Nederland bezet

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
leuk..

Nederland bezet

Bericht door leuk.. »

Willen jullie er ook in zetten dat nederland bezet was en hoe? dat is wel leuk om te weten als nederlander...ik weet wel hoe...door bombardement op rotterdam...maar anderen willen dat mss ook wel weten 8)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Re: Nederland bezet

Bericht door Lord_Vetinari »

leuk.. schreef:Willen jullie er ook in zetten dat nederland bezet was en hoe? dat is wel leuk om te weten als nederlander...ik weet wel hoe...door bombardement op rotterdam...maar anderen willen dat mss ook wel weten 8)
Um, Nederland werd niet bezet door het bombardement op Rotterdam, hoor. Dat was alleen de aanleiding tot de capitulatie. Maar die was toch wel gekomen. De Duitsers ontdekten dat het nederlandse leger langer weerstand zou bieden dan ze geschat hadden en dat zou hun planning in de war gooien.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
leuk..

Bericht door leuk.. »

mja sorry ik vertel het een beetje onduidelijk, maar het bombardement op Rotterdam was een grote shock, de Duitsers dreigden andere grote steden als Amsterdam Haarlem Utrecht en andere ook plat te gooien, toen gaf nederland over, nl had ook een miezerig leger idd, ze moesten kannonen uit n museum halen om zich mee te verdedigen, mensen moesten op de fiets naar de linies...allemaal erg triest....hopelijk klopt een deel van dit verhaal wel :P :wink:
Plaats reactie