Vuurwerk

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik koop meestal 2pakke strijkers van honderd voor 12euro
LoL ik voor 5 euro HAHAHA
Starting up again
Jerre
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 dec 2003, 12:24
Locatie: Antwerpen

Bericht door Jerre »

ik vind vuurwerk te duur ,dus koop ik het niet ,ik ben nog maar 11 jaar he vuurwerk is heel mooi ,maar vuurwerk is te gevaarlijk voor mij toch voor oudere niet he
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Voor oudere is vuurwerk ook gevaarlijk Jerre. Je bent toch met kleine explosieven bezig. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand ledematen kwijt raakt of overlijd omdat hij/zij of iemand in zijn/haar omgeving verkeerd met het vuurwerk bezig is geweest.
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 01 jan 2004, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Jongens, let even op je spelling aub:
Voor oudere is vuurwerk ook gevaarlijk Jerre. Je bent toch met kleine explosiefen bezich
voor oudereN is vuurwerk ook gevaarlijk Jerre. Je bent toch met kleine explosieVen beziG. :roll:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

maja heb al me vingers nog (gelukkig had zon voorgevoel)
en nu weer spare voor verzameling
Starting up again
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Mijn laatste "vuurwerk" heb ik in het leger afgestoken!

Gezien de ongelukken die met vuurwerk gebeuren pleit ik voor een algeheel verbod op knalvuurwerk en het strenger aan banden leggen van de verkoop van siervuurwerk.
Laat het vuurwerk aan de Profs en voorkom allerlei ongelukken, want ieder ongeluk is er 1 te veel!!!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Als ik jou was zou ik ook voor een verbod op autorijden pleiten... dat kan je ook beter aan profs overlaten. :(
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

hehe idd
Starting up again
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Daar heb je nog gelijk in ook Martijn!
Als ik menig automobilist op de weg zie stunten of belachelijk racen, zou men die er ook vanaf moeten plukken en voor altijd het rijbewijs moeten afnemen; pak maar de serie puistenkoppen van 18 met het petje verkeerd om op het hoofd in hun Golf GTi's of Astra Gsi's. Daar krijg je toch ook een inzinking van als je dat soort onnozelen ziet rondscheuren en zichzelf en anderen in gevaar ziet brengen!

Mat. :x
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Dat klopt, maar iedereen dan maar het autorijden ontzeggen, omdat er zoveel ongelukken gebeuren lijkt me dus ook niet de goede oplossing.

Ik ging ook even kort door de bocht, omdat jij dat naar mijn mening ook deed. Vuurwerk is inderdaad gewoon gevaarlijk. Zelfs als je er goed mee omgaat, dan kan het nog steeds gevaarlijk zijn. Je hebt met een soort explosieven te maken. Het is dan ook terecht dat ze zware knallen, gewoon in Nederland illigaal moeten blijven. Ik heb het dan over strijker, vlinder, nitraten e.d. . Siervuurwerk kan ook gevaarlijk zijn. Vooral 's nachts om 12 uur. Mensen hebben wat gedronken, het is druk, gezellig en er wordt minder opgelet en minder afstand gehouden. Op veel vuurwerk staat een afstand van 12 meter of soms nog meer. Dit wordt vaak niet gehaald. Probleem is ook dat mensen het gevaar niet kennen en eigenlijk dus niet alert blijven. Trouwens ook legaal vuurwerk kan omvallen en er wordt te weinig aandacht besteed aan het vastzetten van sierpotten!

De wet voor knal en siervuurwerk in Nederland is goed. Het legale knalvuurwerk kan weinig aanrichten en het siervuurwerk is van de juiste zwaarte voor amateur gebruik, mits goede voorlichting.

Zoals je misschien begrijpt ben ik vuurwerkliefhebber en kan het niet missen met oud en nieuw. Denk trouwens dat maar weinig mensen het kunnen missen als ik het aantal toeschouwers bij mijn vuurwerk tel om 12 's nachts! 8)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik heb liever de belgische wetten over vuurwerk
nederlands knalvuurwerk is te slap zacht en saai een vriend was vergete dat ie een kanonslag in zn hand had ding klapt in zen hand en erwas nix nog ggeen zwart vlekje
Starting up again
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Timo schreef:ik heb liever de belgische wetten over vuurwerk
nederlands knalvuurwerk is te slap zacht en saai een vriend was vergete dat ie een kanonslag in zn hand had ding klapt in zen hand en erwas nix nog ggeen zwart vlekje
Dan heeft jouw vriend wel een heel erg kort-termijngeheugentje: voor hetzelfde geld was ie z'n hand kwijt geweest en dan wist ie het vast wel weer!

Bjorn. :x
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Timo schreef:ik heb liever de belgische wetten over vuurwerk
nederlands knalvuurwerk is te slap zacht en saai een vriend was vergete dat ie een kanonslag in zn hand had ding klapt in zen hand en erwas nix nog ggeen zwart vlekje
Dankzij de Nederlandse wet heeft je vriend zijn hand dus nog. De meeste die hier hun hand kwijt raken door vuurwerk hebben het gehaald uit het buitenland of door het zelf in elkaar te knutselen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ja weet ik trouwens het is 2x gebeurt op die dag hehe hij as aant kletsen en was ie het vergete en de andere gooide ie de aansteker weg ipv het rotje
Starting up again
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Bericht door Teije »

Dit jaar voor 70 euro, maar ik heb buren die voor 300 euro aan vuurwerk hadden, dus het was vooral kijken
Gesloten