De 5,56 is nog veel meer dan alleen de diemaco. De FN minimi schiet er inderdaad ook mee. Ook de buurlanden hebben dit kaliber als standaard in hun krijgsmacht.pionier schreef:nee 5,56 is diemaco, 7,62 is de mag.
Grebbelinie -> Hoe groot was het verzet tegen de Duitsers
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Het verhaaltje NATO kaliber wil enkel zeggen dat het een gestandaardiseerde patroon is die (in principe) uitwisselbaar is met andere landen. De 9mm para oftewel de 9x19, de 5,56x45, de 7,62x51 de .50BMG enz enz. Allemaal kalibers die gestandaardiseerd zijn binnen de NATO.
- Justin
- Lid
Oowkeey nu snap ik 't echt helemaalracefiets schreef:Het verhaaltje NATO kaliber wil enkel zeggen dat het een gestandaardiseerde patroon is die (in principe) uitwisselbaar is met andere landen. De 9mm para oftewel de 9x19, de 5,56x45, de 7,62x51 de .50BMG enz enz. Allemaal kalibers die gestandaardiseerd zijn binnen de NATO.
De 5,56 is nog veel meer dan alleen de diemaco. De FN minimi schiet er inderdaad ook mee. Ook de buurlanden hebben dit kaliber als standaard in hun krijgsmacht.pionier schreef:nee 5,56 is diemaco, 7,62 is de mag.

Maarja back on-topic nu

Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
- Mike.H
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid
Ik heb effe een on-topic vraag...:
Hoe laat (op 13 mei)ongeveer kwamen de Duitsers in Rehnen aan, en hoe laat ongeveer hadden ze het in handen. De Nederlanders waren al massaal aan het vluchten op de 13e van af 's ochtens vroeg(ook al eerder, maar niet in grote aantallen), en generaal Van Voorst tot Voorst besloot om zijn troepen om half negen 's avonds te vertrekken van de grebbe-linie, maar de grebbe-berg, was toen al gevallen.
Hoe laat (op 13 mei)ongeveer kwamen de Duitsers in Rehnen aan, en hoe laat ongeveer hadden ze het in handen. De Nederlanders waren al massaal aan het vluchten op de 13e van af 's ochtens vroeg(ook al eerder, maar niet in grote aantallen), en generaal Van Voorst tot Voorst besloot om zijn troepen om half negen 's avonds te vertrekken van de grebbe-linie, maar de grebbe-berg, was toen al gevallen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
- koos24
- Lid
http://www.grebbeberg.nl/forum/forum.phpJonhy Frost schreef:Ik heb effe een on-topic vraag...:
Op deze site vind je, na enig zoekwerk, antwoord op iedere vraag over de Grebbelinie. Ook de schrijver Brongers post er regelmatig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- Jonhy Frost
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid
Dit is ook een fijne site:
http://www.grebbelinie.nl/geschiedenis.htm
http://www.grebbelinie.nl/geschiedenis.htm
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
-
- Lid
- Contacteer:
- Jonhy Frost
- Lid