bedankt
PAK
- Peter M
- Lid
Re: PAK
Dat is iets te ruim genomen. Deze stukken konden bediend worden door zowel soldaten van de Wehrmacht als van de Waffen-SS, in de winter of in de zomer. Allemaal factoren die meespeelen in het soort uniform dat er gedragen werd. Het type van PAK maakt daarbij weinig uit.Lexy schreef:Ik zoek een kleurfoto van het uniform dat soldaten droegen die een 'PAk' bedienden. (anti tank kanon).
-
- Lid
- Tim
- Lid
- Tim
- Lid
-
- Lid
Je zal eerst moeten bepalen wat je wilt laten zien.
Wil je Waffen SS, Heer, Luftwaffe grondtroepen, Kriegsmarine, Polizei, Volkssturm.......noem maar op.
Iedereen heeft die Pak's wel gebruikt.
Vandaar uit moet je dan zien uit te maken welk uniform werd gedragen.
Wil je winter laten zien of juist in de zomer,...wil je camouflage, of juist op training thuis.......er zijn zoveel variabelen.
Daarnaast zijn kleurenfoto's redelijk schaars.....laat staan kleurenfoto's van in het veld.
Sander vw:
waarom een zomerfeldbluse?
Wil je Waffen SS, Heer, Luftwaffe grondtroepen, Kriegsmarine, Polizei, Volkssturm.......noem maar op.
Wil je winter laten zien of juist in de zomer,...wil je camouflage, of juist op training thuis.......er zijn zoveel variabelen.
Daarnaast zijn kleurenfoto's redelijk schaars.....laat staan kleurenfoto's van in het veld.
Sander vw:
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- marc
- Lid
En daarbij...
...een artilleriestuk is niet per sé van de artillerie, er zijn ook veldkanonnen bij de infanterie. Dus rood als grondkleur gaat hier niet op.
Elk leger heeft ooit wel eens getrokken kanonnen in zijn infanterie gehad und die Deutsche zijn zeker geen uitzondering.
FLAK, tot daar aan toe, dat is duidelijk artillerie, maar PAK volgens mij niet altijd hoor.
Of begin ik nou te dazen...
Elk leger heeft ooit wel eens getrokken kanonnen in zijn infanterie gehad und die Deutsche zijn zeker geen uitzondering.
FLAK, tot daar aan toe, dat is duidelijk artillerie, maar PAK volgens mij niet altijd hoor.
Of begin ik nou te dazen...

I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
- Tim
- Lid
Natuurlijk niet je bent juist Marc,
bekijk het ook eens praktisch; PAK zijn kleine kanonnetjes die eigenlijk niet veel meer man vragen dan een MG42. Die kleine kanonntjes waren bedoeld om tanks tegen te houden in de close-combat gevechten; logisch dus dat ze bij de gewone veldeenheden uitgedeeld werden en niet alleen bij de artillerie (die eigenlijk weinig rechtstreeks in contact kwam met de vijand).
bekijk het ook eens praktisch; PAK zijn kleine kanonnetjes die eigenlijk niet veel meer man vragen dan een MG42. Die kleine kanonntjes waren bedoeld om tanks tegen te houden in de close-combat gevechten; logisch dus dat ze bij de gewone veldeenheden uitgedeeld werden en niet alleen bij de artillerie (die eigenlijk weinig rechtstreeks in contact kwam met de vijand).
- Narcolepticus
- Lid
-
- Lid
Oei, ik dacht dat ik gelezen had "ind e zomer"Ernst-H schreef:Je zal eerst moeten bepalen wat je wilt laten zien.
Sander vw:

Tim, nee ze hoeven niet altijd rode kraagspiegels, maar volgens de standaart normen wel, je ziet vaker een zonder dat rood

- Tim
- Lid
Ik dacht toch ook dat een MG42 drie man nodig had hoor. Alleen al om ze te verplaatsen: één iemand de driepikkel over zijn schouders, één iemand het gewehr zelf en één iemand de bakken munitie.RelicHunter44 schreef:MG 42 hebben 2 mensen nodig, één voor het ''linken'' van de munitiebelt en de overhitte lopen vervangen, en de ander was de schutter.
En vijf is toch niet zoveel meer dan drie Narcolepticus