Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect
-
- Lid
Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect
Nog 3 foto's die bij het vorige bericht horen.
Ik heb een paar vragen over een lamp die me vriendin heeft gevonden in een doos van familie en hoop hier de antwoorden te kunnen krijgen. Wat voor een lamp is dit precies, wat is het merk, uit welk land en jaar komt het en hoeveel is het ongeveer waard? En als er nog meer info over te geven is, graag
Alvast bedankt
Ik heb een paar vragen over een lamp die me vriendin heeft gevonden in een doos van familie en hoop hier de antwoorden te kunnen krijgen. Wat voor een lamp is dit precies, wat is het merk, uit welk land en jaar komt het en hoeveel is het ongeveer waard? En als er nog meer info over te geven is, graag
Alvast bedankt
- Bijlagen
-
- 2013-04-21 11.22.02 (263x350).jpg (90.09 KiB) 1175 keer bekeken
-
- 2013-04-21 11.23.43 (225x300).jpg (48.53 KiB) 1175 keer bekeken
-
- 2013-04-21 11.23.14 (225x300).jpg (47.61 KiB) 1175 keer bekeken
@Charles Hill,
Deze miltaira zaklamp is van Britse makelij type DB LTD LE no 4 made by Electric corp Scheffield England ca 1940 zowel gebruikt door militaire manschappen van Canada als England tijdens de (2WO).De fabriek heeft wellicht eerst naar de duitse Daimon Telko gekeken duidelijk zichtbaar de telegraaf schakeling zoals op de telko's ..ect andere kenmerken aan deze lamp.
NB:Het valt mij op dat er soms naar informatie wordt gevraagd die ik hier dan al div malen hebt besproken zo ook deze ''DB LTD LE'' no 4 is hier in het topic te vinden, wel even zoeken maar hij staat er in, prijzen over zaklampen waag mij even niet aan in deze crisis tijd wat de gek er voor wil geven... en das niet zo veel meer momenteel
Deze miltaira zaklamp is van Britse makelij type DB LTD LE no 4 made by Electric corp Scheffield England ca 1940 zowel gebruikt door militaire manschappen van Canada als England tijdens de (2WO).De fabriek heeft wellicht eerst naar de duitse Daimon Telko gekeken duidelijk zichtbaar de telegraaf schakeling zoals op de telko's ..ect andere kenmerken aan deze lamp.
NB:Het valt mij op dat er soms naar informatie wordt gevraagd die ik hier dan al div malen hebt besproken zo ook deze ''DB LTD LE'' no 4 is hier in het topic te vinden, wel even zoeken maar hij staat er in, prijzen over zaklampen waag mij even niet aan in deze crisis tijd wat de gek er voor wil geven... en das niet zo veel meer momenteel
Laatst gewijzigd door custom op 01 mei 2013, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
-
- Lid
@custom
Bedankt voor de informatie. Ik heb de topic al deels doorgelezen maar kon de info over deze lamp niet vinden, er zijn nogal wat pagina's , maar dan zal ik de topic nog eens doorlezen.
Bedankt voor de informatie. Ik heb de topic al deels doorgelezen maar kon de info over deze lamp niet vinden, er zijn nogal wat pagina's , maar dan zal ik de topic nog eens doorlezen.
Hi Dima,
These lamps were made in the mid-fifties.This Daimon flashlight (1933) was used by the Swiss Army.Daimon /Armée Suisse/"A+S".
Fero
These lamps were made in the mid-fifties.This Daimon flashlight (1933) was used by the Swiss Army.Daimon /Armée Suisse/"A+S".
Fero
- michiel01
- Lid
nadat ik twee maal alle pagina's heb doorlopen, durf ik de vraa gnu wel te stellen. Custom, of anderen, weet jij meer over deze lamp?
Ik vermoed dat het een civiele lamp is, jaren 30?! Hij is ongemarkeerd.
heeft een zelfde sluiting als een Daimon contact.
Ik vermoed dat het een civiele lamp is, jaren 30?! Hij is ongemarkeerd.
heeft een zelfde sluiting als een Daimon contact.
-
- Lid
hoi Dima
is it not posible that your pocketlight is made for the army off finland??
a.S army suomi
greetings bruno
a.S army suomi
greetings bruno
-
- Lid
sorry mistake with the name
hoi Fero
a.S army suomi
greetings bruno
hoi Fero
a.S army suomi
greetings bruno
@michiel,
Het is sowieso een civiele lamp goed opgemerkt .De modellen uit de 30e en 50e jaren daarin zie je bijna geen verschil in
dus moeilijk te zeggen er zijn miljoenen merk loze lampjes als deze gemaakt in div fabrieken, het gloeilampje dat er in zit welk
type is dat een gewoon normaal lampje of een met platte kop.?
Het is sowieso een civiele lamp goed opgemerkt .De modellen uit de 30e en 50e jaren daarin zie je bijna geen verschil in
dus moeilijk te zeggen er zijn miljoenen merk loze lampjes als deze gemaakt in div fabrieken, het gloeilampje dat er in zit welk
type is dat een gewoon normaal lampje of een met platte kop.?
I see various ''Copyright pictures of my flashlights topic on a Russia website. read here>>Fero schreef:Hi Bruno,
Thanks! I read here.
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=36&t ... &start=285
Fero
http://reibert.info/threads/%D0%A4%D0%B ... mon.73188/
Fero I do not understand your question to Bruno.....
that's Ukrainian website, but also are used by Russian userscustom schreef:right pictures of my flashlights topic on a Russia website. read here>>
http://reibert.info/threads/%D0%A4%D0%B ... mon.73188/
@Dima,
these countries are the same for me
these countries are the same for me
Don't say it in the presence of Ukrainians
One more lantern which I have. Does anybody know anything of that? - the year of production, producer.
One more lantern which I have. Does anybody know anything of that? - the year of production, producer.