Je nieuwste aankopen - Boeken

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
demian326
Lid
Lid

Re: Je nieuwste aankopen - Boeken

Bericht door demian326 »

Vandaag heb ik weer wat boeken van een oude meneer gekregen,
het gaat om de serie ''Bericht van de Tweede Wereldoorlog''. Deze had ik al met de harde kaft
maar nu dus ook in de tijdschriften versie, wel in een verzamelband gelukkig.
Oranje Zal Overwinnen!
tuniaz
Lid

Bericht door tuniaz »

Ik heb weer een aantal boeken erbij gekocht vorige week. Het is al een tijd opruiming in de winkel 'Boekenvoordeel'. Vorige week heb ik daar eens een kijkje genomen en ben met 3 boeken vertrokken.
De Tweede Wereldoorlog - David Boyle
De slag om de Ardennen - Robin Cross
Het Oostfront - Will Fowler

En verder nog een boek gekocht genaamd 'Het Adelaarsnest'
Gemaakt door Dr. H. van Capelle en Dr. A.P. van de Bovenkamp
"Als we een mijnenveld tegenkomen, valt onze infanterie gewoon aan alsof het er niet was."
Georgy K. Zjoekov tegen Dwight D. Eisenhower, 1945
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

Op de beurs van Overloon het boekje "With nothing bigger as a brengun"
Gaat over de verdeding van een school bij de oprit van de Arnhemse brug in 1944, door royal engineers en mannen van het parachute regiment.
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
mark
Lid

Bericht door mark »

vorige week gekocht in Airborne museum 'hartenstein' :
- 'Red berets and red crosses' door Niall Cherry (geschiedenis van de medische eenheden van de Britse 1e luchtlandingsdiv.)
- 'With nothing bigger than a brengun' door Niall Cherry (het verhaal van de verdediging van het schoolgebouw bij de Arnhemse brug)
- 'By land, sea and air- an illustrated history of the 2nd battalion The South Staffordshire Regiment 1940-1945' door Alexander Junier en Bart Smulders met Jaap Korsloot

Allemaal heerlijk leesvoer voor de 'market' geintresseerden :)
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

"It never snows in september" van Robert J. Kershaw (Ian Allan Publishing Ltd., 2001) over operatie "Market Garden" in september 1944. De ondertitel luidt: "The German View of MARKET GARDEN and The Battle of Arnhem September 1944" en dat is een vlag die de lading uitstekend dekt. Robert J. Kershaw beschrijft minitieus maar op prettig leesbare wijze de Duitse reactie op de Amerikaans/Brits/Poolse luchtlandingen en de opmars van het Britse XXXth Corps. Veel foto's, goede kaarten en een diepgravende research maken dit boek tot een gedegen werk over met name de Duitse kant van het verhaal. Vergelijk dit maar met "Een andere kijk op de slag om Arnhem" van Peter Berends (Uitgeverij Aspekt, 2002) die zich ook richt op de Duitse "point of view".
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

Hallo,

Ik ben van plan om dit boek: Wehrmacht combat helmets 1933 t/m 1945 te kopen, om wat meer te weten te komen over de wehrmacht helmen.
Is dit boek de moeite waard? Iemand ervaring met dit boek?
Alle info is welkom!

alvast bedankt,
Bijlagen
1841767255_01__AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg
1841767255_01__AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg (9.62 KiB) 1250 keer bekeken
Verzamel D-Day Soldbucher.
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

mtdr schreef:Hallo,

Ik ben van plan om dit boek: Wehrmacht combat helmets 1933 t/m 1945 te kopen, om wat meer te weten te komen over de wehrmacht helmen.
Is dit boek de moeite waard? Iemand ervaring met dit boek?
Alle info is welkom!

alvast bedankt,
niemand? :frownno:
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Ik heb er wel eens in gebladerd, ziet er goed uit. Qau tekts weet ik het niet, heb het nog niet gelezen. Waar staat deze te koop?. En je moet ook niet altijd verwachten dat mensen binnen een dag reageren.
mtdr
Lid

Bericht door mtdr »

Doornewaard schreef:Ik heb er wel eens in gebladerd, ziet er goed uit. Qau tekts weet ik het niet, heb het nog niet gelezen. Waar staat deze te koop?. En je moet ook niet altijd verwachten dat mensen binnen een dag reageren.
oké sorry, hij staat onderander te koop op Bol.com
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Niet echt een aankoop (torrent :evil: ) maar ik ben nu een paar Osprey-boeken aan het downloaden. Gebirgsjäger-boek is klaar, erg interessant.
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Heb enkele goeden boeken gekregen, allemaal originele versies:

Waffen-SS im Einsatz - Paul Hauser
Soldaten wie andere euch Waffen-SS - Paul Hauser
Vlamingen aan het oostfront, Deel 1 - Jan Vincx

Nieuwste aangekocht

4 maandbladen "Berkenkruis"
ARS
Lid

Re: Je nieuwste aankopen - Boeken en dvd's

Bericht door ARS »

Tijdens mijn recente battlefield tour naar Berlijn heb ik de volgende boeken gekocht:
'Neue Reichskanzlei und Führerbunker' van Dietmar Arold
Dunkle Welten, Bunker, Tunnel und Fewölbe unter Berlin van Dietmar und Ingmar Arnold/Frieder Salm
Beide boeken heb ik aangeschaft bij Berliner Unterwelten, tentoonstelling Germania, vlak bij het Joods monument in Berlijn.
De boeken zijn in het Duits en de prijs is pittig, € 30 per stuk, maar ik kon ze niet laten liggen.
In het kamp Sachsenhausen, 30 kilometer ten noorden van Berlijn, heb ik het gedenkboek Sachsenhausen Concentration Camp 1936-1945 van Günter Morsch & Astrid Ley.
Dit boek was slechts € 10 en het is duidelijk dat men aan dit boek niets wil verdienen...
Voorts heb ik mijn dvd collectie uitgebreid met de volgende dvd's:
Spiegel TV - dvd edition - Spurensuche in Hitlers Berlijn (Exploring Hitlers Berlin) met bonusmaterial: Flugaufnahmen, Berlin Juli 1945
Albert Speers Berlin: Die Reichskanzlei, Ein Virtueller Stadtrundgang http://www.Albert-Speers-Berlin.de
Der Führerbunker 1935-1942, eine virtuelle Rekonstruktion http://www.der-fuehrerbunker.de
CD-Rom Berlin im Untergrund - rinr interaktieve zeitreise unter den Potsdamer Platz van ekuinteractive.
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

iknowdintoo schreef:Niet echt een aankoop (torrent :evil: ) maar ik ben nu een paar Osprey-boeken aan het downloaden. Gebirgsjäger-boek is klaar, erg interessant.
Als je echt geïnteresseerd bent, koop dan de boeken. Dit helpt beide partijen ipv illegaal downloaden op het internet.
Jan v.d. Laan
Lid

Bericht door Jan v.d. Laan »

De Deventer boekenmarkt van gisteren leverde de volgende "oogst" op: "Crucible of War", een 3-delige beschrijving van de Noord Afrikaanse campagne van juni 1940 tot oktober-november 1942 (Slag bij El Alamein) geschreven door Barrie Pitt, "Memoirs" van Field Marshall B.L. Montgomery, viscount of Alamein, "Chindits, the War in Burma" door Lord Carver en "Van D-Day tot Berlijn" geschreven door de bekende Stephen E. Ambrose.

Ik wacht nog op de via het Internet bestelde "Arnhem, 1944" van Stephen Badsley en "Ardennes, 1944" van James Arnold (uit de bekende Osprey campaign-serie) en "The Road to Berlin", deel 2 uit een 2-delige serie over het Oostfront van de hand van Prof. John Erickson (deel 1: "The Road to Stalingrad" arriveerde afgelopen zaterdag).

Voorlopig weer voldoende leesmateriaal dus.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 22 keer

Bericht door utmi »

Vers van de pers en net uit Amerika:

The War Merrit Cross by Gordon Williamson en Josef Charita

Dit boek beschrijft varianten van het Kriegsverdienstkruis in al zijn vormen.

goede scherpe close ups in kleur.
Their name liveth for evermore