Fotosjop

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Miesjel
Lid

Fotosjop

Bericht door Miesjel »

Hoi ik had ff een vraagje;

Ik moet voor school een paar foto's van de school omtoveren tot een paar foto's van onze school in een tropisch gebied.
Is er hier toevallig iemand die weet hoe hij mijn school uit de foto moet plukken, en deze op een foto van een tropische bestemming moet plakken

Ik beschik over een engelstalige fotoshop 7.0
En ImageReady 7.0

Verder zijn ook alle sites met tutorials etc voor fotoshop van harte welkom.

Btw. Iemand die een voorbeel wil maken voor mij kan mijn school (en foto's) vinden op http://www.augustinianum.nl

Alvast van harte bedankt allemaal _/-\o_ Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

deze meid:

http://www.augustinianum.nl/fotoos/galafeest2003/14.jpg

zit bij mij op school, weet het zeker!
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Kan best kloppen, en die ouwe man :wink: die ernaast staat is mijn leerjaarcoordinator die mij elk hondsgez**** een hele week lang van 8:10 tot 16:30 op school laat zitten. Maar om terug te komen op mijn vraagje; tutorials? Ik heb er twee gevonden. Maar nog niet echt wat ik zoek.

{kleine edit} Martijn
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Kijk ik net ook eens voor het eerst in twee maanden tijd op onze schoolsite, hebben ze de hele startpagina veranderd. Er stond een mooie foto van mijn schooltje voorop.

Btw nou staat er (tweede van links) mijn laatste vriendinneke op de startpagina :lol:

-edit- er staan nog wel meer ex-vriendinnen van mij op de site :D
Zoek maar naar alle mooie meisjes :wink:
paulstolk
Lid

Bericht door paulstolk »

Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

sjeetje hee...........de hormonen spatten hier van mn beeldscherm.........

terug naar de vraag:
Het belangrijkste dat je moet doorhebben bij Photoshop is dat je werkt met layers.

Als je de foto van je school copy-paste in de foto van de tropen zal jouw schooll automatisch in een nieuwe laag staan.

door de toestsencombinatie Ctrl-T te gebruiken kan je de afbeelding resizen totdat ze ongeveer bij elkaar passen. In het venster waarin de layers staan geordend zit ook een knop transperancy...die ja lan gebruiken om je afbeelding tijdelijk deels doorzichtig te maken.

Volgorde van handelen:
1: copy past foto's bij elkaar
2: zorg door de lage te ordenen dan de afbeelding van je school de bovenste layer is
3: maak die layer semitransparant.
4: resize de foto van je school zodanig dat ie past op de plek waar je hem op de achtergrond wil hebben.
5: gebruik de Erase-tool om die delen van de schoolfoto die je niet nodig hebt weg te gummen.
.....
.....
spelen maar........................oefening baart kunst
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Euu, dit is niet zo ff uit te leggen...kan je niet beter een standaard anders isimpel proggie gebruiken die dit ff bijna volautomatisch voor je doet:S

Tis nogal een werkje om uit te zoeken hoe je ut moet doen als je er nix vanaf weet...

Volg de tips van Ernst-h maar ff:)

Greetz,

Jurrie
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Alvast bedankt ernst en paul, ik ga het vanavond proberen. Meer tutorials, tips en maniertjes zijn nog steeds van harte welkom.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

hier een voorbeeldje..............heeft me niet meer dan 5 minuten gekost.

Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Wow cool!

Is het dan mogelijk, dat als het mij niet lukt, ik jou de foto's stuur en jij iets maakt?

Ik ga het toch eerst proberen.. Probleemje is dat ik alleen bij mijn moeder (ben nu bij mij pa) fotosjop heb.. Dus kan het vanavond pas proberen.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Miesjel schreef:Is het dan mogelijk, dat als het mij niet lukt, ik jou de foto's stuur en jij iets maakt?
Helaas.........ik ga niet andermans schoolwerk maken.........
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

nee hoeft ook niet, ik zal het uitleggen;

Voor maatschappijleer hebben we een praktische opdracht; politieke partijen.
De hele 4e wordt verdeeld in groepjes van 4/5 man die een politieke partij vormen, deze een naam geven en een ideologie etc..
Nou hadden wij als idee om ansichtkaarten te maken met daarop onze school omring door palmbomen etc.. Zodat het lijkt alsof school een paradijs is, wat wij ook als streefdoel hebben.
Dus opzich maak je dan niet mijn schoolwerk, maar help je me alleen een beetje op weg.

'T Hoeft niet hoor, maar ik dacht alleen voor het geval dat het mij niet lukt.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Ernst-H schreef:hier een voorbeeldje..............heeft me niet meer dan 5 minuten gekost.

Afbeelding
Ik zit opeens te denken dat ik hier een foto van de toekomst heb gemaakt :shock: :shock:

Door El niño en de opwarming van de aarde zal Parijs er over niet al te lange tijd misschien wel echt zo uitzien :shock: :? :P :wink: :roll: :evil:
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

:o dat zou wat zijn..
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Hoi,

Ik heb zondagavond en maandag een beetje zitten klooien, ik weet nou min of meer hoe het werkt enzo (met dank aan Ernst zijn tips). Alleen weet ik niet hoe ik de bovenste layer semi-transparant moet maken (weet ook niet of dat echt belagrijk is?) en ik snap nog niet de hele gum opties..
Misschien dat iemand mij die 2 dingen nog even uit kan leggen?

Wederom bedankt alvast.. Michel.