Bedankt voor jullie reacties jongens.
@Relichunter: Nou mijn piloot is nog niet helemaal compleet hoor, er moeten nog wat dingen bij maar ik denk dat ik met mijn andere ebay-aankopen van vanavond die je hieronder kunt zien wel aardig in de buurt kom. Ik moet nu nog een paar fatsoenlijke service shoes o.i.d., een mooie pop waar het uniform op kan en dan nog een goede (groene) crusher cap in plaats van de net gekochte khaki-kleurige. Maar denk dat die spullen na de vakantie pas zullen komen.
@Simon: Ik heb geen idee of je ze nog veel tegenkomt(zie ze wel eens in grote acties compleet met jasje en cap erbij maar los nauwelijks). Ik heb er in ieder geval zo'n 60 EUR. voor betaald. Er was redelijk wat animo voor deze broek gezien het aantal mensen dat erop geboden hadden.
In ieder geval zijn mijn andere aanwinsten van vanavond:
- Khaki kleurige officers hat. Met naam en gegevens van oorspronkelijke eigenaar erin. Moet deze over een aantal maandjes nog een keertje vervangen door een groene zodat hij mooi bij mijn piloot past.
- Reproducie 'pure silk flying scarf' oftewel een vliegeniers-sjaal. Dit is er een van de US navy airforce, maar ditzelfde soort werden ook door de US army airforce piloten e.d. gedragen. De letters USN komen toch onder de jas. Orgineel zijn deze overigens nauwelijks meer te vinden vandaar dat er maar een replica aangeschaft moest worden.
- Een US army ike jacket uit '44 waar ik een USAAF 9th airforce patch op ga zetten en nog een aantal andere dingen. Zo als je kunt zien, is nog mooi te zien waar de patches hebben gezeten.