'De forum-mentaliteit'

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

'De forum-mentaliteit'

Bericht door Peter M »

Uit een ander topic dit interessant citaat:
junior schreef: Ik vind hetgeen Gerd zei op de vorige paginas wel een mooi beeld geven van dit prachtige forum, daar mag ik niet om liegen, Gerd heeft ook zo eens een "Toon je Totenkopf" me dunkt.
Iedereen, maar dan ook IEDEREEN gaf complimentjes van: "mooi, schoon Gerd, wow!, prachtig", totdat Gerd de almachtige verlosser, super-intellect, en door dit forum gekroond tot alwetend expert op het gebied van de SS Totenkopfen zei dat zijn voorgaande schedels fake waren... Hier zie ik hetzelfde, alle mensen die de helmen als "mooi en 'waw'" hadden bevonden zeiden nadat Killingspree hen de verlossing bracht dat ze al iets 'vermoeden', want het binnenwerk zag er niet zo goed uit, etc. Dit is géén bezwaar naar de mensen die dit gepost hebben maar naar de mentaliteit van dit forum, met name de mentaliteit die wordt aangekweekt in de "Je nieuwste aankoop thread", ik merk hier een "volg de kudde"-koe-mentaliteit op. Van zodra er een nieuwe aankoop wordt gepost, zowel fake als origineel, krijgt men de volle laag complimentjes. Niets over het item wetende.

Maar soit, c'est ma opinion...

Groenten,
Junior
Eerst en vooral wil ik daarop zeggen dat sommige mensen simpelweg repro ook mooi kunnen vinden. Maar dat terzijde.

Ik begrijp junior in deze vrij goed. Er wordt hier soms een beetje veel gewoon 'mooi!' geroepen. Wetende dat dezelfde die 'mooi!' bij jouw aankoop exact hetzelfde plaatste bij - bij wijze van spreken - een bout van een vliegtuig, is niet echt een compliment meer.
Waar je als verzamelaar ook weinig aan hebt is complimenten van mensen waarvan je zo al kan zeggen dat ze het geposte item niet kennen. Het wordt pas leuk als je van die mensen ook vragen krijgt over het object, zodat ze laten zien dat ze iets bij willen leren, en jij je eigen kennis kunte delen en zelfs laten aanvullen.

Met deze post wil ik absoluut niet ebreiken dat je je ebschaamd moet voelen als je nog eens een compliment op een object wilt geven. Ik zou alleen graag zien dat er wat omzichtiger met complimentjes omgesprongen zou worden, om geen holle complimenten te creëeren en zo het aantrekkelijker maken van het plaatsen van bijvoorbeeld nieuwe aanwinsten.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Sorry hoor maar wat een BULLSHIT!!
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vind ik eigelijk ook.... je kan je overal wel druk om maken dan. Het moet wel leuk blijven he.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Vind ik absoluut geen bullshit !!!!!!!!!!!!!!!!

Heb liever 0 complimentjes dan 20 ongemeende.....
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ongemeende? Hoezo zouden sommige dat niet menen?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Er zijn gewoon mensen die op alles mooi, fantastisch, blablabla zeggen

vind ik nogal geslijm
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Bij sommigen zijn zulke complimentjes eerder bedoelt om hun postings op te krikken.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

oké ik zeg wel veel mooi, maar als ik iets mooi vind dan zeg ik dat toch ook...
ik zal er int vervolg opletten
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

gilles schreef:Er zijn gewoon mensen die op alles mooi, fantastisch, blablabla zeggen

vind ik nogal geslijm
I 2nd that!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

"Volg de kudde" vind ik wat cru om te zeggen, maar een overdossis aan complimenten zonder echt een mening er achter zoals "mooi!" vind ik zelf dan ook geen toegevoegde waarde hebben aan het topic. Ik denk wat Peter bedoeld is dat hij zo het forum wil promoveren als het ware, dus niet alleen "mooi object!" maar meer iets over het object vertellen en wat jij zelf er mooi aan vind, of eventueel een vraag stellen. Kan af en toe ook niet, die momenten zijn er, maar ga dan even bij je eigen na of jou "mooi!" dan echt toegevoegde waarde heeft.

just me!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Omdat ik misschien het ook wat vaak zeg, mijn bedoeling is totaal niet om te slijmen/posting! Ik doe het alleen maar zodat je diegene ook weer wat beter leert kennen etc. Ook vaak, dan zeg ik bijv. mooi hoor! is zo'n jas nou zeldzaam bijv. en dan pm't diegene je terug. En dan voeg je hem toe op msn, en dan ken je hem ook weer goed en kan je bijv. op een beurs afspreken. Maar wat wel zo is, het moet niet ZO vaak gebeuren dat het gehalte van het forum omlaag gaat.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Simon schreef:oké ik zeg wel veel mooi, maar als ik iets mooi vind dan zeg ik dat toch ook...
ik zal er int vervolg opletten
seg simon, als je het mooi vind mag je het wel zeggen he :lol: .

Maar ik bedoel, neem nu de helm van Niels.
Iedereen was eerst bezig van MOOI, PRACHTIg etc... ZONDER te weten of ie origineel of repro was.
Nadat Niels vertelde dat hij repro was, was het ineens niet meer zo prachtig en mooi.

Moest je dat nu echt een mooie pot vinden, zou je repro niet erg vinden....

Ik denk dat jullie snappen wat ik daarmee bedoel..
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Eeuh? Ik heb daarna toch ook niets gezegd, blijf het gewoon een mooie pot vinden, zoals ik al eerder in het fj helm topic heb gezegd!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

gilles schreef:
Simon schreef:oké ik zeg wel veel mooi, maar als ik iets mooi vind dan zeg ik dat toch ook...
ik zal er int vervolg opletten
seg simon, als je het mooi vind mag je het wel zeggen he :lol: .

Maar ik bedoel, neem nu de helm van Niels.
Iedereen was eerst bezig van MOOI, PRACHTIg etc... ZONDER te weten of ie origineel of repro was.
Nadat Niels vertelde dat hij repro was, was het ineens niet meer zo prachtig en mooi.

Moest je dat nu echt een mooie pot vinden, zou je repro niet erg vinden....

Ik denk dat jullie snappen wat ik daarmee bedoel..
oké mischien niet op mij bedoeld, maar ik heb de helm altijd mooi gevonden, de binnekant was ja iets te licht ofzo, maar kon ook door camera komen hé :wink: de buitenkant was zeer authentiek precies, nadat Niels zei dat het een repro was, heb ik nochtans gezegd dat het nog steeds een mooi pot was hé...ook al is er dan iets van die "mooiheid" weg, want om eerlijk te zijn, zit er ook iets in je hoofd dat zegt: orgineel is mooier dan repro" moeilijk uit te leggen mischien het veranderd niks aan het item, maar wel aan het verhaal erachter hé :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Komop zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van de 'vergadercultuur' ofwel zeikcultuur waarmee we in NL en kennelijk ook BE te maken hebben.

Dit draadje gaat echt NERGENS OVER en dit is tevens mijn laatste bericht in dit draadje. Lator.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Plaats reactie