Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Beste bezoekers nog 669 keer te gaan en hebben wij het magische kijkcijfer van 100,000 gehaald op dit zaklampen topic
en dat zegt genoeg lijk mij, ik had er in het begin 08-04-2007 niet veel vertrouwen in maar het is allemaal super verlopen.

Bedankt voor het kijken allemaal _/-\o_ _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Zo maar wat plaatjes van 2WO zaklampen schroom je niet om daarover vragen te stellen:)


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 11 feb 2012, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door rammsander »

Zeer nette opstelling zo Custom!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Mooie collectie lampen zo bij elkaar ja :D Zeldzame moddellen in zeer goede staat ja.
Weer een mooie mijlpaal zo custom!

Ook denk ik zeker dat je het goede forum er voor hebt uitgezocht!
Zo dat het voor iedereen te zien en volgen is!

Alleen jammer dat er maar weinig verzamelaars actief hier aanwezig zijn, of eens mee doen iets laten zien of horen?
In Nederland hebje volgens mij ook veel meer verzamelaars van zaklampen dan, je hier terug ziet.
Ben zelf niet echt een prof zaklampen verzamelaar, zou ik niet durven zeggen zo.

Sinds deze topic zijn de prijzen ook wel beter geworden bij Dealers of handerlaren, die er nu iets meer kennis van nemen weten.
Aan de ene kant vindt ik het wel jammer datje boek er nog niet is.
van wegen de goede reverentie foto's en info die dan overzichtelijk mee gebundeld is.

Maar toch hoop ik dat ie er zeker wel komt een keer :wink:

Heb niet echt vragen over de getoonde zaklampen zo even.
Behalfe missschien later eens over die bakelieten Berker een keer?
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Schijnwerper schreef:
Alleen jammer dat er maar weinig verzamelaars actief hier aanwezig zijn, of eens mee doen iets laten zien of horen?
In Nederland hebje volgens mij ook veel meer verzamelaars van zaklampen dan, je hier terug ziet.

Sinds deze topic zijn de prijzen ook wel beter geworden bij Dealers of handerlaren, die er nu iets meer kennis van nemen weten.
Aan de ene kant vindt ik het wel jammer datje boek er nog niet is.
Bedankt allen voor de complimenten daar doe ik het voor ''doorgeven deze info'' :wink:

Voor wat betreft de zaklampen verzamelaars ja er zijn er idd div die wel heel veel weten maar het of nimmer willen delen met andere verzamelaars, of niets van een ander aan willen aannemen, en da's erg jammer als je straks plotsklaps omvalt is die kennis weg en daarom wil ik graag alles doorgeven. :) .

Wat de prijzen betreft op beurzen en bij handelaren ja natuurlijk die kijken hier ook mee wereldwijd zelfs, je wilt niet weten hoeveel mails ik wekelijks binnen krijg met vragen over zaklampen...etc maar meestal wil men enkel maar een ding weten hoeveel is die waard en daar geef ik meestal geen respons op, geef alleen de andere info jaartallen in gebruik geweest gemaakt door ....etc .

Het boek zal er zeker wel komen maar ik kan niet zeggen wanneer de info wordt wel steeds meer en dat kan alleen maar gunstig uitpakken , vaak had je achteraf toch nog wat vergeten in zo'n boek en het graag ietsje anders gehad en dat zie ik heel veel voorkomen in zulks naslagwerken.

Bijgaand: nog enkele+ oude zaklampen verpakkingen met reclame uit de 50e J + 2WO periode de Daimon reclame poster uit 1940 is destijds in Nederland uitgedeeld voor luchtbeschermingslampen oplage 20,000 de laatste reclame was voor de Hitler
jugend bedoelt 1935 Daimon zaklamp Nr2262.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Heel mooi weer Custom.
Mocht ik wat weten tegen komen post ik het hierzo!

Ik wou je deze aangeboden lamp even voorleggen :D
Deze viel mij vooral op door het geboden bedrag.....!
In mijn inziens is dit gewoon een ARTAS Zaklamp uit de DDR tijd, ook aan het zilveren veer klemmetje te zien,die de batterij vast klemt op z'n plaats houd.
En de leeren aanhang bevestiging, en er zijn nog wel wat overeenkomsten.
Er staat DAK sjah :? Dan gaan sommige vaker de mist in, weet wat je koopt! En denk niet datje wat koopt wat er staat :roll: Gewoon kennis van zaken hebben als je iets koopt verzameld.

Nu heb ik ooit wel eens een Pertrix 679 gezien in DAK Gelb tropen kleur.

Naam is niet goed te lezen op die aangeboden lamp op Ebay, en dat doet ie waarschijnlijk ook niet voor niets?
Maar weet bijna zeker dat er Artas staat :)

http://www.ebay.de/itm/WH-LW-Afrika-Tas ... 1c23722157

Weer een gevalletje van jammer :|
Laatst gewijzigd door Schijnwerper op 12 feb 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Goed gezien ''Schijnwerper'' :wink:

ja idd dat is gewoon een ARTAS type nr 2243 gebruikt door de polizei en de NVA 1959 /1965 heeft dan ook niets met de 2WO van doen onvoorstelbaar dat verzamelaars daar zo hoog op gaan bieden staat op 89,00 euro en de veiling is nog niet afgelopen, dan heb je echt de miskoop van het jaar gedaan als je deze gewonnen hebt pffff :yes: :bonk: :bonk:

NB:Deze verkoper geeft 100% garantie op de (Afrika) ARTAS echt 2WO wat wil je nog meer :zapped:

Hier genoemde ARTAS in zwart type nr 2243 gedeelde kopie van Daimon WH lamp Nr 2233 wist je dat onze Nederlandse Catter fabriek in de zelfde periode deze lampen ook heeft gemaakt jja.. ja en zo onstaan de verwarringen vooral als er ook nog een militaire kleurtje wordt gebruikt,Artas lamp heeft een groen - rood - blauw - filter zowel met leren als linnen aanhang gemaakt in div kleuren rood -Groen - blauw - zwart - oliv - camel- grijs.


ARTAS DDR Arnstadt nr 2243 Polizei - NVA 1959 /1965

Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Wij komen nu steeds dichter bij het magische bezoekers getal nog ietsje meer dan 200X te gaan en dat wordt dit komende weekend nog gehaald, ik ben dan ook zeer benieuwd wie de bezoeker zal zijn die dit getal zal gaan neerzetten, die heeft dan wel een presentjes verdient.

:cheer: :cheer:
Elke oorlog is er een teveel !
Dima
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mar 2011, 21:47
Locatie: Russia, SPb
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Dima »

Hi.
Do you have any information about these flashlights?
I wonder whether the abbreviation "S.F." means "Sivilforsvaret" (in Norwegian)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

The ''S.F means SognogFjordane. these lamps from you made in the 50'-60 th used by the Norway Army the manufacturer are unknown, but these are not made by pertrix both lamps have an agreement with this ''JEAB flashlight for the Swedish Army 1941 >see photo.

PS: I have also a similar S.F'' (Pertrix) flashlight is full of WH fake stamps pictures are here in the forum.
have you bought these two lamps on ebay?

''JEAB'' used by the Swedish Army 1941
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Vandaag de *100000* ste bezoeker!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Met ingang van vandaag 15 -2 - 2012 is dit zaklampen forum 100,000 x bezocht, ik dank jullie allen voor de getoonde belangstelling en ''hoop het nog lang te mogen en kunnen voortzetten'' om deze kennis wereldwijd te delen.

vriendelijke groet,
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Kugelblitz »

Fantastisch inderdaad! :D Gefeliciteerd!
Jij ook bedankt voor je vele interessante bijdragen aan dit forum, we zijn erg blij zo'n expert op het gebied van zaklantaarns op het forum te hebben!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door jeroen wo2 »

Het is en blijft een topic wat rijk is aan veel informatie! Bedankt Custom, dat je nog veel meer mag posten :wink:
Never Back Down
Dima
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mar 2011, 21:47
Locatie: Russia, SPb
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Dima »

[quote="custom"]The ''S.F means SognogFjordane. these lamps from you made in the 50'-60 th used by the Norway Army the manufacturer are unknown, but these are not made by pertrix both lamps have an agreement with this ''JEAB flashlight for the Swedish Army 1941 >see photo.

PS: I have also a similar S.F'' (Pertrix) flashlight is full of WH fake stamps pictures are here in the forum.
have you bought these two lamps on ebay?

Thanks for the answer.
No, not on ebay. I have bought them here http://reibert.info/forum/showthread.php?t=220997

Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Dima,

The headlight is from the same 50th period the manufacturer for my unknown.
perhaps a manufacturer's name in this headlamp? I can only see only the stamp ''SF'' in the leather.
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie