Wat zou je NIET in je verzameling willen ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

hai

antwerpx lijkt me een zeldzaam object, daar de meeste pakken verbrand zijn na de oorlog i.v.m ongedierte enzo

maar ik zou het nie in uwe kamer zetten tenminste, niet waar het meteen opvalt misschien als ge andere spullen heeft een beetje ertussen zetten hé!

MoI
Joey
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2004, 18:37
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door Joey »

gewoon dingen die niet in mijn verzameling horen!
Laatst gewijzigd door Joey op 09 mei 2004, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou mijn spreekbeurt over de WO2 en ik haalde info en zag ik dit!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Joey schreef:Alle dingen die met meiden te maken heeft zoals barbie's poppen!
Joey, om te beginnen is dit topic een beetje overjaard... de laatste post voor jou was vorig jaar geplaatst. En ten tweede slaat je post weer helemaal totaal nergens op.

Dit is een wo2 topic. Alles hier gaat dus over de tweede wereldoorlog. Het verzamelaars gedeelte is voor geintresseerde die spullen uit de tweede wereldoorlog sparen, daar hoor jij dus niet bij.
Aangezien een Barbie totaal helemaal niks noppes nada njente met de tweede wereldoorlog te maken heeft hoor dat antwoord hier ook niet thuis.

Stel alstjeblieft je vragen in het daarvoor bestemde gedeelte en bemoei je niet te veel met de andere gedeeltes, want zo gaat het niet echt goed hé..

Sry, als het een beetje lullig overkomt, maar ik raak hier een beetje gefrustreerd van.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Persoonlijk wil ik geen SS spul in mijn collectie, ik hoef echt nix te hebben wat in verband kan worden gebracht met de holocaust. Ik weet ook wel dat niet alle ss-ers misdadigers waren, maar ik hoef dat spul echt niet te hebben!
Stijn schreef:Ik vond laatst wel een site waarop te zien was dat metaaldetector zoekers helmen en Panzerschreck raketten uit te grond haalden. Zou er nog veel in Rusland liggen?
En hoe zit dat met depots die soms ontdekt worden, wat houd dat toch in?
In Rusland ligt nog gigantisch veel overblijfselen uit WO2. Het land is zo groot en uitgestrekt en er is erg hard gevochten. De regering heeft nooit geld uitgetrokken voor het ruimen voor oorlogstuig.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Adrian schreef:En zouden jullie items kopen of verzamelen die rechtstreeks vanuit een graf komt?
Je kent ze wel,grave diggers die op het slagveld naar militaria zoeken en zo regelmatig gesneuvelden vinden die ze dan ontdoen van hun persoonlijke items om ze te verkopen.
Meestal worden die beenderen terug in dezelfde put gedumpt zonder de bevoegde instanties te verwittigen... en word het gevonden materiaal verkocht.
Hoe staan jullie hier tegenover?

Ik persoonlijk zou het nooit kopen of verzamelen,als ik een vermoeden heb dat het van een opgegraven gesneuvelde komt en niet zomaar een item is dat achteloos was weggegooid tijdens het terugtrekken of overgave.
Dat zou ik dus ook nooit meenemen of verkopen, alleen al uit respect voor de gesneuvelde! Als ik ooit iets zou vinden op een slagveld waar een naam op zou staan zou ik het wel proberen te achterhalen en proberen terug te geven aan de familie.
Stel je voor dat het spul nog gaat spoken...
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik zou wel proberen de familie te achterhalen als ik ooit een item op een slagveld zou vinden waar een naam in zou staan en deze dan ook terug geven aan de desbetreffende familie
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ik verzamel liever niet spullen van de ss en de paratroepen (duits) meestal zijn deze te duur en/of copie
groeten sander
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

ff vraagje: Wat is een Zyklon B cannister ?

greetz
gilles
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zyklon-B is een pesticide die zijn toepassing vond in het spuiten in kamers in concentratiekampen. Voor het uitroeien van gevangenen dus.

Een 'canister' is een (ronde) container in het Nederlands.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Lijkt me dus ook wel iets dat je liever niet in je verzameling hebt :roll:
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Persoonlijk heb ik niks met de marine van het Derde Rijk in WO2, dus daar zou ik niks van in mijn collectie hoeven hebben. Verder zou ik geen spullen uit een concentratiekamp willen hebben die door gevangenen gedragen zijn. Ik vind dat dit soort dingen in een museum oid thuis horen en niet bij iemand persoonlijk. Als het van de Duitsers is geweest, terwijl zij in een kamp werkten zou ik het niet erg vinden, foto's of medailles of andere dingen die toen gebruikt werden.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ikzelf zou ook geen spullen van de SS in mijn verzameling willen hebben.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

sander vw schreef:ik verzamel liever niet spullen van de ss en de paratroepen (duits) meestal zijn deze te duur en/of copie
groeten sander
Maar als je iets zou krijgen van deze twee eenheden waarvan je weet dat het origineel is, zou je dat dan wegdoen?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Waarom geen ss :? Het gros van de ss staat los van oorlogsmisdaden
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Roel, laten vallen, we weten hoe o.a. robin hierover denkt uit de disussiëren topics, dus voorkom dat er hier verder op ingegaan wordt. :)

Om het een beetje on-topic te houden :)
Plaats reactie