Poll - Wie is de grootste schurk in het midden oosten ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

Wie is de grote schurk in het midden oosten ?

Peiling eindigde op 27 nov 2002, 15:56

Arafat
4
44%
Sharon
2
22%
Bush
0
Geen stemmen
Arafat EN Sharon
1
11%
Geen van allen
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Goeie scholing zonder indoctrinatie van het geloof en een scheiding van de kerkelijke macht en politiek zijn ook onmisbaar volgens mij.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Nu zijn we goed op weg - Wie heeft er nog meer goede ideeën ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een fantstische site vindt.

Maar nu over het onderwerp: het Midden-Oosten conflict.
Er werd al even gesproken over het belang dat de Amerikanen hebben bij onstabiele situatie in Israel ivm het nabijgelegen Suezkanaal. Maar volgens mij hebben de Amerikanen er ook een groot belang bij om goede diplomatieke betrekkingen te houden met Israel, want
Israel vormt een fantastisch bruggenhoofd in het Midden Oosten. Als Amerika dadelijk Irak weer gaat aanvallen zouden ze bijvoorbeeld Israelisch bases kunnen gebruiken om F15 en F16 jagers te stationeren, en misschien wel zwaardere strategische bommenwerpers. Als Amerika dit conflict zou oplossen (ze zijn er idd best toe instaat om het op te lossen) zullen ze toch ook met de Palestijnen rekening moeten houden en dit gaat dan weer ten koste van de betrekkingen met Israel, waardoor die er waarschijnlijk nooit mee zullen instemmen om militair materieel op Israelisch grondgebied te stationeren tijdens een nieuwe Golfoorlog.
Bovendien is het Israelische leger een vaste klant bij de Amerikaanse defensieindustrie, en met de bedragen die daar vandaag de dag te ronde doen is het (volgens mij) niet geheel ondenkbaar dat deze industrie een krachtige lobby heeft opgezet om de Israeliers te blijven steunen.

Je vroeg om de grootste schurk van allemaal, en volgens mij is dat de Amerikaanse overheid, in dit geval dus George W Bush, want hij stelt Amerikaanse belangen voor wereldvrede, en dat is volgens mij nog wel de grootste misdaad van dat hele conflict.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Goed Gesproken !
Ik vroeg me trouwens ook af of om het even israeliers of palestijnen zichzelf nog wel kunnen vergeven voor alles wat er is gebeurd in naam van de vrede en de goedheid.
Kunnen zij zichzelf nog wel in het hart blikken zonder zichzelf te haten?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
tombo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2003, 19:30

Bericht door tombo »

de grootste schurk in het midden oosten is er eigenlijk niet, het zijn er een heleboel. alle arabische staten zijn schurkenstaten. er is er niet een bij die geleid wordt door een democratische regering, of een bestuur dat zich geheel laat leiden door de islam. :lol:
Laatst gewijzigd door tombo op 25 feb 2003, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

er is er niet een bij die niet geleid wordt door een democratische regering, of een bestuur dat zich geheel laat leiden door de islam.

Wat is je punt dan? Je zegt hier dat alle Arabische staten democratien zijn, dat is toch goed?
Helaas is het niet waar. Er zijn weldegelijk veel landen die door religieuze fanatici worden geleid, en er zijn maar weinig echte democratien.

Ik vermoed een typfoutje? :D
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
tombo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2003, 19:30

Bericht door tombo »

sorry, typfoutje (inmiddels gecorrigeerd)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Iedereen die in het middenoosten woont is een schurk!!!!
Dat is het antwoord!!!
Want door jezelf niet te verzetten tegen een systeem dat verkeerd is werk je eraan mee.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De vraag is of je, wanneer je daar woont, het lef hebt om je leven in de waagschaal te leggen. Want dat is wel de issue. Of je jezelf op kunt offeren voor een ideaal of een ander kun je niet op voorhand zeggen. Dat gebeurt. Vandaar dat ik ook niet durf oordelen over de bijstanders. Ik keur het af, maar bedenk dat het een mens eigen is om zich te verschuilen in de massa en niet het eigen "ik" te volgen. Vandaar dat Hitler ook zo'n gevolg kreeg.

Ze hebben proefjes gedaan met mensen die in een drukke winkelstraat op de grond -als zijnde dood- gaan liggen en waarbij de meesten gewoon voorbij lopen. Ze kijken, hebben zoiets van: waarom zou ik helpen? Het is een enkeling gaat zich ermee bemoeien. Als er eenmaal iemand staat volgen er meer hulpvaardige medeburgers. Ik hecht ook niet veel waarde aan mensen die zeggen van: "ik had die jongen geholpen hoor, toen hij doodgeslagen werd".

Ik durf daarom juist niet te oordelen over de gewone man in het Midden-Oosten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja..hier hebben we het al eerder over gehad Proos; ik weet precies hoe ik in levensbedreigende situaties reageer. Da's nou juist waarom ik het zeg.
Overigens vind ik jezelf opofferen wel wat ver gaan hoor.
Je hoeft niet te sterven om jezelf te verzetten.
--toevoeging--
overigens vind ik een leven onder dwang ook geen leven.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

George W Bush is de grootste schurk in het Midden Oosten, want hoewel hij er niet woont wil hij er toch de lakens uitdelen en bepalen wie met wie het bed deelt.

Jammer dat de Nederlandse regering aangegeven heeft hem hierbij bij te staan...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

okke schreef:George W Bush is de grootste schurk in het Midden Oosten, want hoewel hij er niet woont wil hij er toch de lakens uitdelen en bepalen wie met wie het bed deelt.

Jammer dat de Nederlandse regering aangegeven heeft hem hierbij bij te staan...
Ik zal je vertellen dat wanneer de V.S. zich er niet mee zou bemoeien, ze elkaar allang hadden uitgeroeid. Ben dus maar blij dat er daar nog iemand de lakens uitdeelt.

En daarbij kiest Nederland een verstandige kant, want bij wie moet je anders gaan staan? Bij een boef als Arafat?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

soms is het van belang dat mensen hun eigen ruzies uitvechten; anders blijft er altijd kwaad bloed bestaan
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Nou benmaf daar zal altijd kwaad bloed blijven bestaan. Over 120 jaar vechten ze daar nog. Ik heb de indruk dat ze daar geen vrede willen...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

zou dat de reden zijn dat de mensheid vanaf daar over de wereld is gaan uitzaaien?
omdat ze het geweld zat waren?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie