Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Weet iemand wat voor granaat dit is?
De scope is net als de granaat in mijn bezit en ik weet ook niet precies wat voor scope het is
Het is een Ajack, dat wel, en volgens de verkoper is hij bedoelt voor de Hitler Jugend, voor een K98k met het kaliber .22
Heeft iemand een afbeelding of meer informatie?
De granaat is ongeveer 75 mm of 76,5.
vanuit de eerste foto dacht ik dat het een Breda Italiaanse granaat was, maar uit de tweede foto constateer ik dat het te groot is voor een Italiaans model
Op het eerste gezicht lijkt het mijn een 10,5 cm Sprenggranate van Duitsemakkelij uit de periode 1914-1918.
Heb je nog wat meer details zoals lengte van het projectiel,doorsnede codes op de ontsteker(zunder)
Inderdaad Derrick; dit IS een 10,5cm uit Wereldoorlog 1; en de vulpluggen opzij duiden duidelijk aan dat het hier gaat om een GASGRANAAT!
Niet alleen is dat levensgevaarlijk, maar aangezien ge in Nederland woont vraag ik mij af of ge daar een vergunning voor hebt; anders is het toch wel duidelijk ILLEGAAL
en vraag ik mij af of het dan verstandig is om "en publiek" Uw gerij te tonen......
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Hallo Mattie even voor de goede orde deze garnaat is niet van mij maar van Stijn ik heb alleen geantwoord op zijn vraag wat voor garnaat het is!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door derrick op 21 dec 2003, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
derrick schreef:Hallo Mattie even voor de goede orde deze garnaat is niet van mij maar van Stijn ik heb alleen geantwoord op zijn vraag wat voor garnaat het is!!!!!!!!!!
hij had het niet tegen jou derrick, hij gaf je er zelfs gelijk in dat het een 10.5 was!!
derrick schreef:Hallo Mattie even voor de goede orde deze garnaat is niet van mij maar van Stijn ik heb alleen geantwoord op zijn vraag wat voor garnaat het is!!!!!!!!!!
Daar ben ik weer.
Ik zal de afmetingen en codes op de granaat even opschrijven:
Lengte: 28,5 tot 29 centimeter lang
Breedte: 7,5 en met de "ring"is hijongeveer 8 centimeter breed.
Op de granaat staan de secondes tot ontploffen tot 50 en op de top staat Dopp.Z.96
Op de onderkant staat iets als GG7 en 47 en ook 03.
Voor alle duidelijkheid zijn de gaten in de granaat GEBOORD zodat hij nu vrij van springstoffen is.
Hij kan dus niet meer exploderen.
Er zijn 9 gaten in geboord en hij is vanbinnen hol.
Ook is de ring al ingekerfd, waardoor ik mij afvraag of hij al afgeschoten zou zijn.
Die kervingen komen in die ring doordat de granaat door een loop geperst is, en volgens mij levert een fabriek dit zonder de groeven in die ring.