La Gleize 2005

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

La Gleize 2005

Bericht door RLS »

Naar aanleiding over het topic van Ciney 2005, heb ik eigenlijk de zelfde soort vragen over La gleize.

Hoe laat moet je (ongeveer) daarzijn?

Is er entreegeld?

Kan je beter als je iets ziet eerst eesn rondlopen of je het in een betere staat of goedkoper vind (en dus hetr risico lopen dat het later misschien weg is), of als je denkt dat het een redelijke prijs en het origineel is natuurlijk is, het meteen kopen?

(dit stukje is gekopieerd uit het topic Ciney 2005, maar vond het goede vragen, dus heb het ook hier gebruikt.)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een goede raad voor elke beurs!!...

Als je iets ziet, waarvan de staat en de prijs je aanstaat....

Hou het vast!!!! en haal onmiddellijk je geld uit....
Leg het niet neer, of iemand achter je grijpt het en koopt het voor je neus!
Misschien kom je het idd verder tegen voor iets minder, maar dan is dat maar zo...... De kans is veel groter dat de prijs en de staat evenwaardig zijn.... of dat het item verkocht is als je er weer achter op zoek gaat....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

johan willaert schreef:Een goede raad voor elke beurs!!...

Als je iets ziet, waarvan de staat en de prijs je aanstaat....

Hou het vast!!!! en haal onmiddellijk je geld uit....
Leg het niet neer, of iemand achter je grijpt het en koopt het voor je neus!
Misschien kom je het idd verder tegen voor iets minder, maar dan is dat maar zo...... De kans is veel groter dat de prijs en de staat evenwaardig zijn.... of dat het item verkocht is als je er weer achter op zoek gaat....

Johan
Zeker waar; ik heb zoiets in Ciney vaak genoeg gehad. Ik kan me het nog herinneren dat ik bij verschillende gelegenheden respectievelijk een Ford GPW stuurhuis, een US 1944 water jerrycan en een vroege Inland M1 Carbine aan het bekijken was terwijl er iemand (soms meerdere personen) achter me klaar stond om het weg te kapen. Echt, als je het laat vallen zou het de grond niet eens raken. Ik kocht het stuurhuis en de andere 2 voorwerpen werden door een vriend van mij gekocht nadat ik hem gewezen had op het feit dat hij eerst moest beslissen en daarna loslaten (waarop ik vuil werd aangekeken door die kerel achter ons). :lol:

Voor veel voorkomende dingen echter kun je soms het risico nemen en zoeken naar de laagste prijs, door gewoon even op te schrijven welk voorwerp je voor welke prijs in welke stand hebt gezien. Zeker in Ciney is dit makkelijk met de nummering van de rijen. :wink:

Grtn

David
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

In La Gleize valt dat echt mee. Vraag gewoon of de verkoper hem ff vast houd. Zoniet, zoek dan zekers verder (tenzij het echt zeldzaam is of de prijs echt laag is natuurlijk). Ik heb daar nooit gehad dat iets weg was wat ik wou. Wel in Ciney.
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

Moet je op zo'n beurs nou eigenlijk ook afdingen?
Ik hou daar normaal niet zo vaan, maarja als het gebruikelijk schijnt te zijn ?!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

RLS schreef:Moet je op zo'n beurs nou eigenlijk ook afdingen?
Ik hou daar normaal niet zo vaan, maarja als het gebruikelijk schijnt te zijn ?!
Ja natuurlijk moet je dat proberen, je bent toch een Hollander :lol:
CAN DO
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Die vragen allemaal iets hoger dan de vraagprijs, omdat ze weten dat mensen afdingen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

DE beurs voor mij! Ik ben er op de zaterdag!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Op de zaterdag :S Die beurs is 19 juni.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

voor de bezoekers wel ja.. maar voor de standhouders niet. ik ben er met een standhouder
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Guido schreef:voor de bezoekers wel ja.. maar voor de standhouders niet. ik ben er met een standhouder
Top! See you! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik hoop ook aanwezig te zijn! Hopelijk ga ik samen met Mooyman, maar dat is nog heel even afwachten. Anders moet ik even kijken of ik met iemand anders iets kan regelen. Want wil er wel graag heen. :)
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Wellicht ga ik er ook naartoe. Nooit eerder geweest op deze beurs. Ben nieuwsgierig!
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zondag ben ik aanwezig op La Gleize. Ga met 2 andere verzamelaars uit mijn buurt. Ben er nog nooit eerder geweest, dus ben benieuwd hoe het is. In ieder geval zorg ik wel dat me portomonee goed gevuld is voordat ik op de beurs kom. :P

Maar wie gaat er nog meer naar deze beurs? Wie weet komen we elkaar nog tegen.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik ga zeker met wat andere verzamelaars. Alleen geld is een probleem :P. Och ja, dan een keer zonder al te veel te kopen...
Plaats reactie