[eng]Russian aristocrats fight for palaces

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Hauptmann schreef:
YPPY schreef:
De revolutie van 1917 heeft natuurlijk wel weer invloed gehad op WOI.
Stel dat er troepen vrijkwamen in het oosten, dan kon Duitsland die weer inzetten in het westen.
Dit is toch gebeurt? daarom hebben de geallieerdenhet de Russen (of moet ik dan al zeggen soviets) de vrede van Brest - Litovsk zeer kwalijk genomen, de Duitsers HEBBEN ook troepen van het oosten naar het westen getransporteerd
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Narcolepticus schreef: Dit is toch gebeurt? daarom hebben de geallieerdenhet de Russen (of moet ik dan al zeggen soviets) de vrede van Brest - Litovsk zeer kwalijk genomen, de Duitsers HEBBEN ook troepen van het oosten naar het westen getransporteerd
Dat klopt helemaal. En misschien hebben de Russen tot het meedoen aan de vredesonderhandelingen nog wel besloten in één van die paleizen waarmee de relevantie van het topic helemaal gedekt is.

:)

Groeten
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Ach ja, die tsaristische paleizen, het ging daar waarschijnlijk net zo'n gangetje als in het binnnengevallen Duitsland, daar werden ook maar willekeurig huizen uitgekozen als overnachtplaats/HQ/...
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Remarque schreef:Hè, daar heb je Käthe. Ik dacht dat je een winterslaap hield! Jij ziet er weinig gespreksstof in, ik weinig WO1. Maar op zich is de Russische Revolutie erg interessant en daar heeft Roel gelijk in.
Het is nog geen winter!

Maar goed, wat gaat er verder met dit topic gebeuren?
Oh Roel, enlighten us.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

KätheHelfrich schreef:
Beste Roel, wat wil je eigenlijk met dit topic?
Ik zie er zo weinig gespreksstof in.
Roel R. schreef:wat vind de woI gebruiker hiervan?
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Lijkt me duidelijk.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Plaats reactie