Post hier je meest zeldzame item!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

the_king88 schreef:Zozo erg mooi ding hoor!!
Zit wat werk in om te restaureren maar dan heb je ook wat hoor. 8)
Zelf wou ik ook welleens een duitse legermotor uit wo2 kopen en restaureren maar je vind ze bijna niet,
En als je ze vind kosten ze nog redelijk wat centen. :cry:
De bmw is oorspronkelijk in polen achtergebleven. en heeft in nederland nog een aantal eigenaars gehad die hem in zn geheel hadden overschilderd. Maar liefst 5 lagen verf lichter, bleek er een hoop roest aan te zitten. dat alles verholpen. We hebben op zn minst 2 maanden nodig gehad om hem helemaal uit elkaar te halen en hem kaal van verf te krijgen. We hadden een geluk doordat de eigenaars niet wisten dat het een bmw was :P. Voordat ie in nederland kwam heeft ie nog bij poolse boeren gewoond :P . toen was ie knalrood met een of andere gemische verf die tijdens het ontverven smolt en waar dampen vandaan kwamen.

We hebben dus geluk gehad met onze aankoop. Dankzij uitvoerig huiswerk van de eigenaar :P

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

BMW

Bericht door asjemenou »

Dat zijn de mooie verhalen achter zo'n object Waffenambt. En dan de tijd die je er in stopt, dan krijgt zo'n motor echt een emotionele waarde. Ik heb zelf geen ruimte voor zoiets maar zo'n Duitse BMW heeft toch meer mijn voorkeur dan welke geallieerde motorfiets dan ook. De cardanoverbrenging in plaats van een ketting was toch wel revolutionair voor die tijd. En dan nog dat het achterwiel van de motor en het zijwiel van de zijspan gekoppeld kon worden doormiddel van een as. Deze dubbele wielaandrijving bewees zo wel z'n nut in het terrein.
Maar hoe zit dat nu met het camouflagepatroon? Dit is toch niet standaard voor Duitse WOII motoren?
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Leuk verhaal erachter hoor waffenambt.
Heb je toevallig ook nog foto's van voor de restauratie?
En voor anderen een ongerestaureerde motor kopen uit wo2 is bijna onmogelijk.
De meesten zijn allemaal al opgeknapt.
Een niet verprutste brommer of motor uit de jaren 60 a 70 word al een probleem, :wink:
Die zijn het meeste ook al "verkracht".
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

the_king88 schreef:Leuk verhaal erachter hoor waffenambt.
Heb je toevallig ook nog foto's van voor de restauratie?
En voor anderen een ongerestaureerde motor kopen uit wo2 is bijna onmogelijk.
De meesten zijn allemaal al opgeknapt.
Een niet verprutste brommer of motor uit de jaren 60 a 70 word al een probleem, :wink:
Die zijn het meeste ook al "verkracht".
tenzij je ze zoals de eigenaar uit polen/rusland/daarergens haalt,
maar dat kost veel tijd en werk om er daar nog 1 te vinden.
moet je echt geluk hebben.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ja maar die is gerestaureerd he :wink:
En een opknapper is al moeilijk te vinden dus laat staan 1 die in een nog redelijke staat verkeerd :roll:
Dat is onmogelijk.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Goemperd
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 okt 2005, 21:42
Locatie: Stp. Meistersinger

Bericht door Goemperd »

Mijn SA dolk, zeldzame maker.

Afbeelding Afbeelding

Zoek alleen nog het hangertje.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hier mijn zeldzaamste item: Nummergelijke Stormdolk met gehang en nog met mooie blauwing.

Afbeelding

Ook redelijk zeldzaam: Een Mussertkruis.

Afbeelding

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: BMW

Bericht door Erik S. »

asjemenou schreef:Dat zijn de mooie verhalen achter zo'n object Waffenambt. En dan de tijd die je er in stopt, dan krijgt zo'n motor echt een emotionele waarde. Ik heb zelf geen ruimte voor zoiets maar zo'n Duitse BMW heeft toch meer mijn voorkeur dan welke geallieerde motorfiets dan ook. De cardanoverbrenging in plaats van een ketting was toch wel revolutionair voor die tijd. En dan nog dat het achterwiel van de motor en het zijwiel van de zijspan gekoppeld kon worden doormiddel van een as. Deze dubbele wielaandrijving bewees zo wel z'n nut in het terrein.
Maar hoe zit dat nu met het camouflagepatroon? Dit is toch niet standaard voor Duitse WOII motoren?
Ja dat camouflage patroon. De motoren werden eerst ingezet in afrika enzo, toen werden ze zandgeel gemaakt. Toen ze uit afrika kwamen zijn de meeste met kleuren bijgespoten. maar die rood is nog niet wat het moet zijn. die gaan we nog over spuiten met bruin omdat de kleur toch niet helemaal beviel.

Foto's van voor de restauratie hebben we niet.

Ja ik zalhet na moeten vragen.

mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Ik denk dat dit wel een van mijn zeldzaamste stukken zijn. (zover ik gehoord heb tenminste :!: :?: )

Afbeelding

En deze is zeker zeldzaam, want dit is een originele foto waarvan zover ik weet één kopietje van is. :wink:

Afbeelding
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Die laatste foto is dat geen gewone Amerikaanse Signal Corps foto, want ik heb hem al geregeld voorbij zien komen in verschillende boeken/internetpagina's.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Heb nog niet echt zeldzame items, maar ben eens onderzoek gaan doen naar die SS Officiers Fieldcap, ik heb wat boeken gekocht, en ik heb de (gouden) insignia dus idd wel al teruggevonden... :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Skylighter schreef:Die laatste foto is dat geen gewone Amerikaanse Signal Corps foto, want ik heb hem al geregeld voorbij zien komen in verschillende boeken/internetpagina's.
Er staat in ieder geval geen tekentje op de voorkant...
In ieder geval wel een mooie foto!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

@ Skylighter: Ik heb hem persoonlijk nog nergens anders gezien, als je deze foto nog eens tegenkomt wil je me misschien laten wete kan ik het met eigen ogen zien. Ik weet wel dat er van de andere kanten ook foto's zijn genomen van dat zelfde fragment, dus zie je die met BC-1000, van links rechts en achter.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Mijn waardevolste items zijn sinds vrijdag het PB van mijn opa en de pas van te werkstelling in duitsland van mijn andere opa, omdat ze elkaar nu de hand weer kunnen schudden, ene opa is gestorven in '72 de andere vorige week vrijdag, vandaag de crematie
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Een must voor elke US ETO collector , al zeg ik het zelf !

Afbeelding
Plaats reactie