was hitler dom?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dom, wat is dom ?

Je kunt zeggen dat Hitler buitengewoon SLECHT was, maar dom.. Nee.
Als je ziet hoe de oorlog ten uitvoer is gebracht dan kun je alleen maar zeggen dat het uiterst intelligent is uitgevoerd.

Even advocaat van de duivel spelend:
Door de joden (maar ook homo's en zigeuners) als gezamelijke vijand en bron van alle kwaad af te spiegelen was hij in staat om het grootste deel van het Duitse volk achter zich te krijgen voor zijn ideeen en ook de uitvoering van zijn plan deze groepen te vernietigen in heel Europa te organiseren.
Door het starten van grote industriele projecten (snelwegen, auto en wapen industrie) was hij in staat de mensen een perspectief te geven.
Door slimme strategie was hij in staat om een groot deel van Europa te annexeren en om zelfs op een gegeven moment bondgenoten te vinden in o.a. Italie (Mussolini) en Japan.

Hoogmoed komt uiteindelijk voor de val en dat is natuurlijk uiteindelijk ook gebeurd.

Natuurlijk is niet alles door Hitler zelf bedacht, maar hij wist tenminste de mensen om zich heen te verzamelen om dit wel te bereiken.

SLECHT ja... Dom.. Nee hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

In tegenstelling tot de joden en het communisme (het "judu-bolsjewistisch gevaar") werden de homo's en zigeuners niet als "vijand en bron van alle kwaad" gezien hoor. Volgens de nazi's waren de homo's verderfelijk en tegen-natuurlijk en de zigeuners niet arisch.

Als ik zie wat er vandaag in Spanje en Polen tegen homo's protesteerde, en de onderdrukking van de Sinti en Roma in het voormalige oostblok, waren de nazi's alles behalve uniek wat dat betreft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gast

Bericht door Gast »

.. Terechte correctie.

Het was echter de bedoeling om de zaken zo eenvoudig mogelijk te schetsen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sorry.. Bovenstaande reactie was ook van mij, maar ik was vergeten in te loggen...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
hitlerfreak
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2005, 14:16

Bericht door hitlerfreak »

Hitler heeft de Duitse economie slechts tijdelijk opgekrikt. de mensen kregen van hem werk in de fabrieken van zijn oorlogsmateriaal.
maar als ze de oorlog gewonnen zouden hebben, wat dan? dan zouden er miljoenen werklozen zijn gekomen.
bovendien was de hele economie gebaseerd op geld wat ze van de joden stalen en van oorlogsbuit uit overwonnen landen.
dat kun je niet eeuwig volhouden.

en over de Duitse operatie in de balkan, dit was nodig om ook in het zuiden van europa een Nazi macht te hebben. Hitler stuurde ook Rommel's Afrikakorps naar noord-afrika om er zeker van te zijn dat Afrika niet in handen van de geallieerden zou vallen.
dan zou italie onbeschermd zijn en gemakkelijk overrompeld kunnen worden. dan zou nazi-duitsland opeens een geallieerd land onder de alpen hebben. iets wat hitler natuurlijk niet zag zitten.

verder over het verlaten van operatie Barbarossa: als Hitler eerst Engeland aangevallen zou hebben, zou de ruslandcampagne een paar maandjes moeten wachten. het Rode leger zou in die tijd echter helemaal niet zoveel aangesterkt zijn. Stalin verwachtte namelijk helemaal geen aanval van Hitler, ook niet een paar maanden later. en zelfs als het Rode leger íetsje sterker zou zijn, zou hitler het nog met gemak kunnen overrompelen, aangezien ze dan in zomer zouden vechten en niet met een naderende winter.
maar wees blij dat Hitler dit niet bedacht heeft want dan zouden we misschien nu nog steeds 'sieg heil' roepen (je weet nooit)
De eigenaar van dit account heeft zich opnieuw aangemeld onder een nieuwe naam, op verzoek van de forumbeheerders.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

hitlerfreak schreef:maar wees blij dat Hitler dit niet bedacht heeft want dan zouden we misschien nu nog steeds 'sieg heil' roepen (je weet nooit)
En had jij dat wel prettig gevonden?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Of we spraken russisch.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Als als als ....

Het is zo gelopen als het gelopen is. Ook met een ander scenario waren er miljoenen en miljoenen slachtoffers geweest.

Ik vind het trouwens verkeerd om op basis van deze post te concluderen dat "Hitlerfreak" sympathie zou hebben voor Hitler, gvdbor ....

De naam "Hitlerfreak" is trouwens wel een nare naam. Misschien toch een goed idee om dit te wijzigen (Ik ben niet de eerste die dit voorstelt!)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

dvaupell schreef:De naam "Hitlerfreak" is trouwens wel een nare naam. Misschien toch een goed idee om dit te wijzigen (Ik ben niet de eerste die dit voorstelt!)
Zie het onderschrift bij het account van Hitlerfreak :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hitlerfreak... lol, lol lol!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hij heeft inmiddels een andere screenname dus laten we er over ophouden
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

hitlerfreak schreef:
verder over het verlaten van operatie Barbarossa: als Hitler eerst Engeland aangevallen zou hebben, zou de ruslandcampagne een paar maandjes moeten wachten. het Rode leger zou in die tijd echter helemaal niet zoveel aangesterkt zijn. Stalin verwachtte namelijk helemaal geen aanval van Hitler, ook niet een paar maanden later. en zelfs als het Rode leger íetsje sterker zou zijn, zou hitler het nog met gemak kunnen overrompelen, aangezien ze dan in zomer zouden vechten en niet met een naderende winter.
maar wees blij dat Hitler dit niet bedacht heeft want dan zouden we misschien nu nog steeds 'sieg heil' roepen (je weet nooit)
Ik quote hier iets omdat het me opvalt...we zijn er niet helemaal zeker van dat Stalin hitlers aanval niet verwachtte...

zie deze thread:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=634 ... sc&start=0
Laatst gewijzigd door Gertos45 op 19 jun 2005, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Harro schreef:Hij heeft inmiddels een andere screenname dus laten we er over ophouden
Oeps, even niet gezien!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sorry mensen, ook ik had niet op het onderschrift gelet.

Wat hebben we toch een goeie forumleiders...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

Ik denk niet dat hij dom was.

Maar ik ben meer iemand die van WO2 voertuigen houd en niet echt op personen let!
Greetzzz -Sniper
Plaats reactie