Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
the_king88 schreef:Zozo erg mooi ding hoor!!
Zit wat werk in om te restaureren maar dan heb je ook wat hoor.
Zelf wou ik ook welleens een duitse legermotor uit wo2 kopen en restaureren maar je vind ze bijna niet,
En als je ze vind kosten ze nog redelijk wat centen.
De bmw is oorspronkelijk in polen achtergebleven. en heeft in nederland nog een aantal eigenaars gehad die hem in zn geheel hadden overschilderd. Maar liefst 5 lagen verf lichter, bleek er een hoop roest aan te zitten. dat alles verholpen. We hebben op zn minst 2 maanden nodig gehad om hem helemaal uit elkaar te halen en hem kaal van verf te krijgen. We hadden een geluk doordat de eigenaars niet wisten dat het een bmw was . Voordat ie in nederland kwam heeft ie nog bij poolse boeren gewoond . toen was ie knalrood met een of andere gemische verf die tijdens het ontverven smolt en waar dampen vandaan kwamen.
We hebben dus geluk gehad met onze aankoop. Dankzij uitvoerig huiswerk van de eigenaar
Dat zijn de mooie verhalen achter zo'n object Waffenambt. En dan de tijd die je er in stopt, dan krijgt zo'n motor echt een emotionele waarde. Ik heb zelf geen ruimte voor zoiets maar zo'n Duitse BMW heeft toch meer mijn voorkeur dan welke geallieerde motorfiets dan ook. De cardanoverbrenging in plaats van een ketting was toch wel revolutionair voor die tijd. En dan nog dat het achterwiel van de motor en het zijwiel van de zijspan gekoppeld kon worden doormiddel van een as. Deze dubbele wielaandrijving bewees zo wel z'n nut in het terrein.
Maar hoe zit dat nu met het camouflagepatroon? Dit is toch niet standaard voor Duitse WOII motoren?
Leuk verhaal erachter hoor waffenambt.
Heb je toevallig ook nog foto's van voor de restauratie?
En voor anderen een ongerestaureerde motor kopen uit wo2 is bijna onmogelijk.
De meesten zijn allemaal al opgeknapt.
Een niet verprutste brommer of motor uit de jaren 60 a 70 word al een probleem,
Die zijn het meeste ook al "verkracht".
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
the_king88 schreef:Leuk verhaal erachter hoor waffenambt.
Heb je toevallig ook nog foto's van voor de restauratie?
En voor anderen een ongerestaureerde motor kopen uit wo2 is bijna onmogelijk.
De meesten zijn allemaal al opgeknapt.
Een niet verprutste brommer of motor uit de jaren 60 a 70 word al een probleem,
Die zijn het meeste ook al "verkracht".
tenzij je ze zoals de eigenaar uit polen/rusland/daarergens haalt,
maar dat kost veel tijd en werk om er daar nog 1 te vinden.
moet je echt geluk hebben.
asjemenou schreef:Dat zijn de mooie verhalen achter zo'n object Waffenambt. En dan de tijd die je er in stopt, dan krijgt zo'n motor echt een emotionele waarde. Ik heb zelf geen ruimte voor zoiets maar zo'n Duitse BMW heeft toch meer mijn voorkeur dan welke geallieerde motorfiets dan ook. De cardanoverbrenging in plaats van een ketting was toch wel revolutionair voor die tijd. En dan nog dat het achterwiel van de motor en het zijwiel van de zijspan gekoppeld kon worden doormiddel van een as. Deze dubbele wielaandrijving bewees zo wel z'n nut in het terrein.
Maar hoe zit dat nu met het camouflagepatroon? Dit is toch niet standaard voor Duitse WOII motoren?
Ja dat camouflage patroon. De motoren werden eerst ingezet in afrika enzo, toen werden ze zandgeel gemaakt. Toen ze uit afrika kwamen zijn de meeste met kleuren bijgespoten. maar die rood is nog niet wat het moet zijn. die gaan we nog over spuiten met bruin omdat de kleur toch niet helemaal beviel.
Die laatste foto is dat geen gewone Amerikaanse Signal Corps foto, want ik heb hem al geregeld voorbij zien komen in verschillende boeken/internetpagina's.
Heb nog niet echt zeldzame items, maar ben eens onderzoek gaan doen naar die SS Officiers Fieldcap, ik heb wat boeken gekocht, en ik heb de (gouden) insignia dus idd wel al teruggevonden...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Skylighter schreef:Die laatste foto is dat geen gewone Amerikaanse Signal Corps foto, want ik heb hem al geregeld voorbij zien komen in verschillende boeken/internetpagina's.
Er staat in ieder geval geen tekentje op de voorkant...
In ieder geval wel een mooie foto!
@ Skylighter: Ik heb hem persoonlijk nog nergens anders gezien, als je deze foto nog eens tegenkomt wil je me misschien laten wete kan ik het met eigen ogen zien. Ik weet wel dat er van de andere kanten ook foto's zijn genomen van dat zelfde fragment, dus zie je die met BC-1000, van links rechts en achter.
Mijn waardevolste items zijn sinds vrijdag het PB van mijn opa en de pas van te werkstelling in duitsland van mijn andere opa, omdat ze elkaar nu de hand weer kunnen schudden, ene opa is gestorven in '72 de andere vorige week vrijdag, vandaag de crematie
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division