Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb hier een Us veldtelefoon, omdat deze niet in mijn verzamelgebied past wil ik hem verkopen. Maar wat is de waarde van dit ding? Is hij wel uit wo2?
Hij is gestempeld: Signal Corps U.S. Army
Telefone EE-8-8
Op de drukknopen staat: Lift The Dot
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Is orgineel ja,als je wilt kijken of ook de hoorn orgineel is moet je de 2 knoppen(waar je moet luisteren en spreken) eraf draaien,op dat stuk ijzer moet dan een datum staan.(Zoals bij mij bijv: 12/42)
Waarde schat ik zo tussen de 30 en 40 euro.
Laatst gewijzigd door robin.h op 16 aug 2005, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Off-topic: hoeveel kost een "SCR-300" ongeveer? (zie pag 206, Government Issue - Enjames)
of de "SCR-536" aka "walkie talkie (zie pag 205)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
thehe, het Belgisch leger heeft die nog gebruikt tot...nou ja toch zeker tot begin jaren 90 zaten ze nog in de eenheden. Er zaten originele US tussen, maar ook in Belgie gemaakte toestellen (met canvas bekleding dan wel).
Heb hier nog van elk zo 1 staan...
En in principe zijn dat dingen die toch écht niet stuk kunnen...
Je vingertjes al op de bornen gehouden en dan gedraaid aan het hendeltje?
Maar dit alles volledig off-topic en dus ter zijde^_^
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
marc schreef:thehe, het Belgisch leger heeft die nog gebruikt tot...nou ja toch zeker tot begin jaren 90 zaten ze nog in de eenheden. Er zaten originele US tussen, maar ook in Belgie gemaakte toestellen (met canvas bekleding dan wel).
Heb hier nog van elk zo 1 staan...
En in principe zijn dat dingen die toch écht niet stuk kunnen...
Je vingertjes al op de bornen gehouden en dan gedraaid aan het hendeltje?
Maar dit alles volledig off-topic en dus ter zijde^_^
hehe, ja. Ik was aan de hendel aan het draaien, en ik hield mijn hand bovenop de telefoon .
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
De canvas draagtas is bekend als de "economy carrier", die in gebruik werd genomen in vroeg 1943 (geloof ik), ter vervanging van de leren draagtas. Ze zijn niet erg zeldzaam, en ik zou zeggen dat de waarde zo'n €20 is. Een exemplaar met leren tas in goede staat is ongeveer het dubbele waard.