'De forum-mentaliteit'

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Leuke bijdrage Jelle, bedankt...
Ik snap dit draadje wel, en het zou inderdaad wat moeten veranderen, ik zal er in elk geval op letten :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nou goed niet om Niels af te kraken, maar zo lok de reacties inderdaad wel uit. Waarschijnlijk als grap bedoeld, no hard feelings vond het zelf wel komisch :)

Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

100% met Junior en met Peter eens. Ik ken hier enkele mensen die bij het minste of geringste mooi hoor! zeggen zonder te weten WAT het is. Maar ik vind het weer minder leuk dat mensen aankomen van ja mooi hoor, maar.... (Wantrouwend).
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

owla owla relichunter en simon, het is niet persoonlijk bedoelt hé !
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Jelle H. schreef:Komop zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van de 'vergadercultuur' ofwel zeikcultuur waarmee we in NL en kennelijk ook BE te maken hebben.

Dit draadje gaat echt NERGENS OVER en dit is tevens mijn laatste bericht in dit draadje. Lator.
Wat een geweldige reactie! Sterk hoor! Ik denk door mensen als Peter dat dit forum nu zo uitgebreid en jou dus de mogelijkheid geeft om met veel mensen te communiceren over je interesse. Mensen die dit niet bespreken komen denk ik niet zo ver met een forum. Dit lijkt mij de beste manier naar een "perfect" forum. Zie dit als feedback, iets waar je aan kan werken!
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Na deze post hou ik m'n klep ook .......
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Enkele mensen denken wel van : "Oh, verzamelaar met zo'n collectie weet wel wat die doet!" (Waaronder ik denk dat) Maar er zijn tal van mensen op dit forum (vooral een periode geweest) die toch bepaalde mensen proberen te corrigeren, of de gedupeerde nu een grote collectie heeft of niet.
Bij bepaalde mensen weet je gewoon wel wat hij doet, dus wat hij koopt en dan word het soms toch eens geprobeerd om het tegendeel te bewijzen of erg achterdochtig te doen.
Laatst gewijzigd door Jurryt op 22 aug 2005, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

gilles schreef:owla owla relichunter en simon, het is niet persoonlijk bedoelt hé !
Tuurlijk is dit wel persoonlijk bedoeld! Hij post dit toch aan iedereen die hier serieus zijn mening wilt delen met de rest. Zelf denk ik dat zijn post ook 3 keer nergens op slaat! Het is feedback wat Peter hier over wilt brengen, zijn taak als Moderator!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Dat zeg ik niet gilles, maar ik zal er op letten, maar als ik zeg mooi! dan meen ik het wel, bijvoorbeeld, iemand plaatst een mussettebag, niet echt speciaal, maar toch mooi! terwijl ik er zelf ook wel één zou willen hebben...
dus zeg ik mooi, ik kan moeilijk bij elk item gaan zeggen, dat staat ook nog op het verlanglijstje hé...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!

Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Simon schreef:Dat zeg ik niet gilles, maar ik zal er op letten, maar als ik zeg mooi! dan meen ik het wel, bijvoorbeeld, iemand plaatst een mussettebag, niet echt speciaal, maar toch mooi! terwijl ik er zelf ook wel één zou willen hebben...
dus zeg ik mooi, ik kan moeilijk bij elk item gaan zeggen, dat staat ook nog op het verlanglijstje hé...
ja natuurlijk maar het zou nogal stom zijn moest je mooi zeggen op een 'indianenmedaille van de **** clan van in 1894' om zo een onozel voorbeeld te stellen.
Us is je verzamelgebied, normaal dat die dingen je aanspreken
Laatst gewijzigd door gilles op 22 aug 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!

Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Hij zegt niet of JIJ het persoonlijk bedoelt of niet. Hij zegt dat wat Peter schrijft wel persoonlijk opgevat moet worden door bepaalde mensen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Jurryt schreef:
Guido schreef:Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Enkele mensen denken wel van : "Oh, verzamelaar met zo'n collectie weet wel wat die doet!" (Waaronder ik denk dat) Maar er zijn tal van mensen op dit forum (vooral een periode geweest) die toch bepaalde mensen proberen te corrigeren, of de gedupeerde nu een grote collectie heeft of niet.
Bij bepaalde mensen weet je gewoon wel wat hij doet, dus wat hij koopt en dan word het soms toch eens geprobeerd om het tegendeel te bewijzen of erg achterdochtig te doen.
Als je nu iets dik drukt en quote, doe het dan goed!

edit:
van dat leren van moet je opvatten als dat je na dit topic beter wat kan leren.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

sorry, had het verkeerd begrepen
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Jurryt schreef:
gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!

Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Hij zegt niet of JIJ het persoonlijk bedoelt of niet. Hij zegt dat wat Peter schrijft wel persoonlijk opgevat moet worden door bepaalde mensen.
inderdaad, als niemand het zich aantrekt wat hier gepost word, staan we nergens...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Plaats reactie