Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ironmarc schreef:waar ging ie over? Welk front bijvoorbeeld? Nieuwe productie of al wat ouder?
Sorry voor late reactie. Is een vrij recente film toen uitgezonden op veronica. Kan me alleen het einde nog goed herrinneren. Was aan oostfront. Het ging voornamelijk over een officier. Toen kwamen op het eind een groep duitsers aanrenne van aan de andere kant van het veld en die duitse soldaat achter mg zat zo gestrest dat ie zijn eigen kameraden afschoot.
Ik heb hem zelf ook maar 1x gezien. Normaal zie je oorlogs filmes altijd wel meerdere keren.
Weet wel nog een tip:
Hitler junge Salomon.
gaat over een joods jongetje uit rusland. Tijdens de inval in rusland doet hij net of die duits is (hij kan nl duits spreken) en vecht dan om in leven te blijven tegen de russen. Opeen gegeven moment moet ie zich wassen maar hij zit dus met het joodse probleem en de officier komt erachter. Echter hij vind het niet erg. Even later moet hij bij de HJ waarbij dezelfde problemen beginnen. Op het eind word ie ingezet als soldaat en word gevongen genomen door de russen waar hij dus verteld dat ie joods en rus is. Dit pikt die russische officier niet en geeft een wapen aan een jood uit een kamp en zegt doe maar met die jonge wat jouw het beste lijkt. Maar de jood laat Salomon dus leven. En dan komt er nog een stukje achter. Vooral erg goed over deze film: Hij is waargebeurd en Heer Salomon leeft nu nog zover ik weet! Echte topfilm die je gewoon gezien MOET hebben!
Dit is mijn favoriete film, daarna die een waar ik de naam nie van ken samen met saving privat ryan en B of B
er zijn veel goede films maar er komen er een paar met kop en schouders boven uit:
BOB , when trumpets fade , the pianist en de klassiekers a brige too far en the longest day
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb." http://odeon.xs4all.nl/