), maar een aantal jaren na de oorlog gewoon weggegeven aan de legerbasis niet ver van waar hij woonde voor de kinderen hun veiligheid ..
), maar een aantal jaren na de oorlog gewoon weggegeven aan de legerbasis niet ver van waar hij woonde voor de kinderen hun veiligheid .. 
buite wapens ook nog stukke uniforom, helme (2 v truggevonde, slechte staat) en ander voorwerpe (boren die behoorden aan door ingenieurs, jerrycans (2 van trug), lepels US medical, ...)
btw binnekort mag ik dar de zolder gaan leegmaken! Hopelijk vind ik iets interessants ^^
owja mss interessante opmerking: mijn grootvader verzamelde ook al vanalles uit de 2de WO maar dan eerder literair (krantenartikels, boeken, ...). Mijn verzameling is dus ook deels gewijd aan hem

een bajonet bleef echter in het gras steken en is kort daarna meegenomen door een jongen. Die man ken ik wel  en heeft me die bajonet beloofd maar kan het niet vinden helaas
  een bajonet bleef echter in het gras steken en is kort daarna meegenomen door een jongen. Die man ken ik wel  en heeft me die bajonet beloofd maar kan het niet vinden helaas   
  ) Politie kwam bij die man op visite en weg MP 40......
 ) Politie kwam bij die man op visite en weg MP 40......

. Kon men ogen niet geloven
. Kon men ogen niet geloven