Wat zou je NIET in je verzameling willen ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Oke, :)

Ik zou zelf geen amerikaans of brits etc willen, vind het gewoon niet mooi.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

Wat ik niet in mijn collectie wil zijn copieën en dan bedoel ik bijvoorbeeld een zeldzame medaille in een repro etui. Dan maar niet die zeldzame medaille in mijn collectie. Wat betreft nsdap en ss medailles, ik zou ze wel in mijn verzameling willen hebben omdat het toch deel uitmaakt van de tweede wereldoorlog.
groeten kokstok.
ps, tot nu toe heb ik van deze organisaties niets in mijn collectie(te duur)
COUNT YOUR BLESSINGS.
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

de laatste post voor jou was vorig jaar geplaatst. En ten tweede slaat je post weer helemaal totaal nergens op
Dat kan niet eens want ik ben pas sinds 5mei lid!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Joey schreef:de laatste post voor jou was vorig jaar geplaatst. En ten tweede slaat je post weer helemaal totaal nergens op
Dat kan niet eens want ik ben pas sinds 5mei lid!
Ik denk dat hij (Miesjel?) bedoelde dat de laatste post in dit topic vorig jaar geplaatst is. Kwestie van beter lezen he!
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

ik zie het.!
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Joey schreef:Dat kan niet eens want ik ben pas sinds 5mei lid!
OMFG! *tot 10 tellen michel tot 10 tellen..*
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Reinier
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 dec 2005, 16:45
Locatie: Grootegast

Bericht door Reinier »

ik koop niets van de ss gezien hun daden.

Reinier
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Reinier schreef:ik koop niets van de ss gezien hun daden.

Reinier
Zelfde hier, maar dan niet voor hun "daden" (wat imo een veralgemening is) maar omwille van familiale redenen ... (grootvader ineengeslagen door 3 SS'ers ed .. :))
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik zou niet uit veldgraven willen hebben of met menselijke resten...ik heb wel eens een foto gezien van een verzamelaar die trots zijn bijna minte helm liet zien het enige nadeel was het kogelgat en de haren en stukjes schedel aan de binnenkant! :? :( SICK!!!

Sbas
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Heb ik idd ook al van gehoord ...
Maar ik denk dat maar weinig verzamelaars zulke items willen (hoop ik toch :? )
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik ook niet ik hoef geen helm die rechtstreeks van een noodgraf uit een slagveld komt.
Oke een bodemvondst even voorbeeld een helm, dan denk ik toch wel dat de drager van een helm vast wel is gesneuveld.
Lang niet al het materiaal is gedumpt wat in de grond zit.
Er is ook veel verloren of van doodgeschoten soldaten,
misschien is het lijk toen der tijd al wel geborgen en de helm vergeten (omdat er toch genoeg rondslingerden en waren).
Het zou kunnen toch?
Dus eigenlijks kan je ver doordenken bij aanschaf/vondst van een leuke bodemvondst.
Maar een helm met kogelgaten zou ik persoonlijk niet willen hebben.
En replica wil ik eigenlijks ook niet ik vind niet dat het echt iets heeft.
Dat heeft niks met de wo2 periode te maken.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vind het een ernstige zaak als luitjes die met de detector zoeken gewoon maar de items van lijken af trekken etc. Dan bedoel ik dus geraamten met items daar omheen en die dan maar weg halen zodat de kans groot is dat je de rest sloopt. Goedkope, zinneloze grafschennis. Kan er bij mij niet in. Beetje respect moet toch op te brengen zijn lijkt me
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Wat wil je in je verzameling hebben en wat niet?!

Bericht door asjemenou »

Een hele goede vraag. Laat ik eerst zeggen dat mijn militariaverzameling geheel is gebaseerd op interesse voor militaire geschiedenis.
Mijn verzameling bestaat grotendeels uit geallieerd spul. Duits WOII heb ik minder maar ik heb niets tegen een Duits WOII verzameling.
Duitse, Russische of Amerikaanse militaire gebruiksvoorwerpen, het zijn allemaal tastbare voorwerpen en stille getuigen van een vreselijke oorlog. Daar horen de concentratiekamp voorwerpen in mijn ogen (helaas) ook bij. Uiteraard gaan menselijke resten c.q. botten, schedels verzamelen te ver. Je reinste lijkschennis als je dit meeneemt. En nog strafbaar ook. Ook vind ik scherpe munitie véél te ver gaan. Je moet ook aan de veiligheid van je mede huisgenoten en buren denken.
Af te lezen aan de reacties zouden veel mensen hier moeite hebben met het in bezit hebben van voorwerpen uit een concentratiekamp. Gaat het hier dan om een gewetenskwestie?
Ooit wel eens afgevraagd of waar jouw Duitse WOII helm vandaan komt? Wat is er gebeurd met de oorspronkelijke eigenaar ervan? Is hij afkomstig van een gesneuvelde Duitse soldaat?
Aan de éne kant denk ik dat je hier niet over na moet denken. Aan de andere kant denk ik dat je je moet realiseren dat je verzameling op iets heel realistisch is gebaseerd. Tot voor kort had ik hier niet zo'n moeite mee.
Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik een Russisch WOII verzamelaar. In mijn verzameling heb ik ook Russische WOII medailles en onderscheidingen. Ik heb mij nooit gerealiseerd of hoe de meeste van deze medailles hier verzeild zijn geraakt.
Onlangs heb ik contact gehad met enkele Russische WOII historici. Ik had aan hen enkele vragen over Russische WOII medailles. Hun antwoord was heel eenzijdig en duidelijk. De Russische onderscheidingen die ik in mijn bezit heb zijn voor de Russische wetgeving vrijwel zeker op een illegale manier hier gekomen. Volgens de Nederlandse wet doe ik niets verkeerd. De verkoop van Russische onderscheidingen is in Nederland toegestaan. Ik heb ze allen op een "eerlijke" manier gekocht van andere verzamelaars van buiten Rusland.
Volgens de Russische historici is er in Rusland in de jaren 90 een wet aangenomen die het verhandelen in Sovjet/Russische onderscheidingen verbied. Er schijnen vele Russische WOII veteranen te zijn beroofd van hun onderscheidingen omdat ze geld waard zijn. Hierbij worden doodslag en afpersing niet geschuwd. Men gaf mij het tragische voorbeeld van een gepensioneerde hoge marine officier die in elkaar geslagen werd omdat hij in het bezit was van zeldzame marine onderscheidingen. De man is bezweken aan zijn verwondingen.
Het gaat daar blijkbaar zover dat Russische WOII veteranen bang zijn om hun onderscheidingen in het openbaar te dragen.
Om deze mensen enigszins te beschermen heeft de Russische regering daarom een wet aangenomen die het verhandelen in Russische onderscheidingen verbied.
Men kon mij ook niet ontkennen dat er ook mensen zijn die hun onderscheidingen zelf op de zwarte markt verkopen omdat ze geld nodig hebben voor het één of ander. Iets wat in een land als Rusland geen uitzondering is.
Wat vinden jullie? Moet je als Russische WOII verzamelaar stoppen met het aankopen van Russische onderscheidingen nu je dit weet? En tot in hoeverre ben je medeplichtig aan heling?
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tex schreef:vind het een ernstige zaak als luitjes die met de detector zoeken gewoon maar de items van lijken af trekken etc. Dan bedoel ik dus geraamten met items daar omheen en die dan maar weg halen zodat de kans groot is dat je de rest sloopt. Goedkope, zinneloze grafschennis. Kan er bij mij niet in. Beetje respect moet toch op te brengen zijn lijkt me
Mijn mening over dat soort mensen is dat ze zielig zijn :!:
Mocht je restanten van een overledene soldaat vind (wat natuurlijk altijd nog kan)
Haal er dan de juiste instanties bij en geef de gevonden items die erbij lagen er ook netjes bij en druk ze niet gauw in eigen zak.
Maarja zo is jammer genoeg niet iedereen :x
Ik vind geld mooi verdienen om mijn verzameling te kunnen uitbereiden mooi,
Maar als het op zo`n manier moest nee dan hoefde ik het niet.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

1 ding dat zijn egt WAPENS
Plaats reactie