Aanslagen London

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Aanslagen London

Bericht door RLS »

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/07 ... 6067B.html

Doden bij explosies in Londen
LONDEN In Londen heerst complete chaos na een serie explosies in metrostations en drie dubbeldekkerbussen. Daarbij zijn zeker 2 doden en meer dan 90 gewonden gevallen. Bussen en metro's rijden niet.

Het Britse kabinet is in spoedzitting bijeengekomen. Een regeringszegsman zei dat premier Blair in Schotland blijft voor de G8-top. De politiek en de politie houden serieus rekening met terreuraanslagen.

De ontploffingen waren in zeker vijf metrostations. Veel reizigers vluchtten in paniek de straat op, waar ambulances af en aan reden. Het handelshuis London Clearing House is ontruimd.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Heb het net op de TV gezien, waar gaat het heen met deze wereld!? :frownno:

Ik vind het echt zeer "zielig" als zulke aanslagen pleegt.... kom op, wat bezielt je dan!?!?!? Kan me er echt aan dood ergeren
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Heropend wegens het ontsporen van vorig topic.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

45 doden alweer jongens... gatver, gaat toch hard richting Madrid... hoeveel waren dat ook alweer?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

De aanslagen in London. Verschrikkelijk. 45 doden nou, ik weet zeker dat het er meer worden. Bah. :(
Gelijk ophangen die daders, denk ik dan. Ik hoop dat men ze te pakken krijgt. Zulke mensen verdienen toch geen rechtszaak man ? Ze geven de Engelse regering op deze manier gewoon een flinke steek in de rug, en de rest van de beschaafde wereld. Echt puur laf. Laf.
Het enigste wat deze ,,mensen'' -beesten ( radicale moslims, wat toevallig, as usual zou je dan bijna gaan zeggen he.) verdienen is de doodstraf. Of niet soms? :|
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Dus even het laatste nieuws (ook al is het van een uur geleden, maar er is niks anders bij gekomen): minimaal 45 doden en 1000 gewonden!! :shock: :( Nederland laat haar grenzen extra bewaken.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

DUIZEND gewonden??? Wtf? Ik heb misschien 10min geleden het nieuws even afgezet... of is het een typ-fout?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Sbf.Koch schreef:DUIZEND gewonden??? Wtf? Ik heb misschien 10min geleden het nieuws even afgezet... of is het een typ-fout?
Nee, nee echt waar, of ze maken een gigantische fout op het nieuws!!
1000 Gewonden!!!! :shock:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

FELIX schreef:Nederland laat haar grenzen extra bewaken.
De effectiviteit van deze maatregel is te betwijfelen, dit soort aanvallen komen meestal tot altijd van binnenuit.
BjornSpin schreef:Het enigste wat deze ,,mensen'' -beesten ( radicale moslims, wat toevallig, as usual zou je dan bijna gaan zeggen he.) verdienen is de doodstraf. Of niet soms?
Ze hebben nog steeds recht op een eerlijk proces - anders zijn 'wij' de naam 'beschaafde wereld' niet waardig.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

antwerpx schreef:
FELIX schreef:Nederland laat haar grenzen extra bewaken.
De effectiviteit van deze maatregel is te betwijfelen, dit soort aanvallen komen meestal tot altijd van binnenuit.
BjornSpin schreef:Het enigste wat deze ,,mensen'' -beesten ( radicale moslims, wat toevallig, as usual zou je dan bijna gaan zeggen he.) verdienen is de doodstraf. Of niet soms?
Ze hebben nog steeds recht op een eerlijk proces - anders zijn 'wij' de naam 'beschaafde wereld' niet waardig.
ja het extra laten bewaken van de grenzen, daar betwijfel ik het nut ook van. Maar beter dan niks!!
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Er staat wel dat er 1000 nederlanders in Londen zijn momenteel, zeker dat je dat niet bedoeld?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Toch wel 1000... holy crap...
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

-Frankrijk verhoogt de alarmfase naar rood, de een na hoogste fase!!
-4 explosies in totaal
-Nog niets bekend over mogelijke Nederlandse slachtoffers
-Nu ineens volgens de politie 33 doden (dat is zeker en exclusief de bus!), 45 mensen in kritieke toestand en 1000 gewonden!!!
-En honderden gewonden
-Blair is aangekomen in Londen
-Eerste explosies 10min. voor 10 (Nederlandse tijd)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

[flauw]11 min voor 9 Engelse tijd :wink: [/flauw]
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Sbf.Koch schreef:[flauw]11 min voor 9 Engelse tijd :wink: [/flauw]
Ja, ja :wink:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Plaats reactie