Ook een Forummeeting bij ''Durchangslager Westerbork'' ?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

antwerpx schreef:hmm 275km is iets te ver voor mij
Ja, dat had ik met de meeting in Vught en Best.

Nu is de lijst zo voor mensen die mee zouden willen, en kunnen gaan:

Code: Selecteer alles

BjornSpiN
Sjoerd (misschien->datum)
Brian (misschien->vervoer)
Nog mensen die wel mee zouden willen gaan?
Timo
Lid

Bericht door Timo »

ik nie ben vorige keer al geweest en hebnie zon zin om naart noorden te reizen
Starting up again
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Op mij kun je niet rekenen,ik ga geen 327 km rijden en 3 en een half uur in de auto zitten(Alleen de heen weg al).

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 19 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Binnen Europa ben ik erbij :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Als ik vervoer kan krijgen, of als er een station in de buurt is wil ik er over denken :)
Martijn
Lid

Bericht door Martijn »

Proos schreef:Binnen Europa ben ik erbij :)
Dan is het voor mij ook haalbaar, ik dan alleen een helm aanschaffen :lol:
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
YPPY
Lid

Bericht door YPPY »

Als ik op de datum kan, ben ik er natuurlijk ook. Tenzij de auto kapot is. Treinend ben ik twee dagen onderweg. 8)
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als ik tijd heb kom ik.

Een alternatief wat voor de meesten wat centraler ligt kan het Nederlandse kustverdedigingsmusem Fort aan den Hoek van Holland zijn (http://www.forthvh.nl/). Het Atlantic Wall museum ligt er drie steenworpafstanden vandaan, maar stelde niet zo veel voor, omdat het grootste gedeelte van deze bunkers onder meters opgespoten zand van de Maasvlakte ligt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Wow... :P

Dan is dit dus de lijst?

Code: Selecteer alles

BjornSpiN
Sjoerd       (misschien ->datum)
Brian         (misschien->vervoer)
Roel           (mischien->vervoer)
Proos        
Martijn
Okke 
YPPY
Dan zijn er nu dus 8 personen die wel willen, en zouden kunnen...
Roel, ik ga nu even opzoeken of er een station in de buurt van Westerbork zit hoor!

Bjorn.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Openbaar vervoer

De dichtstbijzijnde NS stations zijn Assen en Beilen (in Beilen stopt geen Intercity), die op ongeveer tien kilometer afstand van het Herinneringscentrum liggen. Treintaxi's rijden alleen vanuit Beilen naar Hooghalen.
Vanaf Assen kan ook de bus worden genomen, lijn 22 naar Hooghalen (halte Hooghalen-centrum). Raadpleeg voor deze bustijden het busboekje of bel 09009292 (reisinlichtingen). In Hooghalen kunt het Herinneringscentrum bellen, zodat het museumbusje u van de halte Hooghalen-centrum kan afhalen.

Naar het kampterrein

Het terrein van Kamp Westerbork en het Nationaal Monument Westerbork bevinden zich op een afstand van 3 kilometer van het Herinneringscentrum. Het is niet toegestaan met auto of motor naar het kampterrein te rijden.

Het museum en het kampterrein zijn met elkaar verbonden door educatieve wandelroutes (3 kilometer).
Vanaf het museum kunt u het Melkwegpad volgen en terug kunt u via het Bospad lopen. Fietsend is het kampterrein te bereiken via de geasfalteerde toegangsweg, die voor auto's en motoren verboden is.

Op dagen dat het Herinneringscentrum geopend is, is er een busverbinding met het kampterrein. Kaartjes kunt u bij de chauffeur kopen. Een enkele rit kost € 1,25; een retour € 1,75. De bus vertrekt bij de ingang van het Herinneringscentrum. De genoemde tijden zijn richttijden.

OPGELET: van 6 tot en met 31 januari 2003 is het museum gesloten en rijdt er GEEN bus naar het kampterrein.

Vanaf het museum: 11.00; 11.30; 11.50; 12.15; 13.10; 13.30; 13.50; 14.10; 14.35; 15.15; 15.40; 16.00;
16.20 uur.
Vanaf het kampterrein: 11.10; 11.40; 12.00; 12.25; 13.20; 13.40; 14.00; 14.20; 14.45; 15.25; 15.50; 16.10; 16.30 uur.
Op zaterdag en zondag rijdt de bus vanaf 13.10 uur.
Bron:http://www.westerbork.nl
Timbaland
Lid

Bericht door Timbaland »

Wanneer is de datum van Westerbork als ik vragen mag??
het is voor mij namelijk fiets afstand... :lol:

Als er een paar naar Assen bij t station komen.. kunnen er 3 bij mij in de auto om naar Westerbork te gaan...

Groetjes
Tim
We zijn allemaal lotgenoten op een slagveld
De overlevende vergeten en de stervende een held..
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

De datum moet nog afgesproken worden...

Iemand suggesties?
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Een leuk initiatief Bjorn, maar om iedereen in de gelegenheid te stellen dergelijke metingen te kunnen bezoeken is het misschien raadzaam om dat ergens centraal in Nederland(bvb Arnhem) te organiseren.
Voor mensen uit het zuiden/België als zowel in het noorden redelijk goed te bereizen, zowel qua kilometers als reistijd, maar ook via het openbaar vervoer goed te bereiken.
Ook omdat bvb in de regio Arnhem veel meer is gebeurd en daarom ook aantrekkelijker is om eens te bezoeken :wink: .
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

count me out ik red het niet of iemand moet vanuit regio leiden vertekken
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef:Een leuk initiatief Bjorn, maar om iedereen in de gelegenheid te stellen dergelijke metingen te kunnen bezoeken is het misschien raadzaam om dat ergens centraal in Nederland(bvb Arnhem) te organiseren.
Voor mensen uit het zuiden/België als zowel in het noorden redelijk goed te bereizen, zowel qua kilometers als reistijd, maar ook via het openbaar vervoer goed te bereiken.
Ook omdat bvb in de regio Arnhem veel meer is gebeurd en daarom ook aantrekkelijker is om eens te bezoeken :wink: .
Daar heb je gelijk in Mooyman.

Maar...de vorige meeting was te ver voor de noordelingen hier, dus vandaar dit initiatief...ook is Westerbork ook erg mooi, en het Oorlogs en Verzetmuseum in Assen lijkt me ook erg mooi. :)

Kom je ook wanneer er misschien een datum voor de meeting is gevonden, bij het Kamp Westerbork? :wink: