Welke medailles mag jij dragen,

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Welke medailles mag jij dragen,

Bericht door Roel R. »

Naast het verzamelen van medailles zijn er vast ook forumbezoekers met een politie, militaire achtergrond of met Koninklijke onderscheidingen. Welke medailles mag jij dragen? En waar heb je ze voor gekregen?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

avondvierdaagse en 3 oktober :D
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dat zijn beide geen officiele onderscheidingen. Het kruis voor betoonde marsvaardigheid is dat wel.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hehe, inderdaad. De avondvierdaagse en de Airborne Wandeltocht.
Maar ik ben ook wel benieuwd welke onderscheidingen sommige forumleden evt. hebben 'verdiend'.
Roel, heb jij zelf onderscheidingen ontvangen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nee, ik zit niet bij een organisatie waarbij men die kan verdienen. Het zou kunnen dat ik ooit een koningklijke onderscheiding krijg omdat ik vrijwilliger ben bij diverse organisatie's. Dit kan in theorie na 15 jaar gemeenschapsdienst. Iemand moet dit voor je aanvragen. Kijk maar eens op http://www.lintjes.nl
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nog geen maar wie weet wat voor metaal ik op mijn uniform moet spelden met al die dingen voor buitenlandse missies in de toekomst
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
stengun
Lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 jan 2005, 17:43
Locatie: N-Limburg
Contacteer:

Bericht door stengun »

Telt een een blauwe judoband ook? In japan is dat toch wel al wat, ik weet enit of dat in NL ook is (geen koninklijke onderscheiding tenminste :P )
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik draag zowel het Victoria Cross, de Medal Of Honor en het Ritterkreutz... :bonk:
Voor zover ik weet heeft niemand in mijn familie enige decoraties gekregen.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Numb het is medailles die je mag dragen die je zelf verdient hebt he :) niet gekocht
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

met mijn leeftijd kom ik niet verder dan zwemvierdaagse :P voor de rest heeft alleen mijn op eeen lintje
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Nou ja, mijn Opa is Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw...
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ikzelf kom niet verder dan die van de voetbal...
Mijn overgrootvader daarentegen...

Is bv: 15 jaar industrie, ook een koninklijke onderscheiding?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Simon schreef:Is bv: 15 jaar industrie, ook een koninklijke onderscheiding?
Die is inderdaad vergezeld (geweest) van een Koninklijk Besluit :)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mijn vader: medaille voor 12,5 jaar trouwe dienst, 20 jaar trouwe dienst en 25 trouwe dienst bij de vrijwillige brandweer. :)
Is dat Koninklijk? (staat in ieder geval wel een Queen's Crown op dus dat zal wel. :?: :) )
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik mag geen medailles dragen en zou het denk ik ook nooit doen. Militaire onderscheidingen laat ik even buiten beschouwing, want die zal ik sowieso niet krijgen, maar burgerlijke onderscheidingen hebben voor mij weinig waarde.

Neem bijvoorbeeld de Koninklijke lintjes. Er zijn ontzettend veel mensen die zeer goed werk doen voor de samenleving, maar waarom moeten er speciaal enkele mensen uitgekozen worden? Wat maakt deze mensen specialer dan al die anderen die zich net zo goed inzetten op vrijwilligersbasis?

Nee hoor, waardering in de vorm van burgerlijke onderscheidingen hoeft van mij niet. Zolang ik plezier bleef aan het vrijwilligerswerk dat ik doe en ik zie dat anderen mijn bijdrage hieraan waarderen, is dat voor mij meer dan voldoende. Geef die lintjes maar aan mensen die er echt behoefte aan hebben.

M.b.t. militaire onderscheidingen zal het iets anders liggen, maar als ik bijvoorbeeld zie met hoeveel medailles Willem Alexander rondloopt, vraag ik me ook af wat het nut hiervan is. Mensen die zich gedurende oorlogstijd heldhaftig hebben gedragen, verdienen een exclusieve onderscheiding. Maar wat kan Willem Alexander nou gedaan hebben dat hij rond mag lopen met zoveel onderscheidingen?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie