Duitse munten uit het derde rijk

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Duitse munten uit het derde rijk

Bericht door Roel R. »

zijn er mensen die munten in hun verzameling hebben?

ik heb zojuist enkele munten aangekocht:

1 pfennigmunten van zink 1939 1940 1941 1942 1943
pfennigmunt 1937 en 1938

en ik vraag me nu af hoe het munten systeem geregeld was tijdens het derde rijk, welke eenheden waren er?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ik heb ook wel een paar duitse munten in mijn verzameling,maar de meeste muntjes die ik bezit zijn van Frankrijk,Engeland,België en Amerika.

Dus ik kan je niet echt helpen met je munten systeem.
Maar ik denk dat het begint van 1,2,5,10,50 pfenning tot 1,2,5 mark en dat in verschillende legeringen van zilver,zink,edelmetaal etc etc.

Adrian
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik heb één Duits muntje....

Nu komt 't zo over alsof ik heel veel heb -gezien dat andere topic en nu dit weer-, maar tis eigenlijk allemaal gekregen en/of geërfd. Zoveel is 't niet. Sterker nog: ik denk dat ik nu bijna alles bekend heb :) Op nog één medaïlleplaatje na.

Tis ook niet echt een verzameling, ik heb 't alleen maar in mijn bezit :). Sterker nog, ik weet eigenlijk niet meer precies waar ik dat muntje gelaten heb :oops:, enfin, ik zal binnenkort eens op jacht gaan: want het moet ergens liggen!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

bedankt voor de link, ik heb ook nog enkele nederlandse zinken oorlogsmunten, mijn vader heeft die gevonden onder de vloer van een oud huis van een vriend, dat waren ze samen aan het opknappen. van die vriend mocht ik die munten hebben.
Plaats reactie