Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

De discussie over het helm/camonetje?
Jr.
Guido schreef:mijn reactie was niet alleen voor jou bedoeld en door jou reactie dat ik dat zei! maar over het algemeen! kijk even terug en dan zal je snappen waarom!
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

killingspree schreef:ik heb het geld nu eenmaal niet op de rug groeien
en mij is dit ook goed !!!!

in de tijd dat jij begon te verzamelen was alles ook betaal baar
na de euro is alles verandert !
realiseer je dit goed
alles is in prijs naar omhoog gegaan niet alleen duits , kijk maar naar amerikaans , tien jaar geleden keek er bijna niemand naar om , moet nu eens kijken naar de prijzen :?
naar mijn mening ligt dat wel niet aan de euro , het ligt aan de persoon zelf , als er iemand 1000 euro betaald voor een werhmacht jas gaat de verkoper de volgende jas verkopen voor 1100 euro , ligt ook aan vraag en aanbod , iedereen wil duits verzamelen
mijn beste koop was ooit een zomeruniform , jas en broek in visgraatstof voor 15000 bf (375 euro ) op een beurs , en de kentekens zaten er op , zelf de fabrieksetiketten zaten er nog in
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Guido schreef:mijn reactie was niet alleen voor jou bedoeld en door jou reactie dat ik dat zei! maar over het algemeen! kijk even terug en dan zal je snappen waarom!
Goh, eindelijk iemand die het door heeft :roll:


Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mooie aanwinsten! maar ik zou ook wel wat plaatjes willen zien van die vage broek! weet ik tenminste wat ik mij er precies bij moet voorstellen :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

luister,
mijn pop staat in een museum. niet achter glas maar wel met toezicht.
op het moment dat ik daar een orgineel jasje neer zou hangen en er zal een gek komen die daar aan begint te trekken of koffie over te knoeien
het zal je maar gebeuren
dan heb ik liever dat 99% van de mensen het mooi vinden zonder dat het orgineel is. en als er dan 1% zit te zeiken over het wel en niet orgineel zijnde van het jasje wil ik die 1% dit ook nog wel uit leggen en is het meteen duidelijk
Dit is niet het enige uniform wat ik heb !
en over die koppehaken
als niemand mij een duidelijke foto kan sturen van hoe het wel moet !waarom zitten er drie gaatjes in als het toch door de onderste moet ! heeft adolf daar niet aan gedacht !

groete niels
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Post de andere ook eens in deze thread als je wil, daar is ie voor bedoelt! :) Over de koppelhaken, het moet door het onderste gaatje, amen en uit. Vraag even aan Hitler waarom ie daar niet aan heeft gedacht, die vraag valt niet te beantwoorden. :lol: Dus de koppelhaken moeten door het onderste gaatje, voor de rest is denk ik alles ok. Btw, mooie pop! :wink:
Jr.
killingspree schreef:luister,
mijn pop staat in een museum. niet achter glas maar wel met toezicht.
op het moment dat ik daar een orgineel jasje neer zou hangen en er zal een gek komen die daar aan begint te trekken of koffie over te knoeien
het zal je maar gebeuren
dan heb ik liever dat 99% van de mensen het mooi vinden zonder dat het orgineel is. en als er dan 1% zit te zeiken over het wel en niet orgineel zijnde van het jasje wil ik die 1% dit ook nog wel uit leggen en is het meteen duidelijk
Dit is niet het enige uniform wat ik heb !
en over die koppehaken
als niemand mij een duidelijke foto kan sturen van hoe het wel moet !waarom zitten er drie gaatjes in als het toch door de onderste moet ! heeft adolf daar niet aan gedacht !

groete niels
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
harleybuscha
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:48
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door harleybuscha »

ik kan toch moeilijk een pop afbreken voor een paar fotos van de koppelhaken te tonen
repro is gelijk een vals briefje van 500 euro , het gelijkt er op maar u bent er niets mee
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hey mensen kan dat GEZEIK over repro en origineel is ergens anders jah tis hier op je collecties enzo te laten zien ene verzamelt origineel andere repro dus als je geen repro wilt koop je enkel origineel maar zeik de andere mensen neit af
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

de kempenaar wordt kwaad. Maar ja ik zou het verschil niet eens zien tussen repro en origineel.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nee kword niet kwaad als ik kwaad ben ben je liever niet in mijn buurt

ik ben het gewoon beu dat mensen liggen te zeiken op anderen over origineel en repro materiaal ieder is vrij te doen met zijn verzameling en collectie wat hij / zij wil en daar moeten anderen niet over liggen zeiken

het verpest gewoon de sfeer op het forum en daardoor gaan we mensen verliezen die mss wel iets intressant toe te voegen hadden
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Narcolepticus schreef:de kempenaar wordt kwaad. Maar ja ik zou het verschil niet eens zien tussen repro en origineel.
dan moet je je er eens meer in verdiepen.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Guido schreef:
Narcolepticus schreef:de kempenaar wordt kwaad. Maar ja ik zou het verschil niet eens zien tussen repro en origineel.
dan moet je je er eens meer in verdiepen.
Ik ga me eerst bezig houden met de niet-militaria aangelegendheden. En dan vooral gespecifieerd op de winter van '44-'45 voor boeken van die periode sta ik dus altijd open :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Mijn nieuwste aanwinst is een Canadese motorbroek. Deze is van 1943 en heeft maat 13. Dit zijn toch wel redelijk zeldzame broeken. Hij heeft helaas lichte mot schade, maar dat is dan vooral op de achterzijde.
Heb desbetreffende broek op de beurs mogen aanschouwen, een prima aankoop Nico.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:Mijn nieuwste aanwinst is een Canadese motorbroek. Deze is van 1943 en heeft maat 13. Dit zijn toch wel redelijk zeldzame broeken. Hij heeft helaas lichte mot schade, maar dat is dan vooral op de achterzijde.
Heb desbetreffende broek op de beurs mogen aanschouwen, een prima aankoop Nico.
Bedankt! Ja ben er wel blij mee. Deze broeken schijnen toch vrij zeldzaam te zijn. Ik denk wel dat ik gelijk ga beginnen met het maken van een Canadese motorrijder, maar anders dan heb ik hem alvast.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Inderdaad Nico, als je nu wel of niet op korte termijn een Canadese motorrijder maakt of niet deze broek heb je alvast maar weer.
De rest komt van zelf met de tijd :wink:.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie