Waar op te letten bij engelse kleding en uitrusting?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
pionier
Lid

Waar op te letten bij engelse kleding en uitrusting?

Bericht door pionier »

Tsja, ik wil dus wat engels gaan verzamelen maar waar moet ik nu op letten bij de uniformen en de uitrusting? Zijn hier geen goede sites over te vinden?
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Ja goed opletten!!! :cry: Op ebay staat ook een verkoper die reprolabels verkoopt. Jammer dat ik zelf die label van K&C over het hoofd gezien heb.
Goede sites weet ik niet, beste is denk ik de verschillende fabrikanten te achterhalen, en een foto van goede BD opteslaan zodat je kunt vergelijken.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Damn word moeilijker dan ik dacht. Is barrymores een echte frabrikant? Weet iemand dat?
jeroen1944
Lid

Kijk hier maar eens naar op ebay, en de rest van zn labels.(en zn kopers)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =WDVW&rd=1
http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.d ... 489&de=off
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Het boek "The British Soldier I" is een goed boek om aan te schaffen als je Engels gaat verzamelen. Kun je precies mooi zien wat voor uitrusting er is en hoe het gedragen werd. Ook veel info over uniformen en emblemen.

Het kopen van Britse webbing kan weinig mee fout gaan. Zolang je maar gedateerd spul koopt. Daar is weinig namaak van op de markt. Tenzij het natuurlijk om zeldzame dingen gaat.

Persoonlijk vind ik kleding kopen via internet niet 1 van de slimste dingen. Als ik iets koop dat wil ik het eerst in me handen hebben gehad. Dan kun je veel beter beoordelen of iets goed is. Ik heb nog nooit een kleding stuk gekocht zonder dat ik het eerst in me handen heb gehad. Dan kan er ook veel minder fout gaan als je weet waar je op moet letten.
jeroen1944
Lid

tja soms gaat het goed en andere keren niet
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Zijn engelse jasjes dan ook erg nagemaakt?

En waar kan ik dit boek kopen (binnen EU)

En is een vickers ammo carrier bag zeldzaam?

Oja en zijn jasjes uit 45 stukken minder waard of valt dat mee?
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

pionier schreef:Zijn engelse jasjes dan ook erg nagemaakt?

En waar kan ik dit boek kopen (binnen EU)

En is een vickers ammo carrier bag zeldzaam?

Oja en zijn jasjes uit 45 stukken minder waard of valt dat mee?
Namaak van de jasjes valt nog wel mee. Zeker in verhouding met Duits. Meestal kun je vrij snel al zien of er mee geknoeid is.

Dat boek kun je vrijwel op iedere beurs kopen.

Die carrier bags zie je niet zoveel. Zijn leuke dingen om te hebben. Heb nog niet gehoord dat deze worden na gemaakt.

Volgens mij is een jasje uit 1945 niet veel goedkoper als een 1 van voor 1945. Zelf koop ik geen 1945 jasjes. Heb liever geen materiaal uit 1945. Aangezien jasjes ook nog makkelijk voor 45 te vinden zijn koop ik altijd vroegere. Sommige mensen hebben geen problemen met 1945 spul en andere weer wel.
Maj.Cain
Lid

Bericht door Maj.Cain »

Een Vickers ammobox carrier vind je nog makkelijken zijn niet duur!!
Ik heb er ook een in me collectie zitten heeft me 17 euro gekost.
Ebay vindt je ze nog wel eens!!
Succes,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Brits is erg goed te doen en veel goede kopien (vooral in de labels) heb ik niet gezien (je ziet veel omgebouwde modellen naar oorlog). Maar het verschil merk je wel als je meerdere britse jasjes in je hand heb gehad (meestal dan!).

Maar het boek british soldier is zeker een aanrader als het gaat om graag wijze en de eigenschappen.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Waar je wel zeker in moet verdiepen is in de modellen jasjes. Veelal zie je dat beginnende verzamelaars vaak een P49 jasje koopt, of een P37 na-oorlogs jasje. Let dus op! P40 en P37 met op de lebel: Blouse serge!!! Ook moet het jasje bruinachtig zijn!

Verder raad ik je zeker wat boeken aan en veel op internet kijken over informatie.