Himmler vermoord door de Britten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
ronald
Lid
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2005, 17:03
Locatie: brussel

Himmler vermoord door de Britten

Bericht door ronald »

Zeer recent (mei 2005) zou aanhet licht zijn gekomen dat Himmler geen zelfmoord heeft gepleegd op 23 Mei 1945, maar dat hij door de Britten werd vermoord omdat men niet wou riskeren dat hij bepaalde onthullingen zou doen over vredesonderhandelingen tussen hem en de Britten of Amerikanen. Een en ander zou ook te maken hebben met de holocaust.
Een nieuw boek dat hierop aansluit is : Himmler's Secret War door de Britse auteur Martin Allen ( zie ook the Hitler-Hess Deception)
De mededeling betreffende de moord op Himmler is te vinden op de website van David Irving (http://www.fpp.co.uk)
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Hopelijk werd hij er lekker bij gemarteld!

Dat gore stuk occultistische gek de man wou een ''super-germaan'' uit de oude eeuwen opwekken :roll: maar hij is lkkr even dood als de ''Fuhrer-verrader'' Hess. 8)
-Hi im high-
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Alleen stierf die laatste wat later....
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

zou me niks verbazen, net zoals de "zelfmoord" van Hess...
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
dvdhoven
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jul 2004, 19:55
Locatie: Deventer

Bericht door dvdhoven »

En gezien de twijfelachtige en kwalijke reputatie van David Irving, ben ik geneigd hier een grote zak zout bij te leggen.

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3541
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Irving is geen betrouwbare bron. Hij is namelijk een bekend holocaust ontkenner.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

dan moeten ze hem ook opsluiten
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

de waarheid komt toch nooit boven water, iedereen heeft een eigen verhaal. als je het mij vraagt teminste
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ho even. Was er niet een Amerikaanse bewaker die toegaf een pen de cel in te hebben genomen van Himmler? De pen kwam van kenissen danwel vrienden van Himmler. Daarin zou dan vermoedelijk het gif gezeten hebben?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

dvdhoven schreef:En gezien de twijfelachtige en kwalijke reputatie van David Irving, ben ik geneigd hier een grote zak zout bij te leggen.

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3541
Zeker zo,n bulkverpakking van een ton, David Irving is iemand die vaak sprak op rally's van de National Front, en als bron zeker niet serieus te nemen! Het genoemde boek zou ik echter wel willen lezen, het kan nieuwe feiten naar boven brengen. Dat David Irving het boek "aanbeveelt"zal denk ik niet tot genoegen van de auteur van het boek zijn...
Daar is 'ie weer!
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Hauptmann schreef:Ho even. Was er niet een Amerikaanse bewaker die toegaf een pen de cel in te hebben genomen van Himmler? De pen kwam van kenissen danwel vrienden van Himmler. Daarin zou dan vermoedelijk het gif gezeten hebben?
Nee je vergist je geloof ik met Goering. Himmler werd geindentificeerd door Britse troepen, en in een huis bewaard. Hij moest zich uitkleden maar had opeens een cyanidepil gekauwd/ingeslikt. Amerikanen waren er toen niet in de buurt.
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Amerikanen waren er toen niet in de buurt.
De bekende Nederlandse acteur Rijk de Gooyer schijnt er wel bij geweest te zijn. (Of hij was in hetzelfde gebouw of iets dergelijks.) Alleen hij praat nooit over die dag en die gebeurtenis.
Toch even een interessant feitje. :)

Verder ben ik het met de rest eens dat Irving verre van betrouwbaar is en heeft 180cc gelijk dat de bewaker aan Göring een pen gaf en niet aan Himmler.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

In 1944 besluit de dan achttienjarige Rijk met vriend Piet Wiersma de rivieren over te gaan naar het zuiden van Nederland dat is bevrijd. Daar aangeland wordt Rijk tolk bij de British Intelligence Service. In die hoedanigheid trekt hij met de bevrijders in 1945 het doorgangskamp Bergen-Belsen binnen en is erbij wanneer de hoge nazi Heinrich Himmler wordt gearresteerd. Rijk wordt sergeant in het Britse leger, is even thuis in Utrecht en vertrekt dan naar het Deense eiland Sylt waar hij 'plaatsvervangend burgemeester' wordt. De eerste twee naoorlogse jaren brengt Rijk door in Engelse dienst. In het voorjaar van 1947 komt hij voorgoed weer naar Nederland. Hij krijgt er gratis en voor niks een HBS-diploma. Een beroepstest wijst uit dat Rijk het beste banketbakker kan worden, maar na een half jaar houdt hij brood en banket voor gezien
http://home.planet.nl/~berg7175/gooyer1.htm
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Hmm bedankt Roel. Deze biografie beperkt zich alleen maar tot "erbij zijn wanneer Himmler wordt gearresteerd." Het AVRO programma Hoge Bomen beweerd echter dat Rijk erbij was toen Himmler zelfmoord pleegde. Ach nou ja, verder is het ook niet echt belangrijk voor dit topic natuurlijk.
Excuses voor deze onderbreking van het eigenlijke onderwerp... :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Johannes
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jun 2005, 01:13

Bericht door Johannes »

Roel R. schreef:Irving is geen betrouwbare bron. Hij is namelijk een bekend holocaust ontkenner.
Eigenlijk meer een fantast die realiteit en wat hij allemaal zelf bedenkt door elkaar haalt.

Misschien ten overvloede, in wetenschappelijk kringen wordt hij niet serieus genomen.
Plaats reactie