'De forum-mentaliteit'

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nick schreef:Idd, precies wat Michel zegt.
Ik vind dat dat ook moet kunnen. Wat meot je anders zeggen?
Het motiveert juist als je iets gekocht hebt.
Begrijp je wel wat ik juist bedoel? Ik bemerkte dat complimenten op de duur zo hol klinken dat je niet meer weet wat je er juist aan hebt, niet erg bemoedigend, vind je niet?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik vind dat jij je bemoeit met zaken waarmee je je niet zou moeten bemoeien. Als ik wil zeggen dat ik iets mooi vind, dan zeg ik dat. Ook al is het 'hol' wat dat ook mag zijn..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jelle H. schreef:Ik vind dat jij je bemoeit met zaken waarmee je je niet zou moeten bemoeien. Als ik wil zeggen dat ik iets mooi vind, dan zeg ik dat. Ook al is het 'hol' wat dat ook mag zijn..
En als ik vind dat ik liever een gemeend compliment heb dan een ander hoef jij je daar ook niet mee te bemoeien. Zeker niet als je al veel eerder aangaf hier niet meer te zullen posten.

Hou je zelf antwoorden als bovenstaande? Indien niet, kijk dan eens naar je eigen postgedrag.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Jelle H. schreef:Ik vind dat jij je bemoeit met zaken waarmee je je niet zou moeten bemoeien. Als ik wil zeggen dat ik iets mooi vind, dan zeg ik dat. Ook al is het 'hol' wat dat ook mag zijn..

Mooi !
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Jelle.
Jawadde man.
Gij zijt serieus op je xxx getrapt hé.
Take at easy,ga buiten,tel tot 10,diep inademen en deze topic overslagen.
Het is niet goed voor je rikkitiekie.
Laatst gewijzigd door Franz op 22 aug 2005, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Heel mooi !


:lol:

=Leuteren om te leuteren....
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind het altijd erg lullig om niet te zeggen 'mooi' maar wel op andere topics te reageren. Zo lijkt het net of ik geen aandacht besteed aan hun dingen waarvan hun dan weer kunnen denken dat ik niet geintereseerd ben.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Jurryt schreef:michiel: Klopt, alleen het is niets aan wanneer je weet dat diegene dat niet meent of niet eens weet wat het is. Kijk, zulke dingen noem ik meer slijmen dan motiveren.
Daar ben ik het mee eens. Als je het zegt, moet je het wel menen, en niet het topic gebruiken om je post omhoog te krikken. Als ik iets zeg tegen mensen in dat topic meen ik het ook. Ik zeg het dus ook niet tegen iedereen.

Jelle, je hebt je eigen mening, dat snap ik en dat respecteer ik. Maar dan moet jij ook respect hebben voor andere meningen, je moet dus geen onzinnige dingen zeggen over meningen van andere mensen.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Peter Moelans schreef:
Nick schreef:Idd, precies wat Michel zegt.
Ik vind dat dat ook moet kunnen. Wat meot je anders zeggen?
Het motiveert juist als je iets gekocht hebt.
Begrijp je wel wat ik juist bedoel? Ik bemerkte dat complimenten op de duur zo hol klinken dat je niet meer weet wat je er juist aan hebt, niet erg bemoedigend, vind je niet?
Daar heb je wel gelijk in ja.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Waar gaat dit eigenlijk over? Het geven van complimenten is niet verkeerd, vind ik persoonlijk... als iemand een aankoop heeft gedaan en het wil delen met de rest van het forum kun je toch wel zeggen dat je het item mooi vindt? Als ik op het forum "as-mogendheden" kijk zie ik mooie dingen voorbij komen en hoewel ik de ballen verstand heb van Duitse spullen complimenteer ik de trotse bezitter. Om een voorbeeld te noemen: de FJ helm van Niels vind ik nog steeds een mooi ding, ook al is het repro! Ik had het ook niet gezien dat het een repro is, daar ik van Duits weinig weet... ik heb immers nog nooit een mint FJ helm in m,n handen gehad! Ik vind het mooi om te zien dat een verzamelaar trots is op een item, en als ik het item mooi vind zeker een compliment waard!
Ik persoonlijk vind het leuk om complimenten te ontvangen, maar kritieken ( mits gefundeerd ) zijn ook welkom!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Peter schreef:Waar gaat dit eigenlijk over? Het geven van complimenten is niet verkeerd, vind ik persoonlijk... als iemand een aankoop heeft gedaan en het wil delen met de rest van het forum kun je toch wel zeggen dat je het item mooi vindt? Als ik op het forum "as-mogendheden" kijk zie ik mooie dingen voorbij komen en hoewel ik de ballen verstand heb van Duitse spullen complimenteer ik de trotse bezitter. Om een voorbeeld te noemen: de FJ helm van Niels vind ik nog steeds een mooi ding, ook al is het repro! Ik had het ook niet gezien dat het een repro is, daar ik van Duits weinig weet... ik heb immers nog nooit een mint FJ helm in m,n handen gehad! Ik vind het mooi om te zien dat een verzamelaar trots is op een item, en als ik het item mooi vind zeker een compliment waard!
Ik persoonlijk vind het leuk om complimenten te ontvangen, maar kritieken ( mits gefundeerd ) zijn ook welkom!
Precies, vind ik ook.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Peter schreef:Waar gaat dit eigenlijk over?
Ik wilde met de eerste post hier bereiken dat je gewoon even nadenkt bij het posten. In de aard van 'vind ik dit echt wel mooi of reageer ik hier gewoon omdat het veel waarde heeft?'. Blijkbaar is dat bij velen in het verkeerde keelgat geschoten.
Waar het plotseling vandaan komt dat complimenteren slecht of dat ik wil bepalen wat je wel en niet mag zeggen is weet ik niet.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Er is niets mis met iemand te feliciteren omdat hij een nieuw item heeft...maar:

Waarom kan dat niet via PB of email gebeuren??
Dergelijke berichten zijn puur 'ballast'

Berichten zoals "mooi", "heel mooi", "knappe aanwinst" enz... werken alleen maar storend...
Iemand die dan een vraag stelt over het nieuwe item omdat er iets niet mee in de haak is, wordt dat onmiddellijk teruggefloten omdat hij geen respect heeft voor iemand zijn (wan)koop... :lol:

Het grote verschil tussen dit forum en WA forum of German Daggers is het volgende:
Bijna iedereen koopt hier eerst iets en pas daarna plaatst men het op 'mijn nieuwe aanwinst'. Dat is hetzelfde als een okazie auto kopen en pas de motorkap eens opendoen wanneer je er mee thuisgekomen bent...
Om die reden kunnen de meesten geen kritiek verdragen bij commentaar ivm originaliteit... want het is reeds betaald en terugdragen gaat niet altijd...
Op German Daggers Forum en WA forum gebeurt het omgekeerd...Daar worden eerst meningen gevraagd en als alles in orde is wordt er pas gekocht... Klein verschil...

Gerd
Laatst gewijzigd door willysproject op 22 aug 2005, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

willysproject schreef:Er is niets mis met iemand te feliciteren omdat hij een nieuw item heeft...maar:

Waarom kan dat niet via PB of email gebeuren??
Dergelijke berichten zijn puur 'ballast'

Berichten zoals "mooi", "heel mooi", "knappe aanwinst" enz... werken alleen maar storend...
Iemand die dan een vraag stelt over het nieuwe item omdat er iets niet mee in de haak is, wordt dat onmiddellijk teruggefloten omdat hij geen respect heeft voor iemand zijn (wan)koop... :lol:

Het grote verschil tussen dit forum en WA forum of German Daggers is het volgende:
Bijna iedereen koopt hier eerst iets en pas daarna plaatst men het op 'mijn nieuwe aanwinst'. Dat is hetzelfde als een okazie auto kopen en pas de motorkap eens opendoen wanneer je er mee thuisgekomen bent...
Om die reden kunnen de meesten geen kritiek verdragen bij commentaar ivm originaliteit... want het is reeds betaald en terugdragen gaat niet altijd...
Op German Daggers Forum en WA forum gebeurd het omgekeerd...Daar worden eerst meningen gevraagd en als alles in orde is wordt er pas gekocht... Klein verschil...

Gerd
Daar kan ik me in het geval van Duitse militaria prima in vinden daar er in het geval van Duits erg veel replica in omloop is.... voordat ik iets aanschaf documenteer ik me even zodat ik weet of iets orgineel is of niet en dan nog kan ik me een buil vallen! Door schade en schande wordt men wijs, nietwaar? ;)
Daar is 'ie weer!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Peter schreef:Daar kan ik me in het geval van Duitse militaria prima in vinden daar er in het geval van Duits erg veel replica in omloop is....
Er is van US minstens evenveel repro in omloop..... 8)


Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie