bunkers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
steef

bunkers

Bericht door steef »

Ik ben steef en ik ben 12 jaar.Ik ga regelmatig naaar de bunkers in de duinen kijken.Het is altijd spannend om in zo'n verborgen bunker te zitten.Ik heb ook veel fot's gemaakt waar een site ook gebruik van maakt.Maar waar het om gaat ,wij hebben in de duinen een duitse comando bunker waar er maar 5 van in nederland zijn gebouwd.Deze worden werwaarloozd door o.a. graffiti. Ik vind het echt zonde maar wat kan ik doen???????? :roll:
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

hoe bedoel je wat kan ik doen? Je kan moeilijk deze bunker gaan schoonmaken. Is deze bunker van het type s414 met drie verdiepingen? Deze bunker is in ieder geval niet 5 keer in nederland, dus zal het deze hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Vertel eens waar die duinen zij, bij welke stad.
Het is inderdaad jammer, maar wat kan je er tegen doen....
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Inderdaad, daar kan je weinig aan doen. Je kan ze schoonmaken maar het zal niet lang duren voordat ze weer beklad zijn met graffiti. Het is inderdaad heel erg zonde maar er valt niet veel aan te doen. :(
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
blue
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 jan 2005, 19:37

Bericht door blue »

Ik weet dus niet precies op wat voor plaats de bunker ligt, maar als het een plek is waar ook veel mensen komen kun je gewoon weg eens naar de burgemeester stappen, dan je verhaal vertellen wat er aan de hand is en dan bijvoorbeeld voorstellen om er een soort monument van te maken, of de bunker iets aantrekkelijker te maken, bordje erbij enz, bunker openstellen en als zo'n plek iets officieler wordt gemaakt blijven hopenljik de vandalen weg :D
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je kunt proberen de gemeente te schrijven, wellicht kunnen ze het schoonmaken en behandelen met een graftitiewerende laag. Een aantal tunnels hier in de omgeving is ook op die manier behandeld, ik weet niet of het op de betonlaag van een bunker mogelijk is, maar je zou het aan de gemeente of provincie kunnen vragen (als de gemeente geen beheerder is van de duinen verwijzen ze je waarschijnlijk wel door).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
steef

bunker

Bericht door steef »

Hij ligt in den helder.Hij staat bekend als de kroontjesbunker.Omdat hij op een toren lijkt.Het ti :( pe weet ik niet.
Gast

Bericht door Gast »

in de helderse duinen liggen heel veel bunkers.in de wo2 stond de kop van noord-holland ook bekend als bunkerland.het zou mooi zijn als ze ronleidingen geven door de duinen en van alle bunkers een museum maken.maar opknappen kost geld.wat is mijn stem in de helderse maatschapij.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Er is een Stichting in Nederland die zich bezig houd met het behoud van onder andere Atlantic Wall bunkers: http://www.bunkerbehoud.com/
Als het behoud je na aan het hart ligt, zou je je daarbij aan kunnen sluiten.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
steef

bunker

Bericht door steef »

meneer wilco vermeer,ik heb even op die site gekeken en gereageerd maar in de toekomst zal deze bunker voor publiek worden opengesteld.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: bunker

Bericht door FELIX »

steef schreef:meneer wilco vermeer,ik heb even op die site gekeken en gereageerd maar in de toekomst zal deze bunker voor publiek worden opengesteld.
Ja? Dat is dan mooi zeg!! Leuk dat deze bunker bewaard blijft!! :D :P
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Plaats reactie