Post hier je meest zeldzame item!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb niet zo'n idee wat nu juist mijn zeldzaamste voorwerpen zijn, de grens tussen gewild en zelzaam is voor mij wat moeilijk te trekken.

Ik heb wel een vermoeden dat het wel eens één van deze Belgische kentekens zou kunnen zijn:
Afbeelding
Bovenaan kentekens van het 20e artillerie regiment (Ardeense Jagers), onderaan van het korps gevechtswagens.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

johan willaert schreef: Een US D-ring parahelm is duur EN zeldzaam... Ik zou niet weten wie er eentje verkoopt....

Johan
Deze kerel had er een voor 25 dollar :shock:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ge=1&pp=15
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Skylighter schreef:
johan willaert schreef: Een US D-ring parahelm is duur EN zeldzaam... Ik zou niet weten wie er eentje verkoopt....

Johan
Deze kerel had er een voor 25 dollar :shock:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ge=1&pp=15
Het leven is niet eerlijk... :frownno:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Wow dat is niet duur :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mooi peter!
Johan, echt prachtige items!
vergeet je Para first aid kits niet :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Skylighter schreef:Deze kerel had er een voor 25 dollar
Tja, en dat gebeurt één keer om de 100 jaar..... :lol:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooie items allen trouwens.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het zeldzame item voor vandaag....

Afbeelding

Een M1910 shovel Carrier met de haak laag gemonteerd, zodat deze makkelijk aan de Mountain Rucksack kan bevestigd worden zonder dat de T-Shovel op de grond steunt, wanneer de Rucksack niet gedragen wordt...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Stempel NSDAP Gau Düsseldorf, Amt für Volkswohlfahrt (NSV).
Afbeelding

Kriegsflag 110x170
Afbeelding

boek Kampf Um's Dritte Reich 1932 met originele kaft en volledig met alle foto's (nog maar 1x gezien enkele jaren terug op 'n beurs en met niet alle foto's)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Soldatenmantel M36
Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

johan willaert schreef:Het zeldzame item voor vandaag....

Afbeelding

Een M1910 shovel Carrier met de haak laag gemonteerd, zodat deze makkelijk aan de Mountain Rucksack kan bevestigd worden zonder dat de T-Shovel op de grond steunt, wanneer de Rucksack niet gedragen wordt...

Johan

Ja, zo eentje had ik ook in mn verzameling. Grappig daaraan was dat ie was omgezet, dus het was ooit wel een normale geweest.

Verkocht op Ebay, ging niet eens zo hoog (met andere woorden: viel vies tegen de prijs! :wink: )


Mijn zeldzaamste item: weet ik eigenlijk niet zo goed.
Items waar ik wel erg trots op ben:
- Tank Destroyer ring
- Ike Jacket van iemand van 7th Armored en TD, dus waarschijnlijk 814 TD Bn. Laundry code komt voor in het 814e in ieder geval.



Sander
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Niet bepaald zeldzaam, wel eerder moeilijk(er) te vinden dan een hoop andere insignes en aanverwante; als eerste evenwel iets anders:
Afbeelding
daar is er meestal maar 1 van hé :wink: (hoewel ik de franstalige stempel ook nog wel weet zitten :evil:

enkele penningen mbt de revolutie van 1830 - bijeengevonden in amper twee weken tijd, een leuk begin... Een verzamelwereld apart, dat revolutie-gedoe, niet zo gemakkelijk en vrij prijzig geworden... Die tentoonstellingen in het penningenkabinet in Brussel over deze dingen doet er geen goed aan:S
Afbeelding

Ach,...een hoop insignes van het Belgisch leger tussen de twee wereldoorlogen, enkele nog van 14-18...enkele vrij moeilijke, zoals bvb het allerlaatste insigne, onderste "rij" uiterst rechts...wie weet wat dat is, is ne slimme:p Misschien eens draadje openen met "test je kennis..." zoals bij de As? Om AntwerpX/Peter een beetje te pesten heb ik er maar twee everzwijnkoppen tussen gegooid :P en nog wat herkenbaars zoals het kenteken voor de 4.7 kanonnen, de 7.6 mortieren en de DBT-mortieren...
Afbeelding

Achter sommige stukken/stukjes heb ik wel vrij lang achter gezocht eerlijk gezegd.

Hmm,... nog wat luchtmacht uit de tijd van Albert I en Leopold III oa... die gevleugelde A zonder kroon is het eerste, model 1915.
Kenteken met rood schildje is het allereerste model van het 12de Linie, van net (nou ja) na de oorlog. Dit is echt wel zeldzaam.
Die Belgische leeuw is gemaakt bij Gaunt voor de Belgische troepen in GB (het land, niet het warenhuis)
Insignes links met die koeiekop is een onofficieel mouwkenteken van de beenhouwers ergens uit de jaren 60 - niet gemakkelijk
daaronder (een gewone en een ingekleurde versie) het insigne van het Marinekorps 1938-1940 - eveneens niet gemakkelijk.
Afbeelding

Vooruit, nog eentje dan:p
Hiervan is vooral het linkse gedeelte wel bekend - niet echt superzeldzaam maar toch niet op elke hoek van de straat te vinden.
Die CTM badges zijn van de Technische Militaire Bijstand die Belgie gaf aan Zaire/Kongo na de onafhankelijkheid om toch nog enige continuiteit te verzekeren en militaire technici enzo op te leiden.
De bovenste is juist, de onderste is verkeerd - de kleuren van de vlag zijn omgedraaid...niet gemakkelijk te vinden, heb er in al die jaren maar één enkele tegengekomen, heb die dan ook gekocht (er zijn er wel meer, ik denk dat ik de laatste van een "stapeltje" heb).
Afbeelding

zo, dat was het dan weer voor vandaag. Of voor morgen eigenlijk, ondertussen alweer na 00.00. 't Is dat die klok doorloopt, anders zou ik gestopt zijn...
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

thrill me schreef:Stempel NSDAP Gau Düsseldorf, Amt für Volkswohlfahrt (NSV).
Afbeelding

Kriegsflag 110x170
Afbeelding

boek Kampf Um's Dritte Reich 1932 met originele kaft en volledig met alle foto's (nog maar 1x gezien enkele jaren terug op 'n beurs en met niet alle foto's)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Soldatenmantel M36
Afbeelding

Mooi man! :lol: vooral die vlag en die stempel :o
Mvg M_W
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

marc schreef:Niet bepaald zeldzaam, wel eerder moeilijk(er) te vinden dan een hoop andere insignes en aanverwante; als eerste evenwel iets anders:

Ach,...een hoop insignes van het Belgisch leger tussen de twee wereldoorlogen, enkele nog van 14-18...enkele vrij moeilijke, zoals bvb het allerlaatste insigne, onderste "rij" uiterst rechts...wie weet wat dat is, is ne slimme:p Misschien eens draadje openen met "test je kennis..." zoals bij de As? Om AntwerpX/Peter een beetje te pesten heb ik er maar twee everzwijnkoppen tussen gegooid :P en nog wat herkenbaars zoals het kenteken voor de 4.7 kanonnen, de 7.6 mortieren en de DBT-mortieren...
http://img298.imageshack.us/img298/659/im00004125qg.jpg

Achter sommige stukken/stukjes heb ik wel vrij lang achter gezocht eerlijk gezegd.

Hmm,... nog wat luchtmacht uit de tijd van Albert I en Leopold III oa... die gevleugelde A zonder kroon is het eerste, model 1915.
Kenteken met rood schildje is het allereerste model van het 12de Linie, van net (nou ja) na de oorlog. Dit is echt wel zeldzaam.
Die Belgische leeuw is gemaakt bij Gaunt voor de Belgische troepen in GB (het land, niet het warenhuis)
Insignes links met die koeiekop is een onofficieel mouwkenteken van de beenhouwers ergens uit de jaren 60 - niet gemakkelijk
daaronder (een gewone en een ingekleurde versie) het insigne van het Marinekorps 1938-1940 - eveneens niet gemakkelijk.
http://img298.imageshack.us/img298/169/im00004225rp.jpg
Sta ik daar mooi met mijn armtierige kentekens... :wink:

Prachtig!
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

met zo iets gebeurt in de honderd jaar

in onze club hag iemand een fn35 voor maar 40 euro en ook 3 sten voor maar 300 honderd euro bij een wapen handellaar en zo verkoop die man ook m1 carbine voor 175 pleuro
zal wel een keer vragen hoe die winkel heet

groeten
kevin
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja allemaal (semi)automaat! toch illegaal in Nederland
Plaats reactie