Wat vinden jullie hiervan?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

posse schreef:Yep, ik geloof dat zelf...
Internet,kranten,veldpost,aflossers?
Moet ik nog meer zeggen?
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

OK, akkoord... maar een volledig correct beeld van het thuisfront zullen ze wel niet krijgen...
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

posse schreef:OK, akkoord... maar een volledig correct beeld van het thuisfront zullen ze wel niet krijgen...
Ben ik volledig mee akkoord.
En laat nu juist daar de fout liggen tussen goed doen en slecht doen.

Als gij spandoeken ophangt tegen de oorlog,tegen bush.
Dan kan die informatie tegen dat het de troepen bereikt een heeeel andere interpretatie hebben.
Omdat het niet een correct of volledig beeld is.

Daarom dat ik zeg in mijn vorige berichten,dat protesteren tegen de oorlog en bush,bij de troepen wel eens anders wordt bekeken.

Jullie denken er hier logisch over,maar ginder denken ze niet zo.
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Is dat zo nog altijd? Ik zou denken in tijde zoals deze dat de soldaten ginder toch wel een redelijk correct beeld hebben van hoe het thuis zit. Met al de communicatiemogenlijkheden die er vandaag de dag al niet zijn...
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

verellen schreef:Is dat zo nog altijd? Ik zou denken in tijde zoals deze dat de soldaten ginder toch wel een redelijk correct beeld hebben van hoe het thuis zit. Met al de communicatiemogenlijkheden die er vandaag de dag al niet zijn...
Ze beschikken daar inderdaad over genoeg middelen.
Internet,kranten,post van thuis of aflossers/vervangers.

Maar een correct beeld kan daar ter plaatse anders evolueren.

Je weet hoe dat gaat hé.
Den ene leest iets en verteld zijn makker het nieuws op zijn manier.
En het spelleke is vertrokken.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Franz schreef:Daarom dat ik zeg in mijn vorige berichten,dat protesteren tegen de oorlog en bush,bij de troepen wel eens anders wordt bekeken.

Jullie denken er hier logisch over,maar ginder denken ze niet zo.
Ja maar dat is natuurlijk geen excuus om zomaar je mond dicht te houden over deze zaken!! Met internet en dergelijke hebben soldaten al een veel bredere kijk op de wereld als ten tijde van Vietnam oid, maar dan mag je dus ook van die soldaten verwachten dat ze zelf nadenken over wat ze aan het doen zijn!! Natuurlijk zijn er bevelen en die moeten opgevolgd worden, of je het er nou mee eens bent of niet, maar je kunt als soldaat zijnde natuurlijk wel rationeel nadenken over de politiek van Bush en de reacties die dat in eigen land oplevert.

Het is wat dat betreft geen zaak van het volk tegen het leger, maar van het volk tegen Bush. Er is geen Amerikaan die hoopt dat zijn eigen soldaten omgebracht worden daar in Irak, maar er zijn wel zat Amerikanen die inzien dat er om de oorlog is gelogen. Die soldaten zien dit ook, weten dat ook zij zijn bedrogen door hun baas. Is het dan niet meer dan logisch dat er tussen die soldaten ook enigszins ontwikkelde mensen rondlopen die alles niet meteen persoonlijk opvatten?? Die zich ook bedrogen voelen en die dus inzien dat die protesterende burgers en zij zelf eigenlijk aan dezelfde kant staan?!?

Wat mij betreft protesteerd Amerika (en de wereld) zich suf tegen dingen waar ze het al dan niet mee oneens zijn, ongeacht of ze daarmee tegen hun eigen troepen (want troepen = regering) ingaan. We moeten echter waken voor Srebrenica-gevallen, waarin het volk de soldaten de schuld geeft van een mislukken van iets, terwijl de schuld natuurlijk in de hogere regionen gezocht dient te worden. Wanneer we soldaten persoonlijk gaan straffen voor door hoger hand opgelegde fouten dan zijn we verkeerd bezig. Tot die tijd vind ik dat we ook van soldaten mogen verwachten dat ze een wat bredere kijk op de wereld hebben dan de beroemde Bush-kijk; "If you're not with us, you're against us".
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie