Je Nieuwste aankoop - Deel 4

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Mooie aankoop Meindert!
Voor hoeveel gaan deze tegenwoordig?
Infanterie: Königin aller Waffen!
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Mooyman,

Misschien beetje een stomme opmerking, maar als ze zo zeldzaam zijn is het dan niet jammer dat er weeral een bunker is die er ééntje mist :?

Of heb je deze gered van de vernietiging?

Het blijft natuurlijk een uitzonderlijk item.

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

:lol: inderdaad misschien een stomme opmerking :D
als hij nu buiterloopt te verroesten of meindert houd um in tact in zijn collectie !
er ligt nog zo veel onder de grond wat eigenlijk zonde is om weg te halen omdat daar een verhaal gestopt is. moet je dan alles laten liggen ?
zou een mooie puinhoop worden :D
nee ik snap wat je bedoeld maar ik denk dat ik duidelijk genoeg ben
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Killingspree,

Ik denk dat we elkaar inderdaad verstaan :)

Langs de ene kant is het zonde dat "waar het ook vandaan komt" iets minder origneel is en langs de andere kant is het positief dat het nu een goed plaatsje heeft gevonden en een tweede leven heeft gevonden.

Eerlijk gezegd als ik zo iets zou vinden in een niet-beschermde bunker liet ik het ook niet liggen :wink:

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

inderdaad !

het is natuurlijk wel jammer met net zoals meindert ook al aangaf zijn er al een heel aantal met het oud ijzer mee en als je er niets tegen doet gebeurt dan met dit leuk stukje optiek ook !

maar goed
het blijft erg mooi !

niels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

SignalH schreef:Killingspree,

Ik denk dat we elkaar inderdaad verstaan :)

Langs de ene kant is het zonde dat "waar het ook vandaan komt" iets minder origneel is en langs de andere kant is het positief dat het nu een goed plaatsje heeft gevonden en een tweede leven heeft gevonden.

Eerlijk gezegd als ik zo iets zou vinden in een niet-beschermde bunker liet ik het ook niet liggen :wink:

Vriendelijke groeten,



Kan een heel end mee gaan in je denkwijze SignalH, maar deze is indertijd inderdaad "gered" van de Hoogovens, daar in die tijd de bunkers totaal ontmanteld/vernield werden.
Deze periscoop is niet gister van een of andere bunker/monument gesloopt :!: .
Je mag tevreden zijn, daar het nu anders mogelijk een van de velgen van je auto zou kunnen zijn :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Mijn nieuwe aanwinst een duits gasmasker mooi gedateerd.
De gasmaskerbus is van binnen een beetje veroest een het bakje van de extra glazen is eraf en niet alle riemen zijn aanwezig.
http://img122.imageshack.us/img122/7307 ... er78wr.jpg
Laatst gewijzigd door WO2 Joost op 06 sep 2005, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Mooyman schreef:
SignalH schreef:Killingspree,

Ik denk dat we elkaar inderdaad verstaan :)

Langs de ene kant is het zonde dat "waar het ook vandaan komt" iets minder origneel is en langs de andere kant is het positief dat het nu een goed plaatsje heeft gevonden en een tweede leven heeft gevonden.

Eerlijk gezegd als ik zo iets zou vinden in een niet-beschermde bunker liet ik het ook niet liggen :wink:

Vriendelijke groeten,



Kan een heel end mee gaan in je denkwijze SignalH, maar deze is indertijd inderdaad "gered" van de Hoogovens, daar in die tijd de bunkers totaal ontmanteld/vernield werden.
Deze periscoop is niet gister van een of andere bunker/monument gesloopt :!: .
Je mag tevreden zijn, daar het nu anders mogelijk een van de velgen van je auto zou kunnen zijn :wink: .

Cool :!:

Ik ga net een nieuwe auto bestellen effe zien of ik dat niet in de optielijst kan terugvinden :D

Maar nu effe serieus, in dit geval is er gelukkig weer iets gered. Soms krijg ik de indruk dat wij veel meer doen dan de officiële instanties mbt het in stand houden van het recent verleden.

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Na een lange tijd met plezier dit topic (en haar voorlopers) gelezen te hebben moet ik er nu helaas een einde aan maken.

Uit overleg met alle andere moderators en administrators is de conclusie gekomen dat de centrale "Nieuwste Aankopen" topics gesloten worden.

Hiervoor zijn meerdere redes. O.a. het feit dat dit topic behoorlijk onoverzichtelijk is, reacties op meerdere aanwinsten worden dwars door elkaar gepost. Ook veranderd het topic de laatste tijd veel te gemakkelijk in een saaie slowchat of felle discussie, met als gevolg de inmiddels bekende topics in 'Opmerkingen en Suggesties'.

Het is voortaan wel weer mogelijk om een topic te openen indien je een nieuwe aanwinst hebt, waarvan jij vindt dat hij speciaal genoeg is om een nieuw topic voor te openen. Dit kan voor bijv. Duitse militaria in 'As-Mogendheden' en voor bijv. Amerikaans in 'Geallieerd'.

Ik reken op jullie begrip en medewerking, indien toch iemand een reactie op deze aanpassing wil geven kan dit per pb of email.

Groeten, Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten