AUS DER TRAUM!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
jarno
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2005, 23:58
Locatie: Krommenie

Mooyman!

Bericht door jarno »

Kan u mij vertellen waar op te letten bij aankoop van een Dot uniform.
Er is namelijk recent een hele partij in omloop gekomen van dergelijke uniformen.Die van oude rollen stof,zijn vernaaid tot jasjes.
Dus in principe oud / nieuw koop je dan.

Want hoe kan zoiets zeldzaams anders met drieen tegelijk bij een handelaar op de tafel liggen.En hij ziet er nagenoeg ongedragen uit. Dat kan toch niet?

Althans ik zou mijn bedenkingen hebben, ook natuurlijk omdat de verkoper wel meer dingen als "tijdsorigineel" verkoopt.VORSICHT !
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bij al mijn aankopen, "groot" of "klein", ga ik uit van eigen kracht, kennis en gevoel.
Ook maak ik mij de kennis eigen omtrent de verschillen tussen origineel en kopie.
Daarbij komt dat ik een dergelijk kostbaar item, na eerdere afwegingen, liever bij een "grote" handelaar aanschaf, daar die een betere garantie bieden dan dat ik het bij een particulier haal.
De herkomst van deze drie jassen is bekend daar ze alle uit een collectie van een "grote" Nederlandse, helaas overleden, verzamelaar komen.
Om precies uit te leggen hoe ik verschil constateer tussen kopie en origineel leg ik je graag eens uit, mogelijk dat we elkaar eens tegen komen op een beurs :wink: , misschien a.s zaterdag in Schaarsbergen daar dan ook desbetreffende dealer aanwezig is, die je vast ook wel het een en ander uit wil leggen :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie