Org prive fotos v. Duitsers/Amerikanen uit WO2 (modem killer

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Org prive fotos v. Duitsers/Amerikanen uit WO2 (modem killer

Bericht door Thomas »

Foto van Amerikanen in Wallonië, september 1944;

Afbeelding

Deze foto komt uit het fotoalbum van mijn grootouders, het meisje dat achteraan wordt opgeheven is m’n grootmoeder. Amerikanen namen toen foto’s en die kregen ze later als geschenk, met een toewijding langs de achterkant. Grootmoeder leefde met haar moeder als werkster op een Waals kasteel, alhoewel ze Vlamingen waren.

Foto’s van Wehrmacht-troepen bij een verjaardag;

Afbeelding

Komt uit een groot lot foto’s (ongeveer 100 stuks) dat ik kreeg van een Oostfronter. Let op de Unteroffizier in de achterste rij; EK.II u. Schützenschnur.


Heeft nog iemand mooie, originele foto’s uit ‘der Zeit’?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mooie foto's van vriend en vijand en van je grootmoeder.
Als je er meer hebt mag je die gerust delen met ons hier. :)

Adrian.

ps: neem eens een kijkje in deze topic voor meer foto's van leden uit 'der zeit'.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=778&start=0
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Zeker mooie foto's.

Ik heb het onderwerp ff iets veranderd en er een waarschuwing bij neer gezet dat het een modem killer is. Helaas paste het laatste ) er niet meer op.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

2 foto's killed toch geen modem :) ?
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Foto’s zijn inderdaad wat groot, deze zullen wat kleiner zijn.

Hier nogmaals een foto genomen tijdens de intocht van de Amerikanen, 1944;

Afbeelding

Het meisje helemaal links is m’n grootmoeder. De Amerikaanse soldaten hebben haar een heleboel foto’s gegeven.

Hier is een Duitse officier (Oberleutnant?) met een paar opmerkelijke Orden, waaronder het EKI.

Afbeelding

Roel, ik heb je SS-foto’s eens bekeken, maar ben je wel zeker dat ze origineel zijn? Misschien is het je scanner, maar ze zien er wat té sepia uit. Er circuleren via het internet een set van reprofoto’s met een Russische stempel langs achter, die zijn alleszins na de oorlog gemaakt. De kartelingen zijn ook helemaal niet pluis.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Die laatste foto is een mooie van een wo1 veteraan in zijn wo2 uniform.
Drager van een ek2 uit wo1 en 2 en vermoedelijk een ek1 uit wo1.
Mooi...

Adrian
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Thomas schreef: Roel, ik heb je SS-foto’s eens bekeken, maar ben je wel zeker dat ze origineel zijn? Misschien is het je scanner, maar ze zien er wat té sepia uit. Er circuleren via het internet een set van reprofoto’s met een Russische stempel langs achter, die zijn alleszins na de oorlog gemaakt. De kartelingen zijn ook helemaal niet pluis.
hoi thomas,

welke kartelingen bedoel je?

Het sepia effect komt van de scanner, alleen de foto van het meisje is een beetje sepia. verder hebben ze alledrie geen stempels achterop. twee hebben album plakresten en aan een zit nog een album "hoekje" vast.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb nu 31 originele foto's: van Britse (15 RAF), Belgische en Russische (4e oekrains front) origine

Hier even de personlijkste foto's:

6e linieregiment, 2e bataljon, 6e compagnie (B) op de op één na bovenste rij mijn grootvader, foto uit maart 1939
Afbeelding

Mijn grootvader, maart 1939
Afbeelding

Een brits kapitein van de luchtafweergordel rond Antwerpen (Antwerp X), begin 1945. foto door mijn overgrootvader voor het postkantoor van Oelegem
Afbeelding

Mijn grootvader met een vriend in Hamburg tijdens zijn verplichte tewerkstelling aldaar (rechts mijn grootvader), Augustus 1944
Afbeelding


als het nu geen modemkiller is...
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Viel nu eigenlijk best mee. Had nog steeds het meeste last van de eerste 2. Maar waarschuwing laat ik nog maar even staan. Je weet nooit met jullie :P
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Adrian, heel huist, hij draagt de Spange zum EK.II (1914). Het lastige is dat ik niet meer kan achterhalen of hij dat EK.I in 1914-18 of tijdens de Polen- oder Westfeldzug gewonnen heeft.

Roel, wanneer ze uit een album komen ben je min of meer veilig. Er circuleren namelijk een hele hoop foto's op het net afkomstig van Russische namaakmarkten, die hebben korte en spitse kartels. Aangezien de reprodukties moeten opbrengen dienen het dus knappe foto's te zijn. De foto met dat meisje in SS-uniform, die is minstens 50 Euro waard.

Nog een paar stukken uit mijn verzameling;

Jongste broer in Luftwaffe, oudere broer en vader dragen blijkbaar enige Zivilabzeichen.

Afbeelding

SS- en Wehrmacht-Unteroffiziere verbroederen. De voorste SS-Uscha. heeft het EK.II.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik heb nog een 100 tal foto's liggen, zal morgen enkele intressante scannen.

voor nu twee foto's waarop een ridderkruis drager staat, en een met twee generalen. helaas heb ik geen namen erbij.

Afbeelding
Afbeelding

de tweede generaal is mogelijk feige.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dat zijn hoge pieten.
Ik zal David morgen even vragen of hij mijn foto's inscant.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

sommige foto's doen het bij mij niet ????
maar die het wel doen zijn wel mooi hoor
Starting up again
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

De foto's van Thomas doen het niet. De rest is fantastisch.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hier nog wat foto's die ik zelf leuk vind,

duitse militairen van wat waarschijnlijk een regiment "berlijn" of iets dergelijks is, dit denk ik door de 5 op de schoulderboards. ze vieren kerstmis.

ik vind foto's die de menselijke kant tonen van gewone soldaten altijd intressant.


Afbeelding

dames in het leger, misschien als grap, of misschien als helpers.

Afbeelding

verder nog een militair die wel wat weg heeft van de fuhrer.

Afbeelding
Plaats reactie