Britse militaria ondergewaardeerd?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Britse militaria ondergewaardeerd?

Bericht door Peter »

Als ik zo de verschillende verzamelaarssites bekijk zou ik bijna denken dat Britse militaria ondergewaardeerd wordt.... :cry: Is toch erg jammer! Wat zijn de meningen hierover?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ben het daar volledig mee eens.
Volgens mij ligt het aan het feit dat Brits materiaal nogal sober is,heel sober.
De duitsers hebben prachtige medaille's,onderscheidingen en uniformen in alle geuren en kleuren en ze zijn dan nog meestal perfekt in kwaliteit.
Daarom dat Duitse militaria ook zo populair is,in vergelijking met Frans,Engels en andere landen...

Brits materiaal is gewoon funktioneel,maar niet mooi... (niet mijn mening)

Adrian.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

lol ik verzamel wel brits...... komt ook omdat wij ( niet ik maar mijn dorp en omgeving) door de britten zijn bevrijd ben bezig met uniform meer britse verzamelaars neem maar contact op email en msn timovanrooij@hotmail.com
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Adrian schreef:Ben het daar volledig mee eens.
Volgens mij ligt het aan het feit dat Brits materiaal nogal sober is,heel sober.
De duitsers hebben prachtige medaille's,onderscheidingen en uniformen in alle geuren en kleuren en ze zijn dan nog meestal perfekt in kwaliteit.
Daarom dat Duitse militaria ook zo populair is,in vergelijking met Frans,Engels en andere landen...

Brits materiaal is gewoon funktioneel,maar niet mooi... (niet mijn mening)

Adrian.
valt wat van te zeggen, maar Amerikaans spul is even sober maar waanzinnig populair! Zouden bepaalde films hier iets mee te maken hebben? :lol:
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik denk dat duits materiaal populairder is doordat de de duitsers de "bad guys" waren!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Peter schreef:valt wat van te zeggen, maar Amerikaans spul is even sober maar waanzinnig populair! Zouden bepaalde films hier iets mee te maken hebben? :lol:
Ok,Amerikaanse militaria is momenteel zeer populair door o.a saving private Ryan en band of brothers.
Maar dat is in mijn inziens maar een momentopname.
En ik denk niet dat het zooooo populair gaat blijven.


Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik denk ook dat de populariteit van Amerikaans gaat afnemen, maar is dat wel zo'n goede zaak? Ik verzamel Amerikaans in mindere mate dan dat ik Belgisch en Duits doe. Het zou voor mij dan ook spijtig zijn moest populariteit en bijgevolg ook de hoge prijzen van Amerikaans plotseling omslagen naar Belgisch (zeer onwaarschijnlijk, maar toch... :lol: )

Het ongewaardeerd zijn van Britse militaria is dus eerder een goede dan een slechte zaak voor de verzamelaars van Brits.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

antwerpx schreef:Ik denk ook dat de populariteit van Amerikaans gaat afnemen, maar is dat wel zo'n goede zaak? Ik verzamel Amerikaans in mindere mate dan dat ik Belgisch en Duits doe. Het zou voor mij dan ook spijtig zijn moest populariteit en bijgevolg ook de hoge prijzen van Amerikaans plotseling omslagen naar Belgisch (zeer onwaarschijnlijk, maar toch... :lol: )

Het ongewaardeerd zijn van Britse militaria is dus eerder een goede dan
een slechte zaak voor de verzamelaars van Brits.
Ik ben het absoluut met je eens, het houdt Britse militaria wel lekker goedkoop! :) Maar het geeft wel weer dat er trendgevoelige verzamelaars zijn! Helaas ruiken de handelaars geld en verhogen de prijzen.....

Peter v.d. Broek
Plaats reactie