Ebay?!?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Ebay?!?

Bericht door Skylighter »

Krijg ik net een e-mailje van Ebay, dat ik mijn gegevens moet updaten, anders word mijn account verwijderd! Nu dat vind ik niet zo'n groot probleem, hetzij ik creditcard gegevens in moet vullen, maar die heb ik niet! Dus kan me account nu niet updaten.....Hebben meer mensen hier dat probleem weleens gehad?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ok, ben er dus net achter gekomen dat ik bijna slachtoffer was geworden van oplichting :( . Het is dus een "spoof" mail.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Hmzz, het zag er wel echt uit :| Kan je niet een mailtje sturen nu naar de "echte" Ebay ofzo en hier melding van maken (...niet dat het direct veel helpt...maar toch ...)

Jurrie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jurrie schreef:Hmzz, het zag er wel echt uit :| Kan je niet een mailtje sturen nu naar de "echte" Ebay ofzo en hier melding van maken (...niet dat het direct veel helpt...maar toch ...)

Jurrie
Ik heb hem doorgestuurd, staat ook op de Ebaysite, als je zo'n mailtje krijgt moet je hem doorsturen naar hun toe.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ook al toegekregen en doorgestuurd.
Zelfs van Citibank.

Mensen, oppassen is de boodschap!
Die instellingen gaan jou nooit per e-mail om je paswoord, kredietkaartgegevens, ed vragen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Had het Ebaymailtje ook gekregen, maar dankzij m,n gezonde achterdocht meteen weggedonderd. Vertrouw dat soort berichten nooit!!
Daar is 'ie weer!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Bij mij kwam hij al linea recta in de spamdepartment. Het lettertype klopte al niet eens en ik miste linksbovenin nog wat gegevens. Ik vond die mail makkelijk te onderscheiden van een echte... Als je goed keek was de hele mail niet een tekst mailtje, maar het was een plaatje :)
jonno173
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2004, 15:45

spoof

Bericht door jonno173 »

Dit worden spoof berichten genoemd. Bij PayPal komt het ook voor.

Deze instanties zullen je altijd vragen in te loggen in je account, je met je gebruikersnaam aanspreken en zeker niet in het engels oid. De meeste van dit soort berichten komen uit Rusland. Daar is de maffia erg actief met dit soort oplicht prakrijken. Voor je het weet heb je je finaciële gegevens aan de leeuwen overgeleverd.

eBay en PayPal willen graag dat je dit doorstuurt aan bv spoof@ebay.com Zij verzamelen dit soort berichten en proberen de boosdoener te achterhalen of hier tegen op te treden. Meer info te vinden bij eBay en PayPal
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nu we toch bezig zijn, ik heb op Ebay laatst een advertentie geplaatst, in totaal kostte me dat 2,65 euro. Ik heb het geld overgemaakt, maar ik krijg nu nog steeds mailtjes dat ik het niet betaald heb...

Voor de duidelijkheid, (ik doe het nog via afschriftjes) bij de omschrijving moet je toch je eigen Ebay bankrknummer zetten?

Alvast Bedankt,
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Peter schreef:Had het Ebaymailtje ook gekregen, maar dankzij m,n gezonde achterdocht meteen weggedonderd. Vertrouw dat soort berichten nooit!!
Probleem is dat het er meestal "echt" uitziet. Bij veel van dit soort spam zie je al snel dat het nep is (zoals vb bij fake-Hotmail mails)..Maar ik vond deze er ook wel aardig echt uitzien.

Maar zoals eerder gezegd, ze zullen nooit om pass/username vragen...dat kan gewoon niet !

Jurrie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jurrie schreef: Maar zoals eerder gezegd, ze zullen nooit om pass/username vragen...dat kan gewoon niet !

Jurrie
Nou dan was dit wel een heel goede, na op de link gedrukt te hebben kwam je op de "Ebay" site terecht, nadat je je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld had kwam je bij het gedeelte terecht waar je je creditcardgegevens in moest vullen en toen begon er pas een belletje te rinkelen bij mij
:oops: .
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als je de ebay toolbar download. (Zeer handig trouwens). Dan zit daar een Zekerheidscheck op. Dergelijke mailtjes ontvang ik minstens 1x in de 2 weken. De 'zekerheidscheck' kleurd dan op en je kan het direct aan ebay melden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nadeel van toolbars zijn dat je altijd spyware binnenhaald en je pc dus sloopt :) Nooit geen toolbars installeren dus.
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Ik heb hem gehad op mijn planet adres terwijl ik bij ebay sta aangemeld met mijn hotmailaccount.... Dus ik vertrouwde het gelijk al niet....
LEST WE FORGET !
Plaats reactie