Nieuw member, enkele foto's van mijn kleine verzameling ;-)
- Mooyman
- Lid
Zeer link dit soort schedels zeker als je ze zelf niet, bij toeval, heb gevonden.
Daar ik van iemand weet dat hij s'nachts op kerkhoven rondscharrelde en daar letterlijk schedels uit grafhuisjes haalde
, en die door verkocht aan mensen van een universiteit
.
Ik hoop dan ook dat Ernst zijn schedel niet zijn oorsprong kent in het Noorden
.
Daar ik van iemand weet dat hij s'nachts op kerkhoven rondscharrelde en daar letterlijk schedels uit grafhuisjes haalde
Ik hoop dan ook dat Ernst zijn schedel niet zijn oorsprong kent in het Noorden
- Martijn
- Lid
Ik reageer hier even omdat dit topic mij onder de aandacht is gebracht.
of jij kent mensen die eerder in een gesticht thuishoren...
Kijk dat het afkeurt kan ik wel begrijpen. De verzamelaars op dit forum hebben kennis van zaken. Dit hebben ze laten blijken. Ik vind de vergelijkingen niet zo sterk en ze kunnen naar mijn mening kwetsend overkomen. Denk even na voordat je zoiets post. Met het object is iets mis naar jullie mening, toch niet met de persoon die het laat zien hoop ik?Van een neo nazi dude kan ik dat 'begrijpen',althans begrijpen is een verkeerd woord,maar van een verzamelaar?!?

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
-
Ernst-H
- Lid
Als mijn post goed was gelezen was duidelijk geweest dat ik spreek van honderden jaren oud......niet van eenhonderd jaar.antwerpx schreef:ik vind 100 jaar iets te 'nieuw' om zelf bij te houden. Is het zoiets als die schedel van Tim, zou ik er weinig problemen mee hebben. Een recente schedel vind ik, zoals Bjorn al zei....griezelig.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- Martijn
- Lid
Die quotes zijn reacties die er gegeven worden op het tonen van een foto waarop een schedel staat afgebeeld. Die quotes geven twee reacties aan die iemand kunnen kwetsen. Ze zijn naar mijn mening op de man gespeeld en suggereren dingen bij die persoon (in dit geval dus Ernst-H), die er niet zijn. Hij wordt nu i.v.m. neo nazi's, omdat die hetzelfde zouden doen en er wordt even geinformeerd of er toevallig gekken in zijn kennissenkring zitten. Deze dingen kunnen kwetsend overkomen.
Ik denk dat je ook op een andere manier kunt zeggen dat je het niet eens bent met het hebben van een schedel in je prive verzameling. Dat was de kern van mijn verhaal.
Ik denk dat je ook op een andere manier kunt zeggen dat je het niet eens bent met het hebben van een schedel in je prive verzameling. Dat was de kern van mijn verhaal.

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- Willem ter Haar
- Lid
Waar we op doelen is dat je moet oppassen wat je over iemand zegt of over iemands zijn spullen.
Je kent de personen niet of niet goed genoeg. Je weet dus niet met wat voor reden iemand deze spullen heeft of er aan is gekomen.
Net zoals vele mensen raar kijken naar WO2 verzamelaars omdat ze een hakenkruis aan de muur hebben hangen. Ze kennen de reden van het verzamelen niet en gaan dan rare dingen zeggen.
Graag weer ontopic en letten op je zinskeuze.
Je kent de personen niet of niet goed genoeg. Je weet dus niet met wat voor reden iemand deze spullen heeft of er aan is gekomen.
Net zoals vele mensen raar kijken naar WO2 verzamelaars omdat ze een hakenkruis aan de muur hebben hangen. Ze kennen de reden van het verzamelen niet en gaan dan rare dingen zeggen.
Graag weer ontopic en letten op je zinskeuze.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
-
Glenn Janssens
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 20 keer
- Ontvangen: 36 keer
Best Adrian,
Ernst-H is zich daar ook van bewust, daarom heeft ie laatst ook de foto al weggeedit. De foto was niet goed, máár ik vind de reacties ook over de schreef. De reactie die jij plaatste vond ik overigens correct, maar bezie de voorbeelden die Martijn gequote heeft.
Ik vind ze ondoordacht en ongenuanceerd. Het is terecht dat men er wat van zegt, maar dan moet dat op een andere manier gebeuren. (ze mogen een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld jouw post).
Ik stel voor dat we weer ontopic gaan.
Proos
Ernst-H is zich daar ook van bewust, daarom heeft ie laatst ook de foto al weggeedit. De foto was niet goed, máár ik vind de reacties ook over de schreef. De reactie die jij plaatste vond ik overigens correct, maar bezie de voorbeelden die Martijn gequote heeft.
Ik vind ze ondoordacht en ongenuanceerd. Het is terecht dat men er wat van zegt, maar dan moet dat op een andere manier gebeuren. (ze mogen een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld jouw post).
Ik stel voor dat we weer ontopic gaan.
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Mooyman
- Lid
-
Mattie
- Lid
Algemeen, zonder iemand persoonlijk daarmee willen aan te spreken,
vindt ik het een kwestie van respectvol omgaan met de doden. Stelregel is dat een schedel, net als alle resten van overledenen in een graf dienen te rusten; respect voor de doden. Wanneer nu een zeer oude schedel in een museum in de juiste context getoond wordt kan dit ook op een discrete en respectvolle manier gebeuren.
Ligt een stuk echter bij een particulier dan wordt deze grens al dunner en de grens is duidelijk overschreden wanneer men een schedel gebruikt als hoedenstandaart.
Respect voor de doden dient dan ook altijd voorop te staan wanneer men met dergelijke dingen omgaat.
Mat.
.
vindt ik het een kwestie van respectvol omgaan met de doden. Stelregel is dat een schedel, net als alle resten van overledenen in een graf dienen te rusten; respect voor de doden. Wanneer nu een zeer oude schedel in een museum in de juiste context getoond wordt kan dit ook op een discrete en respectvolle manier gebeuren.
Ligt een stuk echter bij een particulier dan wordt deze grens al dunner en de grens is duidelijk overschreden wanneer men een schedel gebruikt als hoedenstandaart.
Respect voor de doden dient dan ook altijd voorop te staan wanneer men met dergelijke dingen omgaat.
Mat.
.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
-
Ernst-H
- Lid
Laatste opmerking van mijn kant: Het is aan de leden van dit forum onbekend in welke context de foto is genomen. Het is aan de leden onbekend in welke context en met welke reden ik de schedel in huis heb. Ik zal er hier nu verder niet op ingaan (je mag prive contact met me opnemen indien je dit wenst)
Alle meningen (genuanceerd EN ongenuanceerd) zijn nu wel gegeven. Ontopic gaan zal in deze topic waarschijnlijk niet meer lukken.
Topic sluit ik dus bij deze (indien hier niet mee eens neem contact op met mij of overige moderators/administrators)
Alle meningen (genuanceerd EN ongenuanceerd) zijn nu wel gegeven. Ontopic gaan zal in deze topic waarschijnlijk niet meer lukken.
Topic sluit ik dus bij deze (indien hier niet mee eens neem contact op met mij of overige moderators/administrators)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.