Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fero, Right the pertrix + Crone lamps These are my pictures with CZ - ARMY logo
Copyright all rihgts reserved .No part of this publication may be reproduced,stored in a retrieval
system or transmitted in any form or by any means,electronic mechanical photocoppying without permission from
the holder Custom.
Deze lamp is weer even wat anders dan een zaklamp ,de Einheids bakelit carbid lampe Wehrmacht in zeer goede conditie zo vind men ze niet vaak meer.Met originele haak en verduisterings set mooi (WaA) gestempeld op de riemhaak.Ik heb de lamp vanavond even laten branden zie foto eigenlijk jammer daar is die te mooi voor, hoort in de vitrine en of museum thuis....deze is te koop en staat nu op Marktplaats.
custom schreef:Fero, Right the pertrix + Crone lamps These are my pictures with CZ - ARMY logo
Copyright all rihgts reserved .No part of this publication may be reproduced,stored in a retrieval
system or transmitted in any form or by any means,electronic mechanical photocoppying without permission from
the holder Custom.
Custom, dat rechter lampje met de naam 'Crone' is dus Tsjechisch? Wel WO2 en door de Wehrmacht gebruikt?
De frima Crone en Pertrix waren Duitse ondermers.Maar ik doelde enkel op de foto’s van deze lampen etc die iemand uit CZ hier van de site af plukt en
voorziet van een eigen watermerk ''CZ - ARMY'' logo net of het zijn foto's zijn bijgaand de link van de CZ site.Ik zie trouwens wereldwijd dat mijn zaklampen
foto's gebruikt worden en dat is ook bijna niet meer tegen te houden.
custom schreef:Deze lamp is weer even wat anders dan een zaklamp ,de Einheids bakelit carbid lampe Wehrmacht in zeer goede conditie zo vind men ze niet vaak meer.Met originele haak en verduisterings set mooi (WaA) gestempeld op de riemhaak.Ik heb de lamp vanavond even laten branden zie foto eigenlijk jammer daar is die te mooi voor, hoort in de vitrine en of museum thuis....deze is te koop en staat nu op Marktplaats.
Erg mooie lamp in zeer goede staat zo!
In zo'n mooi bakeliet blijft mooi om te zien!
Zo eens die hele set Einheitslaterne bij elkaar aan types verzameld, ook de Zubehörkasten zur Einheitslaterne.
Machtig mooi spul!
Böse Menschen haben keine Lieder. Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Flashlight schreef:Wie kan mij iets vertellen over deze bakelieten Zaklamp / Knijpkat.
Door wie gebruikt en de leeftijd, enz.
Zie bijgevoegde foto!.
Groet,
Flashlight
Deze knijpkat zover ik me uit m'n hoofd zo even herinner, is deze ieder geval geen Wo2 knijpkat, maar naoorlogs jaren 50 tot 60.
Geloof zelfs DDR fabricatie.
Worden met enige regelmaat als zijnde Wo2 knijpkat aangeboden.
Böse Menschen haben keine Lieder. Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.