'De forum-mentaliteit'

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:
Jurryt schreef:
Guido schreef:Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Enkele mensen denken wel van : "Oh, verzamelaar met zo'n collectie weet wel wat die doet!" (Waaronder ik denk dat) Maar er zijn tal van mensen op dit forum (vooral een periode geweest) die toch bepaalde mensen proberen te corrigeren, of de gedupeerde nu een grote collectie heeft of niet.
Bij bepaalde mensen weet je gewoon wel wat hij doet, dus wat hij koopt en dan word het soms toch eens geprobeerd om het tegendeel te bewijzen of erg achterdochtig te doen.
Als je nu iets dik drukt en quote, doe het dan goed!

edit:
van dat leren van moet je opvatten als dat je na dit topic beter wat kan leren.
ALsjeblieft ;) Ik heb het over corrigeren en niet over slijmen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!

Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Sorry, ik dacht dat je het over de reactie van Jelle had. Mijn excuus!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

ik denk dat we gewoon kunnen besluiten dat mensen alleen ergens complimentjes mogen geven als ze geintresseerd zijn en er geintresseerd in zijn
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Jurryt,
ik zeg eerst iets wat een hele normale gedachte is van mensen , en dan zeg ik dat het naief is.. in de zelfde post! ik zeg dus wat jij dik gedrukt had dat dat naief is. Zeg ik dat ik er mee eens ben?
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Guido schreef:
gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!

Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Sorry, ik dacht dat je het over de reactie van Jelle had. Mijn excuus!
Ik kan zelf niet meer zo goed mee :p
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

gilles schreef:ik denk dat we gewoon kunnen besluiten dat mensen alleen ergens complimentjes mogen geven als ze geintresseerd zijn en er geintresseerd in zijn
oké dan... :roll:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

We hebben het er wel verder over op MSN ;) anders dwalen we te ver af.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

gilles schreef:ik denk dat we gewoon kunnen besluiten dat mensen alleen ergens complimentjes mogen geven als ze geintresseerd zijn en er geintresseerd in zijn

Vind ik wat kort door de bocht! Je weet zelf wel als je een beetje nadenkt wanneer en hoe je moet posten. Dit topic was gewoon een reminder, dat je er toch aan blijft denken.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Ik denk dat we er niet teveel woorden meer aan vuil moeten maken, dit moet ook geen topic worden van 13 paginas e.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ja ik vind het toch maar raar wat je zegt gilles, ik vind zowat alle items intressant....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

gilles schreef:Ik denk dat we er niet teveel woorden meer aan vuil moeten maken, dit moet ook geen topic worden van 13 paginas e.
Wordt het zowieso toch al... maar ik zal er ook aan denken, dat is af en toe wel nodig ja.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Simon schreef:ja ik vind het toch maar raar wat je zegt gilles, ik vind zowat alle items intressant....
Dan heb je natuurlijk een probleem :lol: .
Maar zoals de eerste post, een "vijs" mooi vinden vind ik wat belachelijk.

Dit is gwn een belachelijk vb ntt
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

RelicHunter44 schreef:
gilles schreef:Ik denk dat we er niet teveel woorden meer aan vuil moeten maken, dit moet ook geen topic worden van 13 paginas e.
Wordt het zowieso toch al... maar ik zal er ook aan denken, dat is af en toe wel nodig ja.
Ik vind het goed dat je het zelf inziet, je bent niet de enigste die het doet hoor, maar afentoe werd het behoorlijk irritant. Bij elk item, al was het maar een verroeste huls, werd er al snel gezegd: owh wat mooi zeg! :roll:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

vb ntt? WHAT THE FUCK?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja dat kan ik me voorstellen, maar je moet iig weten dat ik het totaal niet doe om te slijmen/posts op te krikken oid. Maar het gehalte van het forum wordt niet beter zo. Daar heb je helemaal gelijk in.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie