Limburg.

Link naar NOS teletekst, pagina 120


http://teletekst.nos.nl/
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Kom op, wie weet hier meer van?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Re: Directeur Oorlog en Verzetsmuseum Overloon ontslagen!

Bericht door Miesjel »

Mooyman schreef:Las deze morgen op teletekst dat de directeur Temming van het Oorlog en Verzetsmuseum in Overloon ontslagen is na 19 jaar dienstverband.
Wie kan daar meer informatie over verstrekken, er zitten hier genoeg leden uit Noord Brabant en Limburg.

Link naar NOS teletekst, pagina 120


http://teletekst.nos.nl/
Ik lees toch echt dat hij geschorst is, en niet ontslagen. En dat het museum de rede daarvoor niet bekend wil maken, dus dat het behoorlijk moeilijk zal zijn om daar achter te komen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik weet er niks van. Jammer, want zou die rede graag willen weten/
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Directeur Oorlog en Verzetsmuseum Overloon ontslagen!

Bericht door Mooyman »

Miesjel schreef:
Mooyman schreef:Las deze morgen op teletekst dat de directeur Temming van het Oorlog en Verzetsmuseum in Overloon ontslagen is na 19 jaar dienstverband.
Wie kan daar meer informatie over verstrekken, er zitten hier genoeg leden uit Noord Brabant en Limburg.

Link naar NOS teletekst, pagina 120


http://teletekst.nos.nl/
Ik lees toch echt dat hij geschorst is, en niet ontslagen. En dat het museum de rede daarvoor niet bekend wil maken, dus dat het behoorlijk moeilijk zal zijn om daar achter te komen..
Er stond vanmiddag toch echt ontslag en geen schorsing.
Collector of uniforms of the enemy
Erik K.
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2004, 21:42
Contacteer:

Bericht door Erik K. »

misschien heeft het te maken met de samenvoeging van het museum in Overloon en het Marshall museum in Zwijndrecht.

Toen wij vorig jaar in het museum in Zwijndrecht waren hoorden wij van het personeel dat de oprichter de hele zaak wilde verkopen aan Overloon, maar dat Overloon te klein was en niet allen van Zwijndrecht over wilde nemen.
IN Zwijndrecht hebben ze ook een Amerikaans landingsvaartuig dat te groot is om over de weg te transporteren. De directeur van Overloon weilde dan maar het hele voertuig in stukken snijden en het als ingang van Overloon gebruiker. (knettergek als je het mij vraagt).

Misschien dat dit de reden is?

groeten,

Erik K.
"I love the smell of Napalm in the morning"
http://www.feldgrau.com
http://forum-der-wehrmacht.de
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

IN Zwijndrecht hebben ze ook een Amerikaans landingsvaartuig dat te groot is om over de weg te transporteren. De directeur van Overloon weilde dan maar het hele voertuig in stukken snijden en het als ingang van Overloon gebruiker
WTF....Dat meen je niet
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Erik K. schreef:misschien heeft het te maken met de samenvoeging van het museum in Overloon en het Marshall museum in Zwijndrecht.

Toen wij vorig jaar in het museum in Zwijndrecht waren hoorden wij van het personeel dat de oprichter de hele zaak wilde verkopen aan Overloon, maar dat Overloon te klein was en niet allen van Zwijndrecht over wilde nemen.
IN Zwijndrecht hebben ze ook een Amerikaans landingsvaartuig dat te groot is om over de weg te transporteren. De directeur van Overloon weilde dan maar het hele voertuig in stukken snijden en het als ingang van Overloon gebruiker. (knettergek als je het mij vraagt).

Misschien dat dit de reden is?

groeten,

Erik K.
Dat kan de reden eigenlijk niet zijn daar ze ook melding maakten van het renoveren van Overloon.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

De directeur van Overloon weilde dan maar het hele voertuig in stukken snijden en het als ingang van Overloon gebruiker
Die directeur moet wel gek zijn, dat is toch behoorlijk zonde. :shock:

Ik heb wel eens iets gehoord ja, dat overloon een nieuwe hal erbij zou bouwen voor vele voertuigen. Wie weet hier meer van?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

.
Laatst gewijzigd door Nick op 02 aug 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De directeur van Overloon weilde dan maar het hele voertuig in stukken snijden en het als ingang van Overloon gebruiker
Als ie dat echt wou doen, kan ik er geen traantje om laten dat ie weg is...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Kunnen zie die ook mooi gaan opschilderen
Als ze dat gaan doen zal het wel niks worden. Hebben we straks zo'n hele matchbox verzameling in overloon staan, die panther ziet namelijk echt uit als een speelgoed autootje.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haha inderdaad niet erg realistisch 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
MaximusAurelius
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:52

Bericht door MaximusAurelius »

Bij ons stond vorige week in de krant (bron:de Gelderlander, 28 mei 2005) dat dhr. Temming, zijn ontslag heeft gekregen. De redenen willen ze nog niet naar buiten brengen om "privacyredenen"(???). Zijn taken zijn schijnbaar overgenomen door dhr. Van Berlo, de voormalig adjunt-directeur. (Meer weet ik helaas ook niet.)

De grote hal is volgens mij zo'n beetje klaar (maar nog niet ingericht) en is volgens mij wel drie keer zo groot als de andere hal, dus er kan genoeg bijkomen.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik denk dat ik dan maar eens een solicitatiebrief ga versturen :evil:
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Plaats reactie