Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MARKET GARDEN schreef:Precies, een massamoordenaar die een lucht-holocaust uitvoerde!
Jij zou populistisch politicus moeten worden. Een "lucht-holocaust" is belachelijk. Er is maar één holocaust en dat is de systematische vernietiging van de joden in WO2. Dat het woord voor allerlei andere misdaden wordt gebruikt is onjuist.
Systematisch uitroeien van Joden, Duitse burgers, marsmannnetjes of wat dan ook vind ik holocaust, gelukkig heb ik daar geen toestemming voor nodig om dit te vinden.
Populistisch politicus? Ergens heb ik het gevoel Harro dat jij niet op mij gaat stemmen.
MARKET GARDEN schreef:Er is begin jaren 90 een publikatie geweest uitgegeven door defensie zelfs die afrekend met de verhalen dat na Rotterdam, Utrecht e.d. aan de beurt zouden zijn geweest.
Lijkt me toch dat defensie een ZEER betrouwbare bron is!
Titel, auteurs, nadere info?
En kun je dan ook dit pamflet verklaren dat Duitse vliegtuigen boven Utrecht uitstrooiden?
Nu ben ik helemaal benieuwd naar de "publicatie van Defensie" Wanneer een dergelijk onderzoek door Defensie is gedaan, dan zouden toch wel meer mensen op dit forum daarover weten.
MARKET GARDEN schreef:Er is begin jaren 90 een publikatie geweest uitgegeven door defensie zelfs die afrekend met de verhalen dat na Rotterdam, Utrecht e.d. aan de beurt zouden zijn geweest.
Lijkt me toch dat defensie een ZEER betrouwbare bron is!
Titel, auteurs, nadere info?
En kun je dan ook dit pamflet verklaren dat Duitse vliegtuigen boven Utrecht uitstrooiden?
Wat wil je daarmee zeggen?
Er staat dat er om Utrecht gevochten gaat worden en er tactische wapens als tanks en stuka's worden ingezet.
Daar krijg je schade van in de stad, inderdaad.
Het gebruik van tactische wapens is normaal in een oorlog, Arnhem werd op 17 sept 1944 ook eerst met Mosquitos aangevallen, niet als terreurdaad maar om Duitse doelen uit te schakelen
Er staat niet: Geef u over anders bombarderen we woonwijken.
Je weet toch het verschil tussen een tactisch en strategisch bombardement
De vraag om de titel en auteur van de publicatie staat nog steeds...
En er staat 'om hetzelfde lot als Warschau te besparen'.... lijkt me duidelijk wat er met Warschau is gebeurd.
MARKET GARDEN schreef:Systematisch uitroeien van Joden, Duitse burgers, marsmannnetjes of wat dan ook vind ik holocaust, gelukkig heb ik daar geen toestemming voor nodig om dit te vinden.
Er is ook nog zoiets als correct taalgebruik.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Boroskov schreef:De vraag om de titel en auteur van de publicatie staat nog steeds...
En er staat 'om hetzelfde lot als Warschau te besparen'.... lijkt me duidelijk wat er met Warschau is gebeurd.
Precies, plus de toevoeging dat ze Utrecht als "vesting" zullen beschouwen. Het lot van Warschau was op dat moment alom bekend. Hier bedreigen de Duitsers Utrecht met terreurbombardementen.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Het pamflet komt uit het boek "de bange meidagen van 1940".
Boroskov schreef:De vraag om de titel en auteur van de publicatie staat nog steeds...
Precies, plus de toevoeging dat ze Utrecht als "vesting" zullen beschouwen. Het lot van Warschau was op dat moment alom bekend. Hier bedreigen de Duitsers Utrecht met terreurbombardementen.
Hahahahahaha dit is een absolute giller.
Kom, als een commandant aangeeft dat hij een verdedigde stad als vesting beschouwd, dat was Warschau ook, en aangeeft dat er bij de gevechten daarom schade zal ontstaan dreigt hij met terreur?
Tegen zoveel onzin valt niks in te brengen, ik kap er voor vandaag mee!
MARKET GARDEN schreef:Tegen zoveel onzin valt niks in te brengen, ik kap er voor vandaag mee!
Natuurlijk is dat geen onzin. Je hebt een stad vol burgers. Je hebt net een andere stad vol burgers gebombardeert met 700 doden tot gevolg. In je dreigbrief verwijs je naar een andere bewoonde stad die je platgooide. In je dreigbrief stel je dat je de bewoonde stad tot oorlogsgebied zal verklaren en dreigt met aanvallen door vliegtuigen en troepen. Moeten die burgers dan denken "och, laten die soldaten het maar uitzoeken. Ze gooien die bommen natuurlijk niet op mijn huis, ookal hebben ze dat vorig jaar in Warschau wel gedaan, tijdens de Spaanse burgeroorlog op Guernica en vandaag nog op Rotterdam. Ik zit als burger veilig als de Duitsers mijn stad bombarderen". Kom nou toch zeg. Dat je dit ontkent, dat is pas onzin. Ze bedreigen de burgers niet? De Duitse commandant dreigt met "bommenwerpers en stukas en vervolgt dan:
"en de stad zelf en de inwoners het lot van Warschau te besparen".
En dat is volgens jou niet dreigen met terreur?
En geef eens antwoorden op de vragen van Boroskov! Welke publicatie van defensie?
bollebekboerke schreef:@ Harro
En nogmaals, waarom werden de spoorverbindingen nabij Dresden met gerust gelaten?
En de wijze waarop Dresden is aangepakt kan alleen maar een massamoordenaar bedenken.
Ik krijg anders ook niet direct antwoord op m'n vragen of opmerkingen.....
Am Ende steht der Sieg Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Omdat Dresden een terreurbombardement was. Daar waren we negen pagina's terug al uit dus waarom deze vraag?