Russisch pop maken

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Russisch pop maken

Bericht door k98s »

Tsja, Ik vind er maar erg weinig over, en wat ik vind is in russisch. Maar kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb voor een russsische pop en wat dat zal kosten? Alle info is welkom. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb ook geen verstand van Russisch maar kwam het volgende tegen:

http://www.marktplaats.nl/markt/verzame ... 155636.htm

Misschien dat je er wat aan hebt. Als het goed spul is heb je alvast een leuk begin.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Leuke adv. Maar het is juist leuk als je zelf een pop in elkaar te kunnen zetten. Wel is dat het jasje wat ik wil of zon dikke winter ribbeljas. En het wapen een mosin nagant sniper.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Maar schijnt er moeilijk te zien of het oorlogs is he? Omdat alles massaal is doorgebruikt en opnieuw gefabriceerd is...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ja, heb gister nog ff gekeken voor jasjes en die kosten ook weer rond de 400. Dus ik denk dat als ie klaar is dat ie zoiets als een goedkope wh pop zal gaan kosten. Weet niemand een link waar russisch te koop is anders? (wel van een shop binnen de EU graag)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik weet wel dat ze op http://www.warrelics.com Russisch verkopen, maar deze winkel bevindt zich wel in de US... :?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ja en de rest van de handelaren zover ik heb gevonden ook in de us..:( Erg jammer. Gelukkig zondag La gleize, eens kijken of daar iets is.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Gymnastyrka M43

Bericht door asjemenou »

Het is inderdaad droevig gesteld met het aanbod van Russisch WOII. En wat te koop wordt aangeboden is meestal naoorlogs.
Ik heb ook de advertentie op Marktplaats gezien van het Russisch WOII uniform. Ziet er leuk uit dat wel. Helaas staan er geen stempels in volgens de verkoper. Dan wordt het lastig om te oordelen of dat het inderdaad WOII aanmaak is. Dit model uniform is per slot van rekening tot in de jaren 60 gedragen. Als het niet aantoonbaar WOII is dan koop ik eenvoudig weg niet. De riem is sowieso naoorlogs.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Tsja, hij vroeg ook erg weinig. 400 meen ik? Op andere sites kost een jasje alleen al 400. Weet jij verder niemand die ene echt jasje (gedateerd) te koop heeft? Hoor het graag!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Gymnastyrka M43

Bericht door asjemenou »

Ik weet niet of 400 Euro veel is maar ikzelf ben niet zo overtuigd van het feit of dat het een WOII uitgave is of niet. Zolang er geen stempels in staan. Mijn intuïtie zegt me dat als ik niet 100% overtuigd ben dat ik het ook niet moet kopen.
Er worden inderdaad wel via bepaalde Internet Militaria Sites Russische WOII militaria verkocht. Alleen tegen schofterige prijzen.
Misschien mag ik je een raad geven. Ga eerst eens het Russisch WOII uniform bestuderen. Wat ik nog wel eens doe is de foto's van de militaria sites downloaden. Ik gebruik ze als referentie materiaal. Zo leer je dingen en details herkennen en voorkom je een hoop teleurstellingen.
Er worden wel naoorlogse Gymnastyrka M43's aangeboden voor rond de 50 a 100 Euro ofzo. Goed, je weet dan dat ze naoorlogs zijn. Maar met een ongestempelde "WOII uitgave" ben je nooit zeker.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Mmm, heb toch liever een 100% echte. Geeft veel meer indruk bij jezelf als je weet dat iets echt is. Bestaat er geen boek over ofzo? Heb nog s gezocht en gezien dat er enorm veel dus na oorlogs is. Echt balen.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Er staat een boek over, maar die word binnenkort pas heruitgegeven, in het engels.

ik dacht dat het iets in de trend was van:
The Russian Uniform 1917-1945
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Boeken over Russische WOII uniformen

Bericht door asjemenou »

Veel boeken over Russische WOII militaria heb ik ook niet en ik kom ze ook niet veel tegen. Zelf haal ik veel informatie uit het boekje "Red Army uniforms of World War II in colour photographs" van Europa Militaria No.14.
Voor de Sovjet medailles en orden raadpleeg ik het boek "Militärische Auszeichnungen der UdSSR". Dit naslagwerk is nog gedrukt in de voormalige DDR. Is langzamerhand op zich ook al een verzamelobject geworden.
kroenenberger
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:33

Bericht door kroenenberger »

je hebt dan een winter padded jacket (telogreika) nodig en winter padded trousers (naam ben ik ef kwijt), ik heb ze gekocht van iemand uit Amerika :| maar die werkt samen met iemand uit Rusland, zij zullen er nog wel wat op voorraad hebben. Die meeste die zij verkopen zijn 1941 of 1942 gedateerd :shock: en de prijs: het jasje 100 euro en de broek ook 100 euro. Als je wilt vraag maar aan mij dan geef ik hun email adres, het zijn hele aardige en betrouwbare kerels trouwens :wink:
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Het topic is erg oud, toch bedankt voor je reply. Geef het email adres maar eens. Misschien word het dan nog wat. Enig idee wat een russische poncho doet? Heb er een gehad maar weg gedaan. (echt jammer)
Plaats reactie