Eneco Tour

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Wat is er gebeurd?ik heb namelijk niet kunnen kijken vandaag.
Thijs
Gebruikersavatar
Marss911
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2005, 12:14
Locatie: Kockengen
Contacteer:

Bericht door Marss911 »

Ah die volgwagens reden verkeerd. Toen wilde het peleton niet
verder rijden zonder volgwagens. gingen ze stil staan.
Waardoor de koplopers een voorsprong van 15 min hadden.
Uiteindelijk had de wedstrijd leiding besloten om alles stil te leggen
en met de 4 min voorsprong die de koplopers hadden verder te gaan.
Alleen waren de koplopers daar niet echt blij mee, dus die reden eerst
instantie door. Tjah... en toen kwam de grote arm erbij. Politie moest
er bij te pas komen om de koplopers stil te zetten.

Hoop gedoe, gelukkig later in de koers werd het weer normaal sport!
De actie van Dekker en Dekker was ook super om te zien, die hand
aflossing. Was wel weer een koers voor het boekje! dat zeker
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik had niet verwacht dat Verbrugghe het zo goed vol zou houden. Is dus een hele goede renner en een goede tijdrijder. Hij kan zomaar het klassement winnen!

Wel een bizarre etappe vandaag, al heb ik er weinig van gezien.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ze kwamen langs mijn deur gister. Er was net een kopgroep weggereden.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wel dom dat ze verkeerd reden. :D Er stond een heel stuk over in de krant. Kan me voorstellen dat die kopgroep flink kwaad was. Als je een tijd moet wachten, ben je helemaal uit je ritme.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dat lijkt me denk ik de schuld van de organisatie,het lijkt me toch niet dat je als renner moet gaan uitzoeken welke weg je opmoet?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

een renner moet de route uit zijn hoofd kennen , maar ga maar eens als buitenlander de weg in de ardennen leren :D
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Wel raar dat het hele peleton dan de route fout heeft geleerd :S
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Alle renners en ploegleiders krijgen van de organisatie een routeschema, dus allemaal zouden ze de weg moeten weten. Om er nog eens extra voor te zorgen dat ze de weg niet kwijt raken zijn er van die mensen met die gevarenvlaggetjes, die wijzen welke richting de renners op moeten. In die wegwijsmensen heb je twee gradaties; vaste en mobiele wijzers. Nu stond op een punt waar een vaste had moeten staan een mobiele en die had zijn post te vroeg verlaten, waardoor het peloton op een belangrijke plek niet werd gestuurd. Dit komt wel vaker voor, maar 9 van de 10 keer gaat het dan gewoon goed, nu reden ze wel verkeerd en werd de hele rit een zootje...
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

De eerste en de laatste eneco tour dus , Wielerwedstrijden zijn niks voor nederland en belgië , geen bergen enzovoort ? gevaarlijke aankomsten? :|

Maar het kan nog gekker , ik heb gehoord dat dit weekend een spaanse wielerwedstrijd bij de beloftes ook helemaal fout gegaan is ... een jongen ontsnapt , en komt om de bocht van de laatste kilometer , hij sprint nog even alles wat hij heeft , hij steekt zijn handen in de lucht , Hij kijkt voor zich en tot zijn verbasing !!!! ziet hij aan de andere kant van de streep het sprintende peleton aankomen :shock: :shock: :? :P
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja, er zijn wel meer voorbeelden van zulke fouten.

Ook een mooie was een paar jaar geleden. Geen idee meer wat voor koers, maar er was in ieder geval een kopgroepje van 4 vooruit, niet meer te achterhalen voor het peloton. Een van de vier werd op 5 kilometer gelost en was niet meer vooruit te branden. De overige 3 gingen uitmaken wie de rit zou winnen. In de laatste kilometer was de wegafzetting niet in orde en de drie reden ipv linksaf naar de finish, rechtsaf een woonwijk in tussen de geparkeerde auto's en dergelijke. De geloste renner reed vervolgens wel goed en kwam verbouwereerd als eerste over de streep, terwijl je de 3 'koplopers' op de achtergrond weer terug zag komen!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Als je tijdens de Tour de France naar "de avondetappe" hebt gekeken dan heb je wel meer van deze voorvallen gezien. Ook in de Tour worden blunders gemaakt. Een enkele keer werden zelfs de eerste twee renners verkeerd gewezen door een agent en kon de derde winnend over de streep. Leek wel een beetje op het geval dat Zhukov beschrijft.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja klopt :P
Dat heb ik ook gezien, die hoofdagent die zo'n 200 meter voor de streep de volgwagens van de weg haalt, dat-ie ook die renners af liet slaan!! Echt grappig dat soort fouten.
Minder voor de renners natuurlijk ;)
Вместе мы непобедимы
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

[quote="TommoVich"]De eerste en de laatste eneco tour dus , Wielerwedstrijden zijn niks voor nederland en belgië , geen bergen enzovoort ? gevaarlijke aankomsten? :|

[/quote]

Sorry maar dat vind ik echt gezever,een goede koers begint bij een goede organistatie en als die er is kan je een hele mooie wedstrijd maken.

En wat over bergen?is een koers gelijk de Ronde Van Vlaanderen of anderen niet prachtig om naar te kijken en daarbij in de Ardenne vind je wel al felle klimmen hoor(zie de Waalse Klassiekers).

Thijs[/quote]
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Niet te vergelijken met de alpen en pyreneën , laten we de hallembaye als voorbeeld nemen , 11 procent goed 1000 meter , daar ben je toch binnen 10 minuten aan op , dus kunnen de echte bergklimmers zich niet laten zien ... en de renners protesteren zelf , in nederland en belgie zijn de aankomsten veel te gevaarlijk , te hoge stoep-randen , vluchtheuvels ...
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Plaats reactie