Hangertje met nummer en tandpastatube
-
- Lid
Hangertje met nummer en tandpastatube
Heeft iemand een idee of deze twee vondsten WO2 gerelateerd zijn? Betreft een hangertje van ong 2 bij 2 cm en een tube tandpasta. Op de tube staat in het klein“beecham products” en verder lijkt er meer in het Frans op te staan “dents” etc.
Re: Hangertje met nummer en tandpastatube
De tube tandpasta denk ik aan het merk Macleans. Aangezien ik vermoed de naam op eans eindigd. In 1937 werd dit merk gekocht door het merk Beechams. Beechams is weer overgenomen na de oorlog overgenomen door een andere grote firma maar verschillende produkten schijnen nog te verschijnen als Beecham products.
Ik denk voor de Franse (talige) markt. want ik meen dents et de gendves (= tanden en tandvlees) te lezen. Macleans tandpasta is in verschillende variaties te vinden en Macleans rood is een milde frisse variant. En het merk is / was wereldwijd te vinden. Dezelfde firma produceerd ook Aquafresh (1973)
Oormerken zijn volgens mij van geheel plastic ? Als het plaatje metaal is dan mogelijk een belastingplaatje?
Ik denk voor de Franse (talige) markt. want ik meen dents et de gendves (= tanden en tandvlees) te lezen. Macleans tandpasta is in verschillende variaties te vinden en Macleans rood is een milde frisse variant. En het merk is / was wereldwijd te vinden. Dezelfde firma produceerd ook Aquafresh (1973)
Oormerken zijn volgens mij van geheel plastic ? Als het plaatje metaal is dan mogelijk een belastingplaatje?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen over de voorwerpen. Toch een erg oude tube dus. Heel goed zoeken op internet levert (slechts) 1 match op betreffende het hangertje, inclusief een foto van een zelfde soort hangertje. Daarin wordt inderdaad gesproken over een oormerk van vee. Ik kan alleen niet vinden in welke periode deze werden gebruikt.
Runder oormerk sommige akkers liggen ze bij de vleet heb ze ook vaker gevonden dat er achterkant nog een rubberen schijfje aan zit